Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jeesus pelastaa kadotukselta

Vierailija
24.03.2020 |

Nyt rakkaat ystävät mä oon kokenut että pitää puhua evankeliumista. Ihan siitä kristinuskon ytimestä. Mistä tässä meidän uskossamme on kysymys? Mä tiedän, että uskovien piireissä on paljon uskovia hengellisen kasvun eri vaiheista. On niitä, jotka ovat vaeltaneet tosi pitkään Jeesuksen seurassa, mut myös nuorempia kristittyjä. Lisäksi on ihan vasta uskoontulleita ja jopa niitä, joilla on etsikkoaika menossa. Ja tulin ajatelleeksi että kristillisistä julkaisuista iso osa taitaa palvella ensisijaisesti jo kauan uskossa olleita, jotka tahtoo pohtia vaikeita, syvällisiä kristinuskon opinpykäliä.

Siksi ajattelin tehdä julkaisun just SINUA ajatellen, joka juuri nyt etsit Jeesusta tai olet ihan vasta hänet löytänyt. Laitan tähän mielestäni yhden Raamatun tärkeimmistä jakeista, pienoisevankeliumin, joka ilmaisee pähkinänkuoressa, mihin kristityt uskovat.

Joh.3:16 "Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän."

1. JUMALA ON RAKASTANUT. Hän on rakkaus. Hän ei kuitenkaan ole mikä tahansa rakkaus, vaan täydellinen rakkaus. Niin suuri rakkaus, ettei pieni ihminen kykene sitä käsittämään. Hän rakastaa juuri sinua suuremmin ja täydellisemmin kuin ihminen koskaan kykenee rakastamaan Sitä Oikeaa, jonka kanssa kävelee alttarille ja kokee vuosisadan rakkaustarinan. Hän rakastaa sinua jopa täydellisemmin, kuin yksikään äiti tai isä rakastaa lastaan maan päällä.

2. ANTOI AINOAN POIKANSA. Mikään hinta ei ollut Hänelle liian korkea.

3. ETTEI YKSIKÄÄN, JOKA HÄNEEN USKOO... joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän. Jumalan oli pakko tehdä se, koska joka ikinen ihminen olisi muuten joutunut kadotukseen. Kaikki. Kadotus on olemassa, mutta Jumala ei koskaan tarkoittanut, että yhdenkään ihmisen tarvitsisi sinne joutua. Jumala suunnitteli kadotuksen Saatanaa ja hänen joukkojaan varten. Eli on tosi hyvä, että helevetti on olemassa, koska sinne menee lopulta kaikki pahuus maailmasta. Sieltä Saatana ei voi enää koskaan tulla kiusaamaan ketään.

Valitettavasti osa ihmisistä silti joutuu sinne. Mieti kaikkein kauheimpia sarjamurhaajia, tyrannikuninkaita, kiduttajia, kaikkia niitä kauheuksia mitä maailmassa on. Jos he eivät tartu Jumalan heittämään pelastusrenkaaseen, Jeesukseen Kristukseen, he joutuvat samaan paikkaan minne Paholainen ja hänen armeijansa.

Jeesus tarvittiin, koska yksikään ihminen ei pääse taivaaseen Jumalan luo mitenkään muuten kuin hänen ristinsä uhrin kautta. Maailma on kuin meri, jonne me kaikki oltiin hukkumassa, mutta Jumalapa heittikin pelastusrenkaan. Hän heittää sen jokaiselle. Ja joka siihen renkaaseen tarttuu, se pääsee maihin ja turvaan ja Jumalan syliin.

Sen pelastusrenkaan nimi on Jeesus Kristus.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittänyt keskittyä etsimään Jeesusta, se ei ole kuitenkaan tuottanut tulosta, varmaan minua ei ole tarkoitettu sitten taivaaseen, mulla oli yhteenikaan tosi voimakas etsikkoaika mut se meni ohi vaikka kuinka luin Raamattua ja rukoilin niin mitään ei tapahtunut

Harmittaa mutta eikai sille mitään voi, kai olen liian sielullinen tms. Paljon esteitä mielessä Ja muutenkin elämä mennyt ennestään alamäkeä ja nyt kun moni pelottelee vielä eri salaliitto teorioilla niin hulluks meinaa tulla.

Vierailija
2/2 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiiina pelastaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla