Osaatteko tehdä etätöitä? Eli pistää koneen telakkaan ja tehdä töitä kuten toimistolla?
Vai tarvitsetteko neuvoja ja ohjausta huippu-asiantuntijoilta?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla ole telakkaa kotona, ei ole ikinä ollut, vaikka paljon olen aikanaan tehnyt etätöitä. Wifillä kiinni omaan laajakaistaan tai kännykästä jaettuun verkkoon ja VPN-yhteys päälle. Konttorilta mukaan virtapiuha ja hiiri.
Telakattomuus ei toki ole ongelma. Kannattaa varmaan ostaa ihan oma virtapiuha ja hiiri jos ei työpaikka kustanna.
Miksi ostaisin oman virtapiuhan ja hiiren, kun tällaiset kulkee helposti mukana tietokonelaukussa?
No siksi että ne olis valmiina kotona eikä tarttis kuljettaa eestaas muuta kuin läppäriä
Niin siis minulla on erikseen matkustuskäyttöön toinen virtapiuha ja langaton hiiri nyt ei paljoa paina. Jos nyt pitäisi lähteä päiväksi toimistolle, riittäisi, että raahaisin vain koneen ja hiiren ja laittaisin koneen piuhalla telakkaan, virtapiuha jäisi tänne kotiin. En näe ongelmaksi kuitenkaan kuljettaa vaikka kumpaakin mukana, kun olen sellaista joutunut harrastamaan aiemminkin esim. työreissuilla.
Miten joku voi kokea telakan vaikeeksi..? Siihenhän se kone vaan lyödään kiinni? Ei tartte piuhojen kanssa näpräillä, eikä joka kerran piuhottaa läppäriä isompaan näyttöön kiinni.
Olen kyllä nyt sitä mieltä että ne jotka täällä telkakaa haukkuu vanhanaikaiseksi eivät tajua mistä puhuvat vaikka joku jo tossa rautalangasta väänsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Telakka on tarpeellinen, koska kannattaa laittaa suurempi ja parempi näyttö kuin läppärissä on, sekä erillinen langaton näppäimistö ja langaton hiiri.
Telakkaan hyvä kytkeä kaikki mahdolliset piuhat joita muutenkin tarvitaan, ja kun siirtyy vaikka huoneesta toiseen (olohuoneen sohvalle kirjoittamaan vaikka tänne) tai lähtee reissuun niin ei tarvitse kaikkia johtoja nykiä irti koneesta, ja koneessa yleensä liitäntöjen määrä vähäisempi kuin telakassa,
Täh? Eikö sulla ole pöytäkonetta? Ja sitä paitsi läppärissä on HDMI. Ja näppäimistöt ja hiiret on yhteydessä Bluetoothin kautta. Missä kiviajassa oikein elät?
Pöytäkone..? :-D
Vierailija kirjoitti:
Näin sairaanhoitajana vähän hankalaa.
Sitten varmaan oivalsit ettei tämä keskustelu koske sinua..
Hammashoitajana jotakuinkin mahdotonta tehdä etätöitä.
Vierailija kirjoitti:
Miten joku voi kokea telakan vaikeeksi..? Siihenhän se kone vaan lyödään kiinni? Ei tartte piuhojen kanssa näpräillä, eikä joka kerran piuhottaa läppäriä isompaan näyttöön kiinni.
Olen kyllä nyt sitä mieltä että ne jotka täällä telkakaa haukkuu vanhanaikaiseksi eivät tajua mistä puhuvat vaikka joku jo tossa rautalangasta väänsi.
Meillä ainakin toimistolla kun välillä käy palaverissa ja tulee takaisin paikalleen, telakka sekoilee koko ajan. Ei toimi näytöt, hiiri jne. Aina saa säätää. Ja ei, ei ole kyse vanhasta telakasta vaan vajaan vuoden ikäisestä. Kotona en keksi telakalle mitään järkevää käyttöä.
Samat kaksi piuhaa tulee kiinni kotona ja konttorilla: virta ja näyttö. VPN ei ole edes välttämätön, suurin osa mun tarvitsemista työkaluista pyörii pilvessä.
Ei ole telakkaa (täällä eikä toimistolla), mutta kyllä siinä vaiheessa kun sähköpostista katoaa kaikki sisältö kaikista kansioista, vähän noita IT tuen apuja tarvitaan (ja ei ole mistään huippuyksilöistä siellä kyse).