Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käsittämätön ehto? "Vain nouto"

Vierailija
24.03.2020 |

Hävitän tavaraa "myymällä". En kaipaa senttejä, en vaan halua laittaa roskiin hyvää tavaraa ja sehän on nykyään pääsääntöisesti kiellettyäkin.
Mutta aina alkaa vinkuna: "Etkö voisi lähettää, maksaisin postikulut".
Vastaus on EN! EN! EN!. Voin antaa vaikka satasen rojun ilmaiseksi, mutta postitusaskarteluun en ryhdy kahdellakaan. Mikä tässä on käsittämätöntä?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole vinkunaa, jos kysyy. Monesti myyjä on suostunut lähettämään, kun olen kysynyt. En toki kysele mistä tahansa krääsästä, vaan jostain, mitä olen kauan etsinyt.

Itse myyjänä en tykkää noudosta ollenkaan, saa aina odotella, ostajat tekevät ohareita, ja joskus alkaa älytön tinkaaminen vaikka hinnasta on jo sovittu. Paljon helpommalla pääsen, kun maksan paketit postissa ja jätän ne markettireissulla asiamiespostiin. Ei tarvi edes jonottaa.

Haloo! Laitatko siis ilmoituksiisi "vain nouto". Minä laitan.

En toki, koska postitan mieluummin. Mainitsin tuon vain siksi, että en oikein ymmärrä, miten nouto säästää kiireisen ihmisen aikaa. Minun kokemukseni mukaan ei säästä yhtään, vaan päinvastoin. Mutta kukin tyylillään.

Käytän mieluummin Huutonettiä muutenkin, Tori on mennyt todella paljon alaspäin.

Vierailija
22/32 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä - itse en ymmärtänyt tapausta, jossa kotikaupungissani myynnissä ollutta kohdetta ei voinut noutaa, vaan ainoa toimitustapa olisi ollut postitus - jäi sitten kamppeet ostamatta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole vinkunaa, jos kysyy. Monesti myyjä on suostunut lähettämään, kun olen kysynyt. En toki kysele mistä tahansa krääsästä, vaan jostain, mitä olen kauan etsinyt.

Turhaa kyselyä, jos myyjä on kertonut jo kaupan ehdot. Myin taannoin vitosella golfmailoja ja yksi ostaja kyseli voinko postittaa. En alkanut tuhlaamaan aikaa ja vaivaa kauppoihin.

No kukaan järkevä ihminen tuskin odottaa myyjän postittavan jotain golfmailoja tai tarjoilupöytiä. Sen sijaan esim. vaatteista ja kirjoista olen kysynyt, ja ainoastaan kaksi kertaa "vain nouto" -myyjälle ei ole postitus sopinut. Kannatti siis vinkua?

Vierailija
24/32 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuossa olekaan mikään käsittämätöntä. Mutta käsittämättömän suhteettomasti kyllä raivostut kyselijöille. Vastaat vain en valitettavasti voi tai jätät vastaamatta kokonaan. Ei ole vaikeaa.

Vierailija
25/32 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuossa olekaan mikään käsittämätöntä. Mutta käsittämättömän suhteettomasti kyllä raivostut kyselijöille. Vastaat vain en valitettavasti voi tai jätät vastaamatta kokonaan. Ei ole vaikeaa.

Ap on katsos niin kiireinen ihminen, että jopa viestin poisto vastaamatta on suuri ponnistus :D

Vierailija
26/32 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillloin jos joutuu vuokraamaan auton, niin halvemmaksi tulee ostaa tavara vaikka hiukan kalliimmallakin omalta paikkakunnalta.

Maksaahan se auton vuokraus jotain.

Kaikilla ei ole edes ajokorttia tai tuttavia joita pyytää/vaivaa hakemaan sen tavaran. Joutuuhan sillekin jotain maksamaan vaivasta.

Aika järkeviä nämä ohjeet. 😀

Kannattaa ostaa vain sellaista tavaraa, jonka noudossa/lähetyskuluissa kykynee noudattamaan myyjän asettamua ehtoja.

En puhunut itsestäni, vaan ihan yleisesti kommentoin tuota auton vuokrausta.

Vierailija
27/32 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä - itse en ymmärtänyt tapausta, jossa kotikaupungissani myynnissä ollutta kohdetta ei voinut noutaa, vaan ainoa toimitustapa olisi ollut postitus - jäi sitten kamppeet ostamatta...

Minä kyllä ymmärrän, on ollut sen verran huonoja kokemuksia noudosta. En mielelläni päästä tuntemattomia kotiini muutenkaan, saatikka sitten sellaisia, jotka alkavat käyttäytyä omituisesti. Ja sitähän ei voi tietää, vaikka viestissä vaikuttaisi oikein mukavalta ihmiseltä.

28/32 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla alueilla eiole postipalvelui, vtun tonttu!

Ja kaikki ei omista autoa, että niitä vois lähteä raahaamaan mihinkään.

Vierailija
29/32 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

MMS85 kirjoitti:

Jos postitus ei käy, niin sitten se ei käy! Turha siitä on kiihtymään ruveta, senkun poistat turhat kyselyt.

Vierailija
30/32 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein mieluummin lähetän kuin haluan, että noutaa. En jaksa temppuilevien ja ohareita tekevien "noutajien" kanssa. Tai lähteä johonkin sovittuun paikkaan määrättyyn kellonaikaan ja ostaja ei tule paikalle.

Kun saan rahat ja lähetyskulut tililleni ja vien paketin vaikka R-kioskille, niin saan unohtaa asian. Ja tehdä asiat oman aikataulun mukaan.

Painavia tai hankalia tavaroita en tietysti lähetä.

Vierailija
31/32 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

MMS85 kirjoitti:

Postia en käytä kuin jos asiakas itse niin haluaa. R-kioski ja matkahuolto toimii hyvin ja on useilla paikkakunnilla.

Tietysti en mitään painavaa ala lähettämäänkään.

Minulla ei ole autoa, mutta kävelen ihan kuntoilun kannalta pari kilsaa keskustaan, muutenkin tulee käveltyä, onhan jotain asiaa sitten samalla.

Usein ilmoitan asiakkaalle, että laitan tavaran matkaan päivänä x, kun on muutakin asiaa hoidettava. Joskus lähden vain happihypylle. Ei sitä sillä silmänräpäyksessä tarvi lähteä viemään, pääasia, että päivän parin kuluessa. Tai ilmoittaa milloin.

En pidä ollenkaan vaikeana lähettämistä, teen alkutoimet itse netissä. R-kioskista saan kätevän pussin, sopii useimmille tavaroille.

Ei pakkaamista sen kummemmin. Ei edes tarvitse kirjoittaa mitään pussin päälle kun on netissä saanut koodin jonka ilmoittaa pussin antaessaan lähetettäväksi. Sitten vielä laitan aina lähetyskoodin ostajalle tiedoksi. Ja kiitän kaupoista.

Ei kannata myydä vaikeasti lähetettäviä tuotteita jos se on hankalaa.

Vierailija
32/32 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän!

Menettäisin työaikaani josta laskutan luokkaa 300 eur/t.

Silppu/varjossa anonyyminä? tai joku juristi.

ohis

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi