Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laatoittaja...

28.06.2006 |

Oleteko uskaltaneet ottaa pimeästi työmiestä? meillä olisi laatoitusvaihe alkamassa ja tähän hätän ei tahdo löytyä työmiehiä... yksi ehdokas olisi, uskaltaisiko ottaa ilman kuittia.

Paljonko pimeät ovat ottaneet teillä laatoituksesta/h vai oletteko sopineet jonkun könttähinnan? änelle sopii myös könttähinta, mutta on hankala tietää kauanko aikaa menee, osaatteko auttaa? laatoittettavana on Keittiö(20neliötä), tulikaappi (5), kodinhoitohuone(10), vessa (4+seinät), pesuhuone, wc ja sauna(yht. n.10)

Mitä jos tekee työn huonosti eikä työn jälki miellytä, ei voi mitenkään vaatia tekemaan uudestaan tai korvaamaan jos on pimeesti??

hoh hoijaa, menipäs homma monimutkaiseksi kun kuukausi odotettu jo laatoittajaa joka ei sitten ennätäkkään tulla :(

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäksi kuulin tänään, että nykyisin täytyy tehdä VTT:lle kirjallinen ilmoitus kylpyhuoneen vedeneristyksestä ja tekijällä täytyy olla voimallaoleva vedeneristysertifikaatti. eli jos otatte jonkun pimeästi tekemään niin varmistakaa että häneltä löytyy ko. sertifikaatti ja että se on edelleen voimassa.

Vierailija
2/4 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vedeneristyksen ihan itse, eikä sillä mitään sertifikaatteja ole :) olen kyllä kuullut että muutkin ovat ihan itse tehneet jotka eivät ns. ammattimiehiä ole, miten jos itse laatoittaakin nin eikai silloinmitään sertifikaatteja ole??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sertifikaattia ei tarvita jos laittaa vesieristykset omaan taloon siis

jos ei ole asunto-osakeyhtiö. Eikä rakenna myyntiin.

Minä en henkilökohtaisesti maksaisi työtä ennenkuin olisin sen hyväksynyt.

Kyllä asiakkaalla on mahdollista valittaa ja tekijälllä korjata vaikka

piumeesti sen teettääkin.

Vierailija
4/4 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiiajulia:

sertifikaattia ei tarvita jos laittaa vesieristykset omaan taloon siis

jos ei ole asunto-osakeyhtiö. Eikä rakenna myyntiin.

Minä en henkilökohtaisesti maksaisi työtä ennenkuin olisin sen hyväksynyt.

Kyllä asiakkaalla on mahdollista valittaa ja tekijälllä korjata vaikka

piumeesti sen teettääkin.

totta tuo ettei sertifikaattia tarvita jos itselleen rakentaa omakotitaloa eikä meinaa myydä. mutta toisaalta minun mielestäni sitä kannattaa kyllä vaatia vaikka itselleenkin rakentaa, se kertoo kuitenkin tekijän ammattitaidosta ja viitseliäisyydestä. hankkiminen ei ole raksamiehelle iso homma joten jos ei viitsi sitä tehdä niin viitsiikö tehdä vedeneristystäkään niinkuin pitää?? ja elämäntilanteet muuttuu, vaikka rakentaessa ei meinaisikaan myydä taloaan ikinä niin kyllä sellainenkin hetki voi tulla eteen.

pimeä työn takuusta, että tottakai asiakkaan on aina mahdollista valittaa ja tekijän mahdollista korjata ja hyvässä lykyssä näin käykin. mutta jos pimeästi työn tehnyt onkin kepuli joka ei halua kantaa vastuutaan eikä korjata tekosiaan niin asiakkaalla on varsin vähän keinoja puuttua tilanteeseen. ainoa keino taitaakin olla tuo ettei maksa ennenkuin on hyväksynyt työn, muuten ei tilaaja pysty millään todistamaan että ko. tyyppi on homman tehnyt jos ei ole kirjallista sopimusta eikä kuitin kuittia olemassa.

lisäisin vielä että me olemme aivan samassa tilanteessa kuin ap eli hyvää ja kunnollista vedeneristäjä-laatoittajaa omakotitaloon kaivataan kipeästi. siksi ollaan itsekin pohdittu näitä asioita eikä taideta uskaltaa ottaa ketä vaan tutuntuttua pimeästi, saatika jos kaverilla ei ole edes sertifikaattia esittää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme