Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ns normaalien lasten vanhemmat eivät ymmärrä, millaista piinaa ja painajaista kotikoulu on meidän erityislasten vanhemmille!

Vierailija
22.03.2020 |

Läksyjä tehdään koko päivän itkun ja huudon ja ratakiskosta vääntämisen kanssa, kun yhdestå tehtävästä selvitään niin Wilma tykittää lisää.

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua alkoi säälittään. Ei AP vaan ne normaalit lapset joiden koulunkäynti tuhotaan näiden erityislasten takia. Tuntus tää "erityislapseus" menevän perheissä muutenkin aika vahvasti. Tatuoiduilla kouvolatukilla "erityislapseus" on jokaisella lapsella kun taas jossain keskituloisella asuinalueella se on harvinaista. Lisääntymiskielto tiettyihin piireihin olisi ihan ok.

Kuulostat aika kylmältä ihmiseltä :/

Vierailija
42/67 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua alkoi säälittään. Ei AP vaan ne normaalit lapset joiden koulunkäynti tuhotaan näiden erityislasten takia. Tuntus tää "erityislapseus" menevän perheissä muutenkin aika vahvasti. Tatuoiduilla kouvolatukilla "erityislapseus" on jokaisella lapsella kun taas jossain keskituloisella asuinalueella se on harvinaista. Lisääntymiskielto tiettyihin piireihin olisi ihan ok.

Kuulostat aika kylmältä ihmiseltä :/

Olen eri, mutta kyllä näitä erityismurusia tuntuu olevan eniten kouluttamattomissa v.a.l.k.o.r.o.s.k.a.perheissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt kai ymmärrät, millaista piinaa koulunkäynti on normaaleille, kun luokassa on näitä erityislapsia?

Vierailija
44/67 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nyt kai ymmärrät, millaista piinaa koulunkäynti on normaaleille, kun luokassa on näitä erityislapsia?

Mikä sinusta on erityislapsi? Joku väkivaltainenko? He voivat olla hiljaisia ihmisiä, joilla on jonkinlaisia oppimisvaikeuksia.

Vierailija
45/67 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää, ap että täällä on näin sairaita kommentteja :/ Minulla ei ole erityislasta, mutta ymmärrän kyllä miltä sinusta tuntuu.

Kunpa vaan ihmiset viitsisivät jättää lannistavat kommentit kirjoittamatta. Pistää vihaksi....

Vierailija
46/67 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas tätä paskaa! Minun erityislapseni ei tuhoa kenenkään koulunkäyntiä! Hän korkeintaan tuhoaa oman koulumenestyksensä katoamalla haavemaailmaansa. Hän hukkuu suureen luokkamassaan. En tiedä mitä piirejä tarkoitat, mutta itse olen akateemisesti koulutettu kuten suurin osa tuttavapiiristäni, joten tuntemani erityislapset ovat nimenomaan korkeastikoulutettujen lapsia. 

Vierailija
47/67 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä erityislapsen kanssa tauotetaan opetusta joka on toiminut äärimmäisen hyvin. Ei se oppi mene perille jos lapsi on jo ylikuormittunut valmiiksi arjen muutoksista.

Vierailija
48/67 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ap makaa palstalla.

Taitaa itsekin olla "erityinen"

Vierailija
49/67 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvaa vaan mitä herkkua nämä ”erityiset” ovat siellä koululuokassa integroituna yleisopetuksen luokkaan, tavallisen opettajan harteille. Siis kaikkien niiden normaalien lisäksi, luokassa on noin 5 näitä erityisiä sankareita.

Vierailija
50/67 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoista syrjintää tässä ketjussa.

Vierailija
51/67 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se normaalien lasten vanhemmilla vähän erilaista. Lapset tekevät itsenäisesti.

Vierailija
52/67 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sinusta on erityislapsi? Joku väkivaltainenko? He voivat olla hiljaisia ihmisiä, joilla on jonkinlaisia oppimisvaikeuksia.

Ap:han aloituksessa hyvin kuvailee. Itkua, huutoa niin, että ap on aivan loppu. Ja juu lapseni luokalla on ollut väkivaltainen erityislapsi.

Vierailija
53/67 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä luulet sen olevan opettajille?

Vierailija
54/67 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

hahahahaha siinähän nautit niistä lapsistaso jotka tuo niin paljon sisältöä elämään.

Vierailija
55/67 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hahahahaha siinähän nautit niistä lapsistaso jotka tuo niin paljon sisältöä elämään.

Oletko erityisaikuinen?

Vierailija
56/67 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten täällä voi olla näin paljon epa-asiallisia, syrjiviä ja kamalia kommentteja. 

Yksi erityislapsi voi usein vastata montaa uhmaikäistä lasta. Erityislapsen kasvatus ei ole helppo homma ja opiskeluunkin voidaan tarvita lisää tukea. Tässä tilanteessa ei kuitenkaan ole hyvä laittaa yhtään lasta kouluun saamaan virusta oli erityislapsi tai ei. Jos niitä ongelmia kotiopetuksessa tulee erityislapsen kanssa, nin ei se ole mikään ihme jos ns. normilastenkin kanssa on.  Toivottavasti ymmärrystä löytyy lähipiiriltä. Arki on varmasti huomattavan paljon kuormittavampaa jos koulunkäynti on hankalaa.

Tsemppiä! 

Vierailija
57/67 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä toteuttaa samoja menetelmiä mitä lääkärin papereissa lapsesi kuntoutussuunnitelmassa on mainittu.

Esim. Alakoululaisella pilko asiat osiin, havainnollista käsin kosketeltavilla asioilla.

Meillä päivän wilmatehtävät minä kirjoitan ruutuvihkoon. Jokainen tehtävä erillisellä rvillä. Ruutu, johon merkitään ruksi, kun tehtävä suoritettu.

Lukuläksyn teemme opettajan ohjeen mukaan: ensin katsotaan kuvat ja kuvatekstit, sitten otsikot, sitten kysyn mitä lapsi tietää aiheesta ennestään, sitten vasta kappaleen luku. Ja sen jälkeen kysyn muutaman kysymyksen kappaleesta.

Matikassa tarkastan tehtävät joka kerta, vaikka lapsi sanoo, että opettaja tekee sen.

Samoilla rutiineilla etäkoulua kuin oikean koulun läksyjentekoa iltaisin käytännössä.

Meillä on aamuisin lapsen sitkeys parhaimmillaan eli etäkoulu alkaa heti klo 7.

Itse teen nyt etänä eli se helpottaa meillä.

Erityislapsen äiti

Vierailija
58/67 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eikös yleensä aina kerrota, kuinka erityislapset tuovat aivan erityisen paljon iloa ja pyhyyttä elämään, sekä avaavat uusia näkökulmia?  

Tätä kannattaa soveltaa erityisesti nyt, kun lapsesi tuottaa em. asioita ihan 24/7 juuri sinulle.

Lapsesi opettaja ja luokkatoverit sen sijaan saavat hetken hengähdystauon näistä suurista iloista. 

Vierailija
59/67 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä, mutta miksi ihmeessä pitäisikään ymmärtää? Kaikilla meillä on omat ongelmamme joista toisilla ei ole hajuakaan ja ihan hyvä niin.

Vierailija
60/67 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän erityislapsi viihtyy ja oppii kotona oikein hyvin. Saa tukea halutessaan eikä ole niin paljon häiriötekijöitä ympärillä. Normaalisti ei ole mahdollista häntä arjessa niin paljon auttaa mutta nyt kun on etätyötä niin on helpompaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän