Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä mökille pitäisi voida mennä

Vierailija
23.03.2020 |

Jos on ollut kotona etäduunissa, tapaamatta muita ja terve ja mukana riittävästi safkaa, miksei muka voisi mennä järvenrannalle etätyötä tekemään ja välttämään ihmisiä? Tämmöiset ihmiset tuskin vievät paikalliselta hoitopaikkaa lasaretista ja toisaalta he välttävät pk-seudun todennäköisemmät kontaktit. Mutta ei, nyt taas mennään 20/80 (tai 10/90 tai 5/95) säännön mukaan, eli idiooteista lapinpörriäisistä saavat kärsiä kaikki.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, aina Suomessa on menty landelle pakoon.

Vierailija
2/27 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä sitten kun ruoka loppuu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka voi loppua kotonakin.

Vierailija
4/27 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän mökin alueelta kuskattaisiin samaan sairaalaan, mihin kotoammekin.

Emme nyt ole menossa mökille, mutta näinkin voi olla.

Vierailija
5/27 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienten paikkakuntien ongelma on ollut pitkään puutteellinen terveydenhoito ja tämä rasittuu ennestään jos te siellä mökillä sairastutte.

Vierailija
6/27 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos omistaja ei saa mennä mökilleen niin sehän on kuin tervetulotoivotus varkaille.

Vierailija
7/27 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisi jos ihmisillä olisi keskimäärin jonkinlainen vastuuntunto ja ymmärrys asioista. Moni vain edelleen ruikutyaa, ettei ole mitään määräyksiä annettu ja saa tehdä.ihan mitä vain. Ei voida mökittömiä määrätä karateeniin ja mökilliset saavat vapaasti kulkea. Ja ei voida määrätä kauempana olevia mökkiläisiä karanteeniin ja samassa kunnassa olevia ei. Paitsi myös karanteeniaikana voi saman kunnan alueella mennä mökilleen. Esim. Kauppamatka vain päätyy toiseen asuntoon.

Jos ihmiset olisivat oikeasti vastuullisia ja pysyisivät karanteenissa kotona ja muuta vähentäisi kaikki kontaktit minimiin ja karaoket väliin, niin suositukset riittäisi. Silloin voisi oman vastuullisen harkintansa mukaan mennä sinne mökille.

Vierailija
8/27 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en mee mökille vaan meen Ruotsiin. Suomi vituttaa.

Vierailija
9/27 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kajaanissa ei ole vielä yhtään todettua koronatartuntaa. Olisi epäreilua helsinkiläisten käydä levittämässä virus sinnekin.

Vierailija
10/27 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, minä, minä.

Miksen minä voi ajaa ylinopeutta, vaikka olen huippukuski?

Koska säännöt on kaikille samat! Ei voi olla noin vaikea ymmärtää. Alkaako poliisi laskemaan ihmisten ruokavarastot ja ne, joilla varastot riittää saa mennä mökille? Kunhan ensin vannovat kautta kiven ja kannon, etteivät astu jalallakaan paikalliseen markettiin.

Vierailija
11/27 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaa mukaan niin paljon, ettei tarvi paikalliseen kauppaan mennä. Bensaakin riittävästi, ettei huoltoasemille mennä. Onnistuisiko?

Vierailija
12/27 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokaa mukaan niin paljon, ettei tarvi paikalliseen kauppaan mennä. Bensaakin riittävästi, ettei huoltoasemille mennä. Onnistuisiko?

Ei nyt. Pysy kotona. Mitä tahansa voi tapahtua.mitä et suunnitellut.

Vierailija
13/27 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi minulle, riskiryhmään kuuluvana 65v miehenä, kielto etätöiden teosta mökilläni saattaa osoittautua kuolemantuomioksi.

Mökillä en varmasti sairastuta ketään, kun käyn kahden viikon välein pikaisesti kaupassa hygieniasta erityisesti huolehtien. Eikä minulle tulisi mieleenikään rasittaa mökkikuntani terveydenhoitoa, vaan jos tarvetta sattuisi tulemaan niin otan yhteytta työterveydenhuoltoon.

Täällä pääkaupunkiseudulla kohtaamisia ihmisten kanssa tulee ziljoonia kertoja enemmän. Kaupassa tulee käytyä jopa kaksi kertaa viikossa paljon suuremmassa ihmisjoukossa. Lähikauppani on ostoskeskuksessa.

Vierailija
14/27 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä, minä, minä.

Miksen minä voi ajaa ylinopeutta, vaikka olen huippukuski?

Koska säännöt on kaikille samat! Ei voi olla noin vaikea ymmärtää. Alkaako poliisi laskemaan ihmisten ruokavarastot ja ne, joilla varastot riittää saa mennä mökille? Kunhan ensin vannovat kautta kiven ja kannon, etteivät astu jalallakaan paikalliseen markettiin.

RAUHOITU saakelin hullu hysteerikko!!!

Vierailija
15/27 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi minulle, riskiryhmään kuuluvana 65v miehenä, kielto etätöiden teosta mökilläni saattaa osoittautua kuolemantuomioksi.

Mökillä en varmasti sairastuta ketään, kun käyn kahden viikon välein pikaisesti kaupassa hygieniasta erityisesti huolehtien. Eikä minulle tulisi mieleenikään rasittaa mökkikuntani terveydenhoitoa, vaan jos tarvetta sattuisi tulemaan niin otan yhteytta työterveydenhuoltoon.

Täällä pääkaupunkiseudulla kohtaamisia ihmisten kanssa tulee ziljoonia kertoja enemmän. Kaupassa tulee käytyä jopa kaksi kertaa viikossa paljon suuremmassa ihmisjoukossa. Lähikauppani on ostoskeskuksessa.

Vierailija
16/27 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet todennäköisesti viruksen kantaja. Haluatko tartuttaa sen mökkikunnan kaupan kassaan ja sitä kautta paikkakuntalaisiin?

Vierailija
17/27 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ohjeistuksen tulisi olla juurikin, että ihmiset menkää mökeille. Pienempi tartuntavaara siellä on kuin kaupungeissa.

Vierailija
18/27 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tämän päivän jälkeen ei stadipellet pääse mökeille. Liikkumisrajoitus tulossa.

Vierailija
19/27 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä ohjeistuksen tulisi olla juurikin, että ihmiset menkää mökeille. Pienempi tartuntavaara siellä on kuin kaupungeissa.

Se tartuntavaara kasvaa meille alueen vakituisille asukkaille! Onko tätä nyt niin vaikea ymmärtää?

Vierailija
20/27 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruoka voi loppua kotonakin.

Vähän eri asia kenen aluella se ruoka loppuu.

Tartunta voi olla jo sillä terveellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kahdeksan