Kysyin mieheltäni, pelottaako korona?
Ja kerroin kuinka koronaan kuollut nuoriakin terveitä ihmisiä. Ja hän vastasi, "ei pelota, sehän on vaan flunssa!".
Kihisen kiukusta, miten voi olla moinen asenne? En halua lähipiiriin koronaan vähättelevästi suhtautuvia. Miten saada puoliso ymmärtämään tilanteen vakavuus? Miten teidän läheiset suhtautuu koronaan?
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Suhtaudun samalla tavalla kuin miehesi, ja mieheni suhtautuu myös.
Kuunnellaan mieluummin asiantuntijoita kuin hysteerisia mammoja. Sillä pääsee pitkälle.
Kun katsot mitä Italiassa ja Espanjassa tapahtuu, niin vaikuttaako siltä että THL:n "ei se paha oo" -jutut oli oikeassa?
t. ei-ap
Kuoleeko flunssaan 800 henkilöä päivittäin? Niin että ruumiita pitää rekka-autojen ajaa ja krematoriot ei kerkiä niitä kaikkia polttamaan? Ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuunnellaan mieluummin asiantuntijoita kuin hysteerisia mammoja. Sillä pääsee pitkälle.
Kun katsot mitä Italiassa ja Espanjassa tapahtuu, niin vaikuttaako siltä että THL:n "ei se paha oo" -jutut oli oikeassa?
t. ei-ap
Vaikuttaa. Kun ottaa selvää Italian tilanteesta eikä tuijottele vainajalukuja, niin silläkin pääsee aika pitkälle.
/1
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. ei-ap
Vaikuttaa. Kun ottaa selvää Italian tilanteesta eikä tuijottele vainajalukuja, niin silläkin pääsee aika pitkälle.
/1
Eli koronavirus ei huoleta kun ei kiinnitä huomiota kuolleisuuteen.... Ihan loogista toisaalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. ei-ap
/1
Eli koronavirus ei huoleta kun ei kiinnitä huomiota kuolleisuuteen.... Ihan loogista toisaalta.
Juu, just noinhan mä kirjoitin. :D
/1
Miehesi on oikeassa. Se on suurimmalle osalle ihmisiä kuin flunssa. Tekeekö estrogeeni naisista noin sekopäisiä ja hysteerisiä?
Ei kyse ole estrogeenistä. Mulla hyvät arvot, mutta suhtaudun samalla tavalla kuin ap:n mies. Uusi kausiflunssa tulossa tästä, on vaan nyt alussa pahempi. En hamstraa enkä stressaa.
Toistaiseksi sitä vähätellään turhaan, koska se ei todellakaan ole mikään flunssa. Sitä kannattaa ajatella keuhkokuumeena, johon ei ole hoitoa. Jotkut selviävät oman vastustuskykynsä ansiosta, jotkut eivät. Toisaalta pitää tunnustaa realiteetit, virusta ei voi välttää.
Kaikki tulevat virustartunnan saamaan. Kontaktien välttämisellä pyritään hidastamaan virusta ja tasoittamaan sen leviämistä pidemmälle aikavälille, jotta tehohoito ei joutuisi myymään eioota.
Itse asiassa nyt olisi paras hetki Suomessa saada tuo virus, koska hengityskoneita ja tehohoitopaikkoja on paljon vapaana. Tilanne voi olla neljän viikon päästä paljon ankeampi, kun hengityskonepaikkoja jaetaan elinajanodotteen ja sosiaalisen arvon perusteella (pienten lasten työssäkäyvät alle 40-v vanhemmat etusijalla, 50+ tupakoivat syrjäytyneet miehet jonon viimeisinä).
Tämä virus kiertää maapallon ympäri vielä monta kertaa, ehkä jopa jää pysyväksi seuralaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Miehesi on oikeassa. Se on suurimmalle osalle ihmisiä kuin flunssa. Tekeekö estrogeeni naisista noin sekopäisiä ja hysteerisiä?
Huono yritys. Fb:n kommentointia kun seuraa, niin huomaa että miehet ovat tämän asian suhteen vähintään yhtä sekopäisiä. Vähintään.
/1
Onko pelosta sitten jotakin hyötyä viruksen torjunnassa?
Vierailija kirjoitti:
Onko pelosta sitten jotakin hyötyä viruksen torjunnassa?
Olisihan siitä, jos se totta olisi.
Jos vaikka kaikki eristäytyisivät, niin miten virus leviäisi ?
Kerroppa se.
Zinc
Missä on kuollut nuoria terveitä ihmisiä koronaan? Lähteitä, kiitos. Yksittäistapauksia ehkä?
Itse olen lukenut uutisista, että kaikilla alle 50 vuotiailla koronaan kuolleilla on ainakin Italiassa ollut joku perussairaus. Ja Italiassa on paikka paikoin tilanne jo ihan hallitsematon.
Perusterveitä on toki joutunut tehohoitoon, joten jos tilanne oikeasti leviää käsiin, eikä kaikille tarvitseville riitä tehohoitopaikkoja, voi nuoria perusterveitäkin menehtyä.
Vierailija kirjoitti:
Toistaiseksi sitä vähätellään turhaan, koska se ei todellakaan ole mikään flunssa. Sitä kannattaa ajatella keuhkokuumeena, johon ei ole hoitoa. Jotkut selviävät oman vastustuskykynsä ansiosta, jotkut eivät. Toisaalta pitää tunnustaa realiteetit, virusta ei voi välttää.
Kaikki tulevat virustartunnan saamaan. Kontaktien välttämisellä pyritään hidastamaan virusta ja tasoittamaan sen leviämistä pidemmälle aikavälille, jotta tehohoito ei joutuisi myymään eioota.
Itse asiassa nyt olisi paras hetki Suomessa saada tuo virus, koska hengityskoneita ja tehohoitopaikkoja on paljon vapaana. Tilanne voi olla neljän viikon päästä paljon ankeampi, kun hengityskonepaikkoja jaetaan elinajanodotteen ja sosiaalisen arvon perusteella (pienten lasten työssäkäyvät alle 40-v vanhemmat etusijalla, 50+ tupakoivat syrjäytyneet miehet jonon viimeisinä).
Tämä virus kiertää maapallon ympäri vielä monta kertaa, ehkä jopa jää pysyväksi seuralaiseksi.
Tai sitten voi olla parempi saada se myöhemmin, jos toimiva lääke on saatavilla, testejä on saatavilla eli potilaat pystytään eristämään ajoissa, tai laumasuojaa on tullut ja virus on mutatoitunut sellaiseksi että se on helpompi elimistön kestää.
Kulta, teen kaiken jotta virus ei tartu minuun ja sinuun. Se on aina mielessäni
Olet tärkein
😘
Vierailija kirjoitti:
Asiantuntija käski pysytellä poissa baareista tai se tulee fyysisesti poistamaan.
Vierailija kirjoitti:
Missä on kuollut nuoria terveitä ihmisiä koronaan? Lähteitä, kiitos. Yksittäistapauksia ehkä?
Itse olen lukenut uutisista, että kaikilla alle 50 vuotiailla koronaan kuolleilla on ainakin Italiassa ollut joku perussairaus. Ja Italiassa on paikka paikoin tilanne jo ihan hallitsematon.
Perusterveitä on toki joutunut tehohoitoon, joten jos tilanne oikeasti leviää käsiin, eikä kaikille tarvitseville riitä tehohoitopaikkoja, voi nuoria perusterveitäkin menehtyä.
No eihän se tauti sitten toki ole vaarallinen jos perusterve selviää kunhan tehohoitopaikkoja on. Eihän se teholle joutuminen ole juttu eikä mikään, perus flunssassakin sinne joutuu.
Vierailija kirjoitti:
Kuoleeko flunssaan 800 henkilöä päivittäin? Niin että ruumiita pitää rekka-autojen ajaa ja krematoriot ei kerkiä niitä kaikkia polttamaan? Ok.
Onko suomessa joskus johonkin sairauteen kuollut 800 päivässä? Montako koronaan on kuolut suomessa?
Kyllä minun miestä huolettaa. Hän on tuonut kotiin käsidesiä ja pesee kätensä huomattavan paljon huolellisemmin mitä aiemmin. Kaupassa ollaan käyty kerran viikkoon ja mennään sinne heti, kun kauppa on auennut. Minulla on hankala keuhkosairaus ja tartunta olisi minulle kohtalokas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. ei-ap
Ei se silti ole kuin ärhäkkä lentsu.