Korona ja erillään asuvat pariskunnat
Miten ohjeistaisitte erillään asuvia pariskuntia toimimaan tällä hetkellä? Omassa suhteessani emme asu yhdessä, meillä molemmilla on lapsia edellisistä suhteista, ja lapset asuvat vuoroviikoin luonamme. Lapsiviikoilla olemme pääasiassa erillään koulun, päivähoitokuvioiden ja töiden takia.
Lapsettomilla viikoilla olemme viettäneet aikaa kahdestaan jomman kumman luona. Pitäisikö meidän pysyä erossa toisistamme kokonaan toistaiseksi? Molempien lapset kulkevat kahden kodin väliä eli ihmiskontakteja tulee väkisin paljon enemmän kuin ydinperheillä. Mitä ulkonaliikkumiskielto tarkoittaisi meille? Otan itse tämän kaiken vakavasti ja pysyisin mieluiten kotona perheen kanssa, mutta ei se ole mahdollista tässä tilanteessa.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öööö, lastenkin kuuluisi olla nyt vaan samassa taloudessa asuvien kanssa, ei siis ees-taas-meininkiä. Kuitenkin kun kuviossa on myös lapset, niin eiköhän olisi selkein noudattaa hallituksen suosituksia ja välttää ylimääräisiä kontakteja. Tarkoittaa siis että pitäisi olla erillään, eikä moninkertaistaa kontaktien määrää siksi että "on epäreilua jos muutkin saa". Jos kaikki lähtisi niinkumutkukaupattyötynnämuuttekosyyt -linjalle, niin kukaan ei välttäisi mitään. Tiedättehän kuitenkin aikuiset ihmiset mitä hallitus linjasi?
En tiedä mitä yhteishuoltajien vuoroviikkoasumisesta on suositeltu. Pitääkö lasten pysyä vain toisen huoltajan luona?
Ei kai tästä ole mitään sanottu. Eihän vielä ole kielletty kavereidenkaan tapaamisia, ainoastaan yli 10 henkilön kokoontumiset ja yli 70-vuotiaiden välttely.
Meille ainakin tulisi tästäkin ihan järjetön rumba, kun viikko-viikko-systeemistäkin tuli hirveä tappelu miehen exän kanssa. Tämä tarkoittaisi sitä, että lapset ovat koko ajan hänellä, mutta hän maksaa silti elareita exälle, vaikka itse on lomautettuna eikä rahaa tule pitkään aikaan välttämättä mistään. Eli pitäisi tehdä elatussuunnitelmat uudestaan lastenvalvojalla jne. Tämä elaritaistelu on muutenkin ollut viime aikoina ihan mahdotonta miehen exän kanssa.
On annettu vahva suositus ettei tavattaisi kavereita. Tiedätkö miten kauhee rumba kuolemisesta tulee? Ja tässä, itseasiassa niin kova että koko Suomi on asetettu poikkeustilaan ensimmäistä kertaa sitten sotavuosien. Herätys nyt ja valoja päälle!
Vierailija kirjoitti:
Meneekö nyt hieman yli, jos ei kumppaniaankaan saisi tavata. Minulla on lapsia, kumppanilla ei. Mulla lapset on vuoroviikoin ja joka toisen viikon vietän kumppanini kanssa.
Molemmat teemme kokonaan etätöitä, mun lapset on kotiopetuksessa. Asuntojemme välit kuljemme autolla.
Sama juttu. Olemme rajoittaneet sosiaalista kanssakäymistä todella paljon. Olemme lasten kanssa kotona käytännössä 24/7. Lapseton miesystävä on ainoa aikuiskontaktini tällä hetkellä. Tilanne on muutenkin niin raskas, kun ei ole toista aikuista jakamassa arkea niin en aio luopua siitä YHDESTÄ ainoasta aikuiskontaktistani.
On tämä hankala tilanne. Itse en pysty tekemään etätöitä, eikä lomautustakaan ole tulossa kun kriittisