Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ensi viikolla Uudenmaan rajat kiinni?

Vierailija
22.03.2020 |

Armeija on ilmeisesti kutsumassa reserviläisiä palvelukseen. Valistunut veikkaus, että kyseessä on sotilaspoliisi- ja rajakoulutuksen saaneita reserviläisiä. Tarkoittaa toisin sanoen sitä, että Uusimaa on menossa kiinni ja liikkumista rajoitetaan. Piti tämäkin päivä nähdä.

Kommentit (195)

Vierailija
141/195 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaako baareja ja ravintoloita sulkea, jos niissä riittää tilaa sijoitella pieni asiakasmäärä väljästi sopivilla turvaväleillä? Kumpi tulee kalliimmaksi, konkurssit vai tartunnat? Yrittäjä voi valikoida asiakkaansa, joten auttaako jos yrittäjät mittaavat asiakkaiden lämpötilat otsalämpömittarilla? Ja ohjaisi sisälle omiin narulla erotettuihin karsinoihinsa? Ihmisillä on nyt niin paljon aikaa, että rajoitusten kanssa ravintolanpitäminen voisi silti kannattaa etenkin niissä paikoissa, joissa on jo nyt mahdollista varata pöytä etukäteen, paljon tilaa ja pitkä aukioloaika.

Kunhan pohdiskelen, mikä olisi sopiva keskitie täysimittaisen karanteenin (kukaan ei pääse tartuttamaan ketään) ja entisen tilanteen välillä. Epidemiaahan yritetään vain hidastaa, ei edes kokonaan katkaista. Ihmiset tarvitsevat jotakin normaalielämästä selviytyäkseen psyykkisesti ilman hajoamista tilanteen läpi.

Ihan hyvä pointti. Tähän astihan käsitys on ollut se, että liian tiukka karanteeni ainoastaan aiheuttaa sen, että epidemian huippu rysähtää myöhemmin päälle yhtä suurena. Sen sijaan hallittu altistuminen pitäisi sairastuneiden määrän sellaisena, että terveydenhoito selviää siitä.

Vierailija
142/195 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin tässä näyttää käyvän., veikkaan että viimeistään keskiviikkona on rajat kiinni. Ja baarit, ostarit ja karaoket, reserviä tarvitaan valvomaan myös Uudenmaan rajojen sisällä.

Lappiin menijät jääkööt sinne, itsekkyydellä ja typeryydellä ei ole näemmä mitään rajaa. Minä, minä, minä! Ja THL:n pääjohtajalle potkut, maa ei tarvitse munattomia johtajia.

Ja perkeleen imbesillit käyvät yhä baareissa ja ostareissa, tämän kaiken olisi voinut estää. Miettikää sitä nyt eikä parin viikon päästä :-/

Lappiin menneet työnnetään armeijan voimin jäämerelle.

Eikä työnnetä, kun raja on kiinni. Turistien mereen pukkaaminen ei ole vissiin pakollista työmatkaliikennettä. Perämereen ne voidaan kyllä kipata, kylmä se on sekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/195 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ampuvat varmaan tykeillä pääkaupunkiseudun tasaiseksi. Menetetty tapaus niin monessa asiassa.

Vierailija
144/195 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaako baareja ja ravintoloita sulkea, jos niissä riittää tilaa sijoitella pieni asiakasmäärä väljästi sopivilla turvaväleillä? Kumpi tulee kalliimmaksi, konkurssit vai tartunnat? Yrittäjä voi valikoida asiakkaansa, joten auttaako jos yrittäjät mittaavat asiakkaiden lämpötilat otsalämpömittarilla? Ja ohjaisi sisälle omiin narulla erotettuihin karsinoihinsa? Ihmisillä on nyt niin paljon aikaa, että rajoitusten kanssa ravintolanpitäminen voisi silti kannattaa etenkin niissä paikoissa, joissa on jo nyt mahdollista varata pöytä etukäteen, paljon tilaa ja pitkä aukioloaika.

