Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ensi viikolla Uudenmaan rajat kiinni?

Vierailija
22.03.2020 |

Armeija on ilmeisesti kutsumassa reserviläisiä palvelukseen. Valistunut veikkaus, että kyseessä on sotilaspoliisi- ja rajakoulutuksen saaneita reserviläisiä. Tarkoittaa toisin sanoen sitä, että Uusimaa on menossa kiinni ja liikkumista rajoitetaan. Piti tämäkin päivä nähdä.

Kommentit (195)

Vierailija
21/195 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa mökkireissu pitkittyä parilla viikolla...

Ajele kotias vain, kyllähän sinne sisään pääsee. Ulos ei.

Tietysti raja olisi kiinni molempiin suuntiin, eihän sen sulkemisessa olisi mitään järkeä jos maalaiset kulkisivat kokoajan edestakaisin.

Ei siellä kukaan edestakaisin kulje.

Vierailija
22/195 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika moni lahtelainen käy Helsingissä töissä, kuka mahtaa korvata työpanoksensa?

Ainahan täällä sanottu että etätyö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/195 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin tässä näyttää käyvän., veikkaan että viimeistään keskiviikkona on rajat kiinni. Ja baarit, ostarit ja karaoket, reserviä tarvitaan valvomaan myös Uudenmaan rajojen sisällä.

Lappiin menijät jääkööt sinne, itsekkyydellä ja typeryydellä ei ole näemmä mitään rajaa. Minä, minä, minä! Ja THL:n pääjohtajalle potkut, maa ei tarvitse munattomia johtajia.

Ja perkeleen imbesillit käyvät yhä baareissa ja ostareissa, tämän kaiken olisi voinut estää. Miettikää sitä nyt eikä parin viikon päästä :-/

Vierailija
24/195 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko tuohon, mutta jos noin kävisi, se ei vaikuttaisi elämääni mitenkään. Kesämökkikin on saaressa ja järvi vielä jäässä. Että ei teillä maalaisilla kovin suureen vahingoniloon ole aihetta.

Vierailija
25/195 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä helvetin järki enää, kun Uusimaa kävi jo levittämässä koronansa ympäri Suomea?

Turha yrittää!!

Vierailija
26/195 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö voisi rakentaa muurin, niin eivät sieltä yritä tunkea tänne?

Vierailija
27/195 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muualla on niin vähän tapauksia, että ei eristetä sitä tai tämä ei lopu koskaan.

Vierailija
28/195 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kaupoissa jo liki saman verran pääkaupunkiseutulaisia kuin juhannuksen tienoilla. Vähän myöhässä suljetaan, mutta kai siitäkin jotain iloa on, ettei ne enää edestakaisin pääse kulkemaan.

Vierailija
29/195 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa kai siellä käydä vielä työhaastattelussa ja järjestämässä muita asioitaan?

Vierailija
30/195 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti

Itse en ole uskaltautunut hamstraamaan, koska pelkään niin paljon taudin leviämistä.  Veikkaan että iso osa näistä viimeisten päivien aikana diagnosoiduista tartunnoista peräisin kaupoista. Itse käyn kaupassa juuri ennen sulkemisaikaa, ja silloinhan siellä ei ole juuri mitään enää saatavilla. 

Vierailija
31/195 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaa millä perustein reserviläiset kutsutaan maanpuolustustalkoisiin. Vaikuttaako se missä komppaniassa olit (esim kunniakomppania, spol-komppania) vai postitetuissa kirjeissä kerrotut sodan ajan asemapaikat ja - tehtävät. Mikäli jälkimmäinen valintaperusteena niin olen ensimmäisiä kutsuttavia

Vierailija
32/195 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan ne jankuttaa ettei Kehä 3:n ulkopuolella ole elämää. Hyvä, olkaa ja pysykää siellä.

Vierailija
33/195 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä helvetin järki enää, kun Uusimaa kävi jo levittämässä koronansa ympäri Suomea?

Ja levittää jatkossakin ellei liikkumista rajata.

Vierailija
34/195 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomus vaatii uudenmaan rajoja kiinni. Ainoastaan ps ja kokoomus ovat jämäköitä.

Vierailija
35/195 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa mökkireissu pitkittyä parilla viikolla...

Ajele kotias vain, kyllähän sinne sisään pääsee. Ulos ei.

Tietysti raja olisi kiinni molempiin suuntiin, eihän sen sulkemisessa olisi mitään järkeä jos maalaiset kulkisivat kokoajan edestakaisin.

Ei kukaan hakua tulla korona alueelle saamaan Uusimaa virusta.

Vierailija
36/195 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusimaalaiset sikin sokin lentelijät toivat koronan Suomeen, ja nyt sitten raivoavat somessa maalaisten mökkeilystä. Raja vaan kiinni! Pysyköön humblebraggaajat omassa läänissään poissa tartuttamasta terveitä ihmisiä.

Vierailija
37/195 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajiakin tulee töihin Uudellemaalle naapurilääneistä. No, ehkäpä heidän työpanosta ei tarvita.

Vierailija
38/195 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä harvemmat tästedes käy, sen parempi.

Yhtä hyvin voisimme ajatella, että mikä helvetin järki enää yrittää rajoittaa mitään kun tauti jo on Suomessa. Mutta kyllä rajoituksissa silti on järkeä. Kaikenlaisessa kontaktien vähentämisessä.

Vierailija
39/195 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa olla että koulut avataan muualla paitsi Etelä-Suomessa.

Vierailija
40/195 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin tässä näyttää käyvän., veikkaan että viimeistään keskiviikkona on rajat kiinni. Ja baarit, ostarit ja karaoket, reserviä tarvitaan valvomaan myös Uudenmaan rajojen sisällä.

Lappiin menijät jääkööt sinne, itsekkyydellä ja typeryydellä ei ole näemmä mitään rajaa. Minä, minä, minä! Ja THL:n pääjohtajalle potkut, maa ei tarvitse munattomia johtajia.

Ja perkeleen imbesillit käyvät yhä baareissa ja ostareissa, tämän kaiken olisi voinut estää. Miettikää sitä nyt eikä parin viikon päästä :-/

Lappiin menneet työnnetään armeijan voimin jäämerelle.