Harhaluuloja ihmisen anatomiasta?
Millaisia hölmöjä asioita olette kuvitelleet itse tai kuulleet muiden kuvittelevan ihmisen anatomiasta vielä aikuisiällä?
Kaksi tätä sivuavaa ketjua on tänään jo poistatettu, toinen niistä oli minun aloittamani. Olen yli viisikymppinen ja haluaisin nähdä, onko minulla vielä tässä iässä omituisia käsityksiä omani tai vastakkaisen sukupuolen fysiikasta. Eikä sitten riidellä, eihän? :)
Kommentit (36)
Piilolinssi voi hävitä silmän takaosaan.
Kuukautisten siirtäminen ehkäisypillereillä on vaarallista.
Kondomi ehkäisee myös satiaisten tarttumista.
Luulin pitkään, että miehellä on kaksi kivespussia. Olen naimisissa ja olen lukenut lääkäriksikin.
Naisten ejakulaationeste on jotain muuta kuin kusta.
En, vaikka olen itse mies pysty mitenkään ymmärtämään miksi jotkut -luullakseni enempi miehet- kuvittelevat ja vakaasti uskovat,että poikkeuksetta biologisesi ja seksuaalisen veovoiman kannalta olisi merkittävintä se, kuinka iso penis miehellä on jollloin se, mitä isompi penis miehellä on, niin sitä suositumpi ja haluttavampi mies olisi
Vierailija kirjoitti:
Luulin pitkään, että miehellä on kaksi kivespussia. Olen naimisissa ja olen lukenut lääkäriksikin.
Kivespussi on sisältä kaksiosainen. Mutta tosiaan ulkoa ei. T: anatomiaa tunteva ei-lääkäri
Että mies voisi synnyttää. Siis kuultua.
Eksäni ei suostunut koskemaan klitorikseeni, koska se oli hänestä "joku finni" :D
Kokematon mies saattaa luulla, että naisen sukuelimet ovat todellista ylempänä/edempänä. Ehkä koska tietämättömänä sitä vertaa miehen elimen sijantiin.
Vierailija kirjoitti:
Eksäni ei suostunut koskemaan klitorikseeni, koska se oli hänestä "joku finni" :D
Naurettavan pieni klitoris. Nykyisellä vaimollani on pitempi klitoris kuin useimmilla pikkupojilla penis
Joskus ex-miesystävän kanssa kaupassa otin koriin paketin normaaleita kuukautissiteitä. Ex sanoi "Mira käytti aina vaan tällaisia pienelle pil lulle tarkoitettuja suojia" ja näytti minimaalisen pieniä pikkuhousunsuojia. Ja tämä *Mira oli siis miehen ex
No näin hyvin nuorena kaljuuntuneena on jonkun kerran harmittanut, kun osa on katsonut oikeudekseen väittää, eä kaljuunumiseni johtuu vain ja ainoastaan mahd. huonoista elintavoista. - Onneksi olen mies, sillä myönnän, että pitkään itsekin luulin, että kaljuuntuminen on vain, joidenkin miesten kohtalo, siis ikäänkuin kaljuuntuminen olisi yksinomaisesti sidottu sukupuoleeni ja minulla nyt vain kävi huono tuuri, kun aloin kaljuuntua jo hyvin nuorena. Mutta ikävuosieni lisäänyessä, niin voinen huomata, että saman kohtalon kokenee vielä muitakin miehiä, eikä lainkaan naiset. Näin ei kuitenkaan välttämättä asia ole. Naisten kaljuuntuminen on kyllä huomattavasti miesten kaljuuntumista harvinaisempaa, mutta aivan mahdollista sekin on.
En osannu arvatakkaan että neula voisi olla verisuonen kuoren sisällä. Kuvittelin verisuonen kuorta paljon ohuemmaksi ettei dialyysineula voisi mitenkään mahtua sisään.
Synnytyssairaalassa eräs 2 lasta synnyttänyt nainen luuli, että synnytyksessä voi paikat revetä niin pahasti, että peräsuoli ja virtsaputki yhdistyvät, ja sen seurauksena virtsa ja uloste tulisivat samasta reiästä, ja ihminen voisi sen jälkeen vielä elää normaalia elämää vuosikymmeniä.
Vierailija kirjoitti:
Kokematon mies saattaa luulla, että naisen sukuelimet ovat todellista ylempänä/edempänä. Ehkä koska tietämättömänä sitä vertaa miehen elimen sijantiin.
Olisiko ensimmäinen poikaystäväni uskonut noin? Kerran hän nimittäin työnsi minut seisomaan selkä seinää vasten, alkoi tökkiä vehkeellään oudosti vaakasuoraan ja turhautui, kun se ei uponnutkaan minnekään. Koulukirjojen kaavakuvistakin voi saada hieman väärän käsityksen asiasta, jollei kerta kaikkiaan ole kokemusta vielä. Eikä tuolloin 80-luvulla löytänyt tietoakaan kovin helposti.
Tai sitten minun anatomiassani on jokin vika. En olekaan tullut ajatelleeksi asiaa siltä kannalta...
Muistinpa itsekin yhden: aika moni aikuinenkin uskoo, että sormissa on lihaksia.
Ap
Selluliitti johtuu huonoista elintavoista
Kuka tahansa voi laihduttaa ja treenata itselleen ihanteen mukaisen vartalon
Vierailija kirjoitti:
Muistinpa itsekin yhden: aika moni aikuinenkin uskoo, että sormissa on lihaksia.
Ap
Tarkoittanet, että uskoo sormen luiden ympäriilä olsi lihaksia? - No ei ole sormien luiden ympärillä lihaksia. - Mutta aivan kokonaan väitse siitä ettei sormissasi ei olisi lihaksia ei pidä paikkansa.
Sormia liikuttavat kyynärvarressa sijaitsevat sormien ojentajalihakset ja sormien koukistajalihakset.
Peukaloa liikuttavat omat lihaksensa, joista peukalon lyhyt loitontajalihas sijaitsee kämmenessä peukalon tyvessä
Vierailija kirjoitti:
Selluliitti johtuu huonoista elintavoista
Kuka tahansa voi laihduttaa ja treenata itselleen ihanteen mukaisen vartalon
Joo ja finnejä tulee vain niille, jotka syö liian paljon suklaata.
Että "vagina" tarkoittaa kaikkea naisen sukupuolielimiin kuuluvaa.
No kerro