Kunhan pohdiskelen, mikä olisi sopiva keskitie täysimittaisen karanteenin (kukaan ei pääse tartuttamaan ketään) ja entisen tilanteen välillä. Epidemiaahan yritetään vain hidastaa, ei edes kokonaan katkaista. Ihmiset tarvitsevat jotakin normaalielämästä selviytyäkseen psyykkisesti ilman hajoamista tilanteen läpi.

Ihan hyvä pointti. Tähän astihan käsitys on ollut se, että liian tiukka karanteeni ainoastaan aiheuttaa sen, että epidemian huippu rysähtää myöhemmin päälle yhtä suurena. Sen sijaan hallittu altistuminen pitäisi sairastuneiden määrän sellaisena, että terveydenhoito selviää siitä.

Ja tämä hallittu altistuminenko pitäisi jättää maallikoiden, ravintoloitsijoiden käsiin, joilla on oma lehmä ojassa asiakkaiden vähyyden vuoksi?

Vierailija
145/195 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon niskuroiva ihminen.

Vierailija
146/195 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä nähdä mihin raja vedetään, kehä 3 vai Hyvinkää?

Tietääkseni Riihimäki ja Lahtikin kuuluu Uusimaahan.

Uudenmaan raja on juuri Hyvinkään pohjoisreunalla,siitä on vielä n.8km Riihimäelle joka on Kanta -Hämeen maakuntaan kuuluva.

Vierailija
147/195 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan sysärit poistettu ja 2 kovaa jaettu kaikille?

Ei muut kuin alokkaat seiso oikeasti vartiossa sysärit rk:ssa. Pienemmillä leireillä tai sotaharjoituksissa sitä saatetaan tehdä, kun vartiointi on osa harjoitusta. Jos oikeasti aseen kanssa mennään vartioon, silloin ase on toimintakuntoinen. Jos asetta ei tarvitse palvelustehtävässä eikä sen kantamista harjoitella, se jätetään lukkoihin.

Tä? Kyllä meillä oli sysärit pois ja kovat lippaassa  väijyssä.Varuskunnan ulkorajalla siis.

Vierailija
148/195 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään näin rajavartiolaitoksen auton ajelevan Helsingin kantakaupungin alueella. Ikinä en ole moista autoa nähnyt enkä olisi tunnistanutkaan ellei olisi erikoisen näköinen auto ollut pysähtyneenä valoihin niin että ehdin lukea tekstit kyljestä. Hieman myöhemmin kävelyllä tuli vastaan jykevä musta Hummer-auto. En tiedä, liittyikö se mitenkään mihinkään mutta oli sekin epätavanomainen näky.

Vierailija
149/195 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitetaanko reservin sotilaspoliisi ja lääkinyämiehet tehtäviin? Jos näin niin vaikuttaako ihmisen elämäntilanne (esim minulla leikki-ikäisiä pikkulapsia ja vauva) ja riskiryhmään kuuluminen (minulla diabetes ja astma)? Koko perheeni riskiryhmää. Minulla armeijatausta sekä olen hoitovapaalla oleva hoitaja

Vierailija
150/195 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitetaanko reservin sotilaspoliisi ja lääkinyämiehet tehtäviin? Jos näin niin vaikuttaako ihmisen elämäntilanne (esim minulla leikki-ikäisiä pikkulapsia ja vauva) ja riskiryhmään kuuluminen (minulla diabetes ja astma)? Koko perheeni riskiryhmää. Minulla armeijatausta sekä olen hoitovapaalla oleva hoitaja

Lääkintämiehet*

Kiireellä kirjoitettu

Vierailija
151/195 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

höpöhöpö

Vierailija
152/195 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos koko Uudenmaan maakunta suljetaan, se merkitsee aluetta Hangosta ja Raaseporista lännessä Loviisaan ja Lapinjärvelle idässä.

Niin kuin näissä keskusteluissa on jo monta kertaa mainittu, Uusimaa on paljon muutakin kuin pääkaupunkiseutu lähiympäristöineen. Ja suuri osa maakunnasta on ihan täyttä landea, ei mitään metropolia.

Eihän Uudellamaalla ole yhtään metropolia.

Vierailija
153/195 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos koko Uudenmaan maakunta suljetaan, se merkitsee aluetta Hangosta ja Raaseporista lännessä Loviisaan ja Lapinjärvelle idässä.

Niin kuin näissä keskusteluissa on jo monta kertaa mainittu, Uusimaa on paljon muutakin kuin pääkaupunkiseutu lähiympäristöineen. Ja suuri osa maakunnasta on ihan täyttä landea, ei mitään metropolia.

Eihän Uudellamaalla ole yhtään metropolia.

On siellä Metropolia AMK

Vierailija
154/195 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli kehä kolmosen kohdalla huoltoasemalla armeijan kalustoa. Rajoja siis valmistellaan laitettavaksi kiinni. Nyt jännätään mitkä rajat. Näyttäisi ehkä että kyseessä olisikin kehä kolmonen eikä uusimaa. Josko tuo huomenna/ylihuomenna selviäisi.

Vierailija
155/195 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se ole, että töissä saa käydä. Ja jos on tosi tärkeää asiaa. ja ja ja...

Vierailija
156/195 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika moni lahtelainen käy Helsingissä töissä, kuka mahtaa korvata työpanoksensa?

Myös Turusta ja Hämeenlinnasta ja varmaan muistakin paikoista.

Vierailija
157/195 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä todellakin toivon, että suljetaan ja että se toimii kumpaankin suuntaan! Meidän isoihin sairaaloihin ei ole sitten mitään asiaa miilla kuin uusimaalaisilla. Turha itkeä helikopterikyytejä!

Vierailija
158/195 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkauksia kuinka monta 100 000 ehtii karata Uudeltamaalta muualle Suomeen? Veikkaan 450 000 häipyy maakunnasta ennen karanteenia.

Siis miksi ihmeessä kukaan haluaisi karata täältä ? Maalle, jossa ei ole riittävästi tehohoitopaikkoja! Sehän olisi itsemurha. Minä ainakin pysyn visusti Stadissa ja luotan maan suurimpiin ja varustelluimpiin sairaaloihin!

Vierailija
159/195 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan sysärit poistettu ja 2 kovaa jaettu kaikille?

Ei muut kuin alokkaat seiso oikeasti vartiossa sysärit rk:ssa. Pienemmillä leireillä tai sotaharjoituksissa sitä saatetaan tehdä, kun vartiointi on osa harjoitusta. Jos oikeasti aseen kanssa mennään vartioon, silloin ase on toimintakuntoinen. Jos asetta ei tarvitse palvelustehtävässä eikä sen kantamista harjoitella, se jätetään lukkoihin.

Taakse poistu?

Taakse poistumiset kuuluu varuskunta-alueille sulkeisharjoituksiin. Vartiossa ollaan taakse poistumatta vaikka isompi eversti tai muu upseeri jolla ei ole lupaa niin huutaisi kurkku suorana. Vartiomies päästää ohi vain sen jonka hänen sen hetkinen esimiehensä antaa päästää. Jos ei saa yhteyttä, kukaan jota ei ole etukäteen valtuutettu ei kulje ohi.

Hmm, aistin tuoreet natsat. Vastavalmistunut vänrikki?

Viestinvälineissä ei mainita tai arvuutella omia tai toisen sotilasarvoja.

t: eri, yli 20 v sitten viimeksi kerrannut reserviin siirtynyt

Asia selvä herra kapteeni

Vierailija
160/195 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä todellakin toivon, että suljetaan ja että se toimii kumpaankin suuntaan! Meidän isoihin sairaaloihin ei ole sitten mitään asiaa miilla kuin uusimaalaisilla. Turha itkeä helikopterikyytejä!

No sinä et mitään määrää vaikka suutasi louskutat.