Perhe-elämä huutoa ja riitaa, molemmat vanhemmat etänä ja lapset kotikoulussa, vanhemmat ei saa tehtyä töitä, kun koululaiset tarvii paljon apua
Työnantaja painostaa, koululta jatkuva viestitulva mitä pitää tehdä. Vanhemmat ei enää jaksa tätä.
Jatkuvaa riitelyä, huutoa ja itkua kaikilla perheenjäsenillä.
En jaksa tätä.
Kommentit (7)
Itse organisoitu vuorotyö on ratkaisu. Toinen vanhempi tekee aamuvuoroa, toinen sillä aikaa opettaa lapsia. Iltapäivällä roolien vaihto. Kumpinkin saa työnsä tehtyä ja lapset oppivat. Kypsyyttä se tietenkin vaatii, ennen kaikkea vanhemmilta.
Vierailija kirjoitti:
Itse organisoitu vuorotyö on ratkaisu. Toinen vanhempi tekee aamuvuoroa, toinen sillä aikaa opettaa lapsia. Iltapäivällä roolien vaihto. Kumpinkin saa työnsä tehtyä ja lapset oppivat. Kypsyyttä se tietenkin vaatii, ennen kaikkea vanhemmilta.
Ja tämähän siis onistuu täydellisesti, kun kummallaakaan vanhemmalla ei ole esim sovittuja palavereita työpäivän aikana... ja tällaisia työpaikkoja on missä? Mutta ap:lle, jonkunnäkinen kalenteri tosiaan teidän pon pakko ottaa käyttöön. Käytte sen läi vaikka edellisenä iltana: isällä on palaverit ja hän tekee töitä 10-15, äidillä on palavereita ja pakollista työssä läsnäoloa 12-16. Eli välin 12-15 lapset eivät tee koulua vaan jotain muuta. 8-12 äiti auttaa lapsia koulussa ja 15-18 isä tekee saman. Kellonajat kuvitteellisia, meillä esim on kolme lasta kotikoulussa ja molemmat vanhemmat kotona. Lapsilla on kouluhommat tältä päivältä paketissa ja kaysovat nyt netflixiä ennen kuin syödään ja lähdetään omatoimitreeneihin...
Ei ole mahdollista mikään vuoroapu lapsille miehen kanssa, koska teen asiakaspalvelussa ja asiakkaat soittaa 9-15 ja olen sen koko ajan puhelimessa. Ei hetkeäkään ilman asiakaspuheluita, asiakkaat jonottavat linjalla ja ei hetkeäkään taukoa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mahdollista mikään vuoroapu lapsille miehen kanssa, koska teen asiakaspalvelussa ja asiakkaat soittaa 9-15 ja olen sen koko ajan puhelimessa. Ei hetkeäkään ilman asiakaspuheluita, asiakkaat jonottavat linjalla ja ei hetkeäkään taukoa.
Korjaan, asialaspalvelupuheluita 9-17. Edes ruokaa ei pysty laittamaan, puhelimessa koko tuon ajan. Mies ei etätöissä. Tehtävät pitää lähettää koululle viimeistään klo 17. Ekaluokkalainen ja kolmasluokkalainen eivät saa yksin hoidettua koulutehtäviä ja lähetystä opettajalle.
No miksi olet ollut helikopteri? Kyllä normaali ekaluokkalainenkin jo osaa etsiä itse tietoa ja miettiä tehtäviä ennen avun pyytämistä.
Miksi lapset kotikoulussa? Äly hoi!