Ovatko autistit riskiryhmää??
Nyt vasta heräsin tähän, minulla on autistinen lapsi, kuuluuko hän riskiryhmään autismin puolesta??
Kommentit (8)
Ei kai autismi ole vastustuskykyä heikentävä sairaus?
Ehkä sitä kautta, ettei osaa itse pestä jatkuvasti käsiään, tai varoa laittamasta sormiaan suuhun/silmään, ja saa taudin herkemmin? Ja toimii myös herkemmin taudin levittäjän, kuin asiasta kunnolla tietoinen aikuinen ihminen?
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sitä kautta, ettei osaa itse pestä jatkuvasti käsiään, tai varoa laittamasta sormiaan suuhun/silmään, ja saa taudin herkemmin? Ja toimii myös herkemmin taudin levittäjän, kuin asiasta kunnolla tietoinen aikuinen ihminen?
Kyllä. Hygienia on mitä on.
Itse koen olevani riskissä sen takia, että en osaa hamstrata ja täten varautua mahdolliseen totaali-ulkonaliikkumiskieltoon. Suunnittelen arkeni päiväksi kerrallaan, siitä eteenpäin on aivan ylivoimaista. Olen tottunut käymään kaupassa vähintään joka toinen päivä. Käsien pesu ei unohdu kuitenkaan.
Tarvitsisin kotiapua jo ihan normiarjessa, mutta en saa sitä koska olen työkykyinen.
Eivät ole. Riskiryhmää ovat ihmiset, joilla tartunta johtaa todennäköisemmin kuolemaan.
Se, että hygienian puutteen takia tai muusta syystä saa taudin helpommin, ei tee kenestäkään riskiryhmää.
Miksi kuuluisi?