Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos käy jonkun puolesta kaupassa niin miten se maksu suoritetaan

Vierailija
23.03.2020 |

eli antaako henkilö rahaa mukaan sille joka käy siellä kaupassa?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hoitaisin tilisiirtona. Vähiten kontakteja, joissa virus voi siirtyä.

Vierailija
2/22 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sen ostosrahan siirtää sinun tilille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko 5-vuotias?

Vierailija
4/22 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppoa. Henkilö antaa šekin mukaan, jonka voit käydä lunastamassa pankissa käteiseksi, jolla ostat tuotteet.

Vierailija
5/22 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raapustaa tilinumeron kauppakuittiin summan viereen. Olettaen että palveltavalla on nettipankki.

Vierailija
6/22 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksu hoituu siten, miten se sovitaan.

Vierailija
7/22 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mobile Pay!!

tai Pivo tms. Näitä miljoona. Toki vaikka tilisiirtokin jos haluat hitaan tavan.

Vierailija
8/22 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityishenkilöiden kesken voidaan sopia millaisesta järjestelystä tahansa. Jos sillä on käteistä kotonaabn, jolle asioit, se on hyvä tapa hoitaa maksu. Jos hänellä on nettipankki, toimii tilisiirtokin hyvin. Jos ei ole kumpaakaan, voit sanoa, että ei onnistu.

Vierailija
9/22 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulkaas enot. Oletteko kuulleet näistä vallan näppäristä nykypäivän maksutavoista kuten MobilePay?

Vierailija
10/22 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos henkilö jolle käydään kaupassa on 80v. Ei sillä mitään nettipankkia ole eikä älykännykkääkään. 

Vierailija
11/22 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistetaan sitten, että toimeentulotukiasiakkaana voit joutua selittämään tilille tulevia rahasummia ja ne voidaan tulkita tuloksi.

Itse annan käteistä kuittia vastaavan summan ja vähän päälle vaivannäöstä.

Vierailija
12/22 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos henkilö jolle käydään kaupassa on 80v. Ei sillä mitään nettipankkia ole eikä älykännykkääkään. 

Tunnetko henkilö entuudesta vai käytkö jollekkin täysin tuntemattomalle mummolle/papalle kaupassa? Monesti näiltä +80 löytyy käteistä kotoa, ja summat voi olla tosi isoja. Jos olen käymässä omalle isoäidille kaupassa, todennäköisesti maksaisin itse. ja sopisin että katsotaan sitten myöhemmin sen maksun kanssa.

Vierailija
13/22 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnossa.

Vierailija
14/22 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistetaan sitten, että toimeentulotukiasiakkaana voit joutua selittämään tilille tulevia rahasummia ja ne voidaan tulkita tuloksi.

Tämä. Itse voisin käydä vanhuksille kaupassa, mutta ongelmana on just toi ettei ainakaan tilille voi laittaa mitään tai se vähennetään mun tuloista, eikä ole varaa ostaa mummoille ruokia kun itselläkin on tiukkaa. Tyhmä systeemi kun nyt tommoset jää työssäkäyvien hoidettavaksi eikä ne voi tehdä joilla on aikaa.

Vierailija
15/22 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Itse voisin käydä vanhuksille kaupassa, mutta ongelmana on just toi ettei ainakaan tilille voi laittaa mitään tai se vähennetään mun tuloista, eikä ole varaa ostaa mummoille ruokia kun itselläkin on tiukkaa. Tyhmä systeemi kun nyt tommoset jää työssäkäyvien hoidettavaksi eikä ne voi tehdä joilla on aikaa.

En usko että tuet jää kiinni tuosta jos sen perustelee. Siihen voi pyytää tarvittaessa lausunnon niiltä autetuilta. Vielä parempi jos laittaa sen jo pankkisiirron yhteydessä selitteeseen. Ihmisiä ne siellä kelassa on.

Vierailija
16/22 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lupasin käydä keskiviikkona äitilleni ja miehelleen kaupassa.

Äiti laittaa varmaan tililleni rahaa, vaikka ei se niin nuukaa ole, vaikkei laittaisikaan, antaa niin usein muutenkin vaikken pyydä.

Jätän sitten kassin tähän meidän ulkorapun eteen, niin ne hakevat sen autollaan siitä. Minulla ei autoa ole, veisin kassin tietysti niiden pihaan jos olis.

Vierailija
17/22 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko että tuet jää kiinni tuosta jos sen perustelee. Siihen voi pyytää tarvittaessa lausunnon niiltä autetuilta. Vielä parempi jos laittaa sen jo pankkisiirron yhteydessä selitteeseen. Ihmisiä ne siellä kelassa on.

Usko ei ole tiedon väärti eikä itsellä ole varaa lähteä moiseen uhkapeliin. Kelan pitäisi tehdä pelinavaus ja sanoa että just nyt tästä syystä emme kyttää mummojen tilille siirtämiä rahoja. Usko pois, että siellä ei harkintaa käytetä ja ihmisyydestä mulla on vahva epäilys.

Vierailija
18/22 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usko ei ole tiedon väärti eikä itsellä ole varaa lähteä moiseen uhkapeliin. Kelan pitäisi tehdä pelinavaus ja sanoa että just nyt tästä syystä emme kyttää mummojen tilille siirtämiä rahoja. Usko pois, että siellä ei harkintaa käytetä ja ihmisyydestä mulla on vahva epäilys.

Työttömiltä luultavasti menee korvaus jos työkkäri havaitsee että on tehty jotain ja raha liikkuu. Joo. Ei tässä byroslaviassa onnistu.

Vierailija
19/22 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä vähennetä, nyt on poikkeuolot.

Se joka laittaa tilillesi rahaa, voi kirjottaa laskuun että "kaupparahaa, kiitos avusta" tms. Kyllä ne ymmärtävät että olet ostanut tililtäsi toiselle ruokaa, ja se maksaa sen tilillesi.

Ainakin meidän kelassa on tämmöinen asia ymmärretty ennen kriisiäkin, kun olen äidiltäni saanut rahaa. 

Eikä niitä tilitietoja enää niin usein tarkisteta, eivät ne muuta ehtisi tehdäkään. Jos saat vain kelatukia, ne tietävät tulosi ilmankin.

Vierailija
20/22 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko että tuet jää kiinni tuosta jos sen perustelee. Siihen voi pyytää tarvittaessa lausunnon niiltä autetuilta. Vielä parempi jos laittaa sen jo pankkisiirron yhteydessä selitteeseen. Ihmisiä ne siellä kelassa on.[/quote

No Ei ole.