Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmeessä myyjän kuuluisi muka maksaa postimaksut

Vierailija
24.03.2020 |

tuntuu olevan facebook-kirppiksillä ihan tapana vaatia että myyjä maksaa postimaksut tai edes puolet? Eihän tuossa ole mitään järkeä. Mitä vastaisit tuollaista vaativalle ostajalle?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt joku kauppa junnaa postimaksun takia älä myy. Ilmoitat vain, ettet ole ottanut hinnoittelussa huomioon postimaksua ja toimitat tuotteen vain jos ostaja maksaa.

Jatkossa merkkaat ilmoitukseen ensin tuotteen hinnan plus postimaksut ostajalle. 

Vierailija
2/13 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoituksessa lukee joka ikinen kerta että tuotteen hinta PLUS postikulut. Siitä huolimatta vingutaan että kyllä sä nyt ainaki puolet postikuluista pystyt maksamaan. 

Vierailija
4/13 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Röyhkeät pyytää, mutta älä maksa.

Vierailija
5/13 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran eräs ostaja kysyi, että kuuluuko postimaksu hintaan. Olisi merkinnyt, että maksamansa summa ei olisi riittänyt edes postimaksuun kun tuotteen hinta alhainen.

Totesin, että ihanko tosissaan luulet, että maksan sinulle siitä, että pakkaan tuotteen ja kuljetan postiin siitä hyvästä, että saat tuotteen.

Vierailija
6/13 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinnoittele tuote postimaksun verran kalliimmaksi, tai mieluummin hieman enemmän ja ilmoita että postitus sisältyy hintaan, ja kaikki ovat tyytyväisiä.

Vierailija
7/13 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen vaihtoehto on, jos myyjä ei suostu edes puolittamaan postikuluja, että ostaja vaatii tuotetta puolet halvemmalla "kun nuo postikulut on niin kalliit"

Vierailija
8/13 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraava asiakas.

Vierailija
9/13 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että postimaksu on lisätty automaattisesti hintaan on taas väärin niitä ostajia kohtaan jotka noutavat paketin itse.

Ainakin Torissa on selvää että postimaksun maksaa ostaja. Eri asia jos myyjä itse suostuu neuvottelemaan postimaksun hinnasta. Joskus on näitä valittajia, mutta usein pääsee yhteisymmärrykseen.

Facebookissa en ole myynyt.

Vierailija
10/13 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus ap:n kysymykseen on. Juokse suohon. Ei tuollaisten kanssa kannata edes alkaa kauppaa tekemään.

Vierailija
11/13 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kukaan ostaja ehdottanut, että minä myyjänä olisin maksanut postimaksun. Joskus varsinkin, kun on ollut halvemmasta tuotteesta kyse, olen laittanut, että vain noutomyynti. Jotkut ostajat ovat suorastaan kerjänneet lähettämään sillä, että haluavat nimenomaan maksaa postimaksun. Eihän siinä mitään järkeä myyjän kannalta ole etsiä pakkausmateriaalia, teippiä, narua, pahvia ym. joista ei velota erikseen, nähdä pakkaamisen ja postittamisen vaiva(itsellä lähetyspaikka on lähellä, kilpometrien päähän en veisi) ja lähettää euron tuote, mutta olen lähettänyt, jos joku oikein kovasti on jotain tavara halunnut.

Toimeentuloasiakkaille myös muistutus, että Kela ei vähennä laskelmissa postikulujen osuutta eli kannattaa miettiä, lähettääkö postitse ollenkaan, jos postimaksut ovat korkeat, koska niiden osuus lasketaan tuloksi, vaikka rahat eivät jää itselle. (Myynti 100 euroa-postimaksu 20 euroa= itselle 80 euroa, josta 50 euroa saa pitää itse, ja tukeen vaikuttavaksi tuloksi jää 50 euroa.

Vierailija
12/13 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaus ap:n kysymykseen on. Juokse suohon. Ei tuollaisten kanssa kannata edes alkaa kauppaa tekemään.

Juokse itse, ilkimys.

Vierailija
13/13 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hinnoittele tuote postimaksun verran kalliimmaksi, tai mieluummin hieman enemmän ja ilmoita että postitus sisältyy hintaan, ja kaikki ovat tyytyväisiä.

Kauppa tyrehtyy tuolla konstilla niiden osalta, jotka kävisivät mielummin hakemassa tuoteeen, eivätkä halua maksaa postikuluja.

Postimaksu on selkeä lisäkulu, joka tulee siitä että ostaja ei halua hakea tuoetatta myyjältä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi