Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liikekannallepano uhkaa. Joko teille on tullut kutsu?

Vierailija
22.03.2020 |

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006448985.html

Minkä ikäiset kutsutaan ensiksi palvelukseen?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä iällä ole merkitystä vaan joukolla/tehtävällä, johon on sijoitettu.

Vierailija
2/27 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittais kuukauden luolakomennus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinne kovin moni ole menossa. Ensin saavat jäädä pois ne, jotka on ns. kriittisissä töissä eli hoitajat, lääkärit, jakeluautonkuljettajat jne. Sen jälkeen kotiin saa jäädä ne, joilla on alle 10v lapsia. Sitten jätetään kutsumatta narkkarit, mielenterveysongelmaiset ja rikolliset.

Ei siinä sitten enää jää jäljelle oikein ketään. Muutama 21v opiskelija, mutta jos niillä on yhtään flunssan oireita, niin pitää jäädä kotiin.

Vierailija
4/27 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olen vapautettu rauhanajan palveluksesta.

Vierailija
5/27 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas hyvännäköinen pylly kuvan sotamiehellä, taidan olla homo. Eipä mulla muuta. M33

Vierailija
6/27 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://fi.wikipedia.org/wiki/Liikekannallepano

"Liikekannallepano eli mobilisaatio tarkoittaa valtion asevoimien (useimmiten erityisesti sen reservin) ja muun yhteiskunnan määräämistä taisteluvalmiuteen.

Liikekannallepanossa asevoimien reserviläiset kutsutaan palvelukseen sekä joukkoja ja tarvikkeita valmistellaan sotaa varten"

Kerrotko aloittaja, mihin sotaan täällä mukamas ollaan valmistumassa tai mikä sota meitä on uhkaamassa?

Vierailija
7/27 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta onko tämä se poikkeus, vai pitääkö olla sota?

Vierailija
8/27 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Liikekannallepano eli mobilisaatio tarkoittaa valtion asevoimien (useimmiten erityisesti sen reservin) ja muun yhteiskunnan määräämistä taisteluvalmiuteen.

Liikekannallepanossa asevoimien reserviläiset kutsutaan palvelukseen sekä joukkoja ja tarvikkeita valmistellaan sotaa varten"

Kerrotko aloittaja, mihin sotaan täällä mukamas ollaan valmistumassa tai mikä sota meitä on uhkaamassa?

Mihinköhän? No korona-sotaan tietysti!

Vierailija
9/27 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi olet vapautettu myös kriisiajan palveluksesta. Kukapa haluaisi vempan palveluskaverikseen tiukkaan paikkaan.  Miksi luulet että kelpaisit palvelukseen kriisiaikana, jos et kelpaa siihen edes syvän rauhan aikana?

Vierailija
10/27 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on poikkeuslaki voimassa. Jokainen voidaan tarvittaessa komentaa palvelukseen.

Vierailija
11/27 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi olet vapautettu myös kriisiajan palveluksesta. Kukapa haluaisi vempan palveluskaverikseen tiukkaan paikkaan.  Miksi luulet että kelpaisit palvelukseen kriisiaikana, jos et kelpaa siihen edes syvän rauhan aikana?

Oliko tämän tarkoitus olla loukkaus?

Vierailija
12/27 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teloitetaanko kuten viime sodassa tehtiin jos ei lähde rintamalle?

Vierailija
13/27 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän me aleta ammuskelemaan ja räjäyttelemään niitä viiruksia, joten sota on.

Vierailija
14/27 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa reservi? Ketä sinne kutsutaan?

Vierailija
15/27 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihinköhän? No korona-sotaan tietysti!

Ei ole juridisessa merkityksessä sota, eikä siinäkään merkityksessä sota, mitä esim Suomen perustuslainsäädännössä ja poikkeuslakilainsäädännössä sodalla tarkoitetaan. Tiedän, vaikkei minulla olekaan mitään oikeustieteellistä koulutusta.

Koronavirusta ei myöskään rynnäkkökivääreillä, singoilla tai millään muillakaan perinteisillä aseilla tai tuliaseilla kukisteta.

Vierailija
16/27 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on kutsu tullut postissa. Oma palveluspaikkani on koiranulkoiluttajien vahtipataljoonassa. Sekuntikellolla mitataan ettei 5 minuuttia ylity kotiovelta kotiovelle. Vitkastelijat ammutaan.

Ei taida av-mammoilla olla tuon taivaallista käsitystä Suomen puolustusvoimista, lainsäädännöstä, tai mistään muustakaan.

Vierailija
17/27 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fasisti-Sanna marssittaa armeijan kaduille.

Vierailija
18/27 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on poikkeuslaki voimassa. Jokainen voidaan tarvittaessa komentaa palvelukseen.

Poikkeuslaki on voimassa juu, mutta olemme edelleen rauhan ajassa. Eli rauhanajan vapautukset pätevät siis edelleen.

Emmekä edelleenkään ole puolustustilassa, joka on siis valmiustilaa, eli nykyistä poikkeustilaa järeämpi poikkeustila. Emmekä voi puolustustilaan nykyisellä lainsäädännöllä koronaviruksen vuoksi joutuakaan. Puolustustila kun vaatii sodan tai muun aseellisen selkkauksen.

Vierailija
19/27 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sijoitus paikkaa määritetty, niin tuskin tulee kutsua.

Vierailija
20/27 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, no enpä ole tulossa. Pysyn täällä Malesian rannoilla lämmöstä nauttien epidemian yli.