Ei kai tämä poikkeustilanne voi kauaa jatkua??
Mitä tämä tilanne tekee ihmisille jos tämä jatkuu:
- lapset ja nuoret kotona ilman harrastuksia ja kavereita (koulu on tärkeä kavereiden tapaamisen paikka)
- vanhukset sisällä kodeissaan/laitoksissa ilman mitään kontakteja
- lukematon määrä lomautettuja, irtisanottuja, konkursseja
- kaikki ihmiset ilman sosiaalisia kontakteja, harrastuksia jne.
Miettikää mitä tämä tekee ihmisille. Pahoinvointi, rikokset, itsemurhat toivottomassa tilanteessa, jne lisääntyy.
Eli kallis lasku tulossa yhteiskunnalle joka tapauksessa.
Pitäisikö viruksen kanssa vain elää? Me emme voi sitä voittaa. Ja uusia viruksia tulee.
Kommentit (334)
Vierailija kirjoitti:
Hallitus haluaisi jatkaa nykyisiä toimia koko kevään ajan. Minusta se liioittelee pahasti tilanteeseen nähden. MIHIN SE EDES PYRKII???
Ihmishenkien pelastamiseen. Jopa sinunlaistesi urpojen.
Eilen A-studiossa oli näitä arvioita eli mikään ei ole varmaa tietoa koska kokemusta tällaisesta virusepidemiasta ei ole Suomessa eikä oikein maailmallakaan.
Mutta arviot olivat eilen kestosta 120 -160 päivää. Mutta tuo on arvio ja perustuu malleihin. Laskuri on lähtenyt käymään 1.3.2020 eli nyt on vasta 25 päivä menossa.
Samaa mieltä aloittajan kanssa.
Korona tappaa täällä vähemmän ihmisiä kuin kaikki nämä mahdollisesti kuukausien bannit,ulkomaailmasta eristäytyminen, normaalielämän alasajo ,yksinäisyys, pelko, konkurssit ja väistämätön lama.
Hitaalta kuolemalta tuntuu tämä ennen pitkää.
Monessa Euroopan maassa on paljon tiukemmat rajoitukset kuin Suomessa. Intian rajoitukset koskevat 1,3 miljardia ihmistä. Menkää Ruotsiin jos ette kestä, siellä on toistaiseksi lepsumpaa ja EU-kansalaiset ilmeisesti pääsevät maahan. Kymmenet tuhannet suomalaiset (etenkin vanhukset ja köyhät työttömät) elävät näiden rajoitusten kaltaisissa oloissa läpi vuoden. Toiset pakosta ja kärsivät, introverteille saattaa olla jopa nautinto elää eristyksessä.
Kunnioittakaa niitä ihmisiä, jotka laittavat oman terveytensä ja jopa elämänsä alttiiksi auttaessaan sairastuneita ja pitäessään nyt yhteiskunnan pyörimässä ja noudattakaa ohjeita. Ei ole ylivoimaisen vaikeaa. Siivotkaa kämppänne, opetelkaa tekemään ruokaa jos on aikaa, opiskelkaa netissä, jumpatkaa, meditoikaa... mitä kaikkea on jäänyt tekemättä aiemmin, kun ei ole muka ollut aikaa. Ajatelkaa jos olisi sota: olisitte bunkkerissa, ilman nettiä ja televisiota, ei valinnanvaraa mitä syödä, ulos ei voisi mennä sitäkään vähää mitä nyt, koko ajan saisi pelätä pommien putoavan.
Mitä pahimmalla tautialueella asuvan italialaisen korviin jää soimaan kaiken tämän jälkeen: ambulanssien pillien ujellus muutaman minuutin välein vuorokauden ympäri päivästä ja viikosta toiseen. Meillä ei vielä ole näin. Tee oma osuutesi, ettei tule olemaankaan.
MIettikää miten Suomessa kuolleisuus tänä vuonna putoaa ennätysalhaalle. Kun kukaan ei poistu kotoaan, ei kuolla myöskään flunssaan, liikenteeseen, stressiin eikä katupölyyn.
Kyllä tämä jatkuu ainakin kesään ja jos porukka alkaa liian aikaisin riehaantumaan, niin alkaa uudestaan. Näin se vain on. Heikoimmat lamaantuu, masentuu tai alkaa riehumaan, idearikkaimmat keksivät uusia tapoja pitää päänsä kasassa ja etsiä mielenrauhaa
Tässä koko hommassa on oikeastaan enemmän positiivisia puolia kun sitä oikein miettii 😃
Vierailija kirjoitti:
Ei jatku. Ymmärtäkää nyt että tarkoitus on pitää huolta terveydenhuollon kantokyvystä. Moni tulee sairastumaan, mutta ei haluta että se tapahtuu samaan aikaan. Jossain kohtaa eristyksiä aletaan purkamaan, kun katsotaan että kyky hoitaa sairastuneita riittää.
Tämä. Mikä tässä on niin vaikea ymmärtää!?
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä aloittajan kanssa.
Korona tappaa täällä vähemmän ihmisiä kuin kaikki nämä mahdollisesti kuukausien bannit,ulkomaailmasta eristäytyminen, normaalielämän alasajo ,yksinäisyys, pelko, konkurssit ja väistämätön lama.Hitaalta kuolemalta tuntuu tämä ennen pitkää.
Niin, siksi se tappaa vähemmän kun ihmiset on karanteenissa. Voi urpo.
Vierailija kirjoitti:
Katselin just tämän kehopositiivisen matkabloggari Veeran Instagram-tiliä. Tuli vaan väkisin mieleen, että laittaako luonto nyt koronalla kuriin tämmöisen mässäilyn ja turhan matkailun. Mitenkähän käy blogin kun koronarajoitusten vuoksi ei matkailu onnistune pitkiin aikoihin.
Jumala rankaisee koronalal ihmiskuntaa mässäilyn viettelyksiin sortumisesta.
Kristiina xx kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen pitäisi alkaa oikeasti rukoilemaan Jumalalta apua.
Jumalia ei ole olemassa. Uskonnot ovat satujuttuja.
"Jos joku haluaa tehdä hänen [Jumalan] tahtonsa, tulee hän tuntemaan, onko tämä oppi Jumalasta, vai puhunko minä [Jeesus] omiani." (Joh. 7:17)
Kristiina xx kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On olemassa vain yksi Jumala.
Mikä se on? Onko se kenties Allah, siva tai Jehova?
"Minä [Jeesus] olen tie, totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani."
Mun puolesta voisi jatkua hyvin 31.12.-2099 saakka. Ei mitään kiirettä lopettaa poikkeusoloja. Baarit ja ravintolat voitaisiin kokonaan sulkea vuosisadan loppuun saakka. En jäisi mistään paitsi. Olen rokottamaton enkä ota rokotetta. Ei ole yhtään vaikeaa mulle.
Niin onhan joillain sitä käsidesiä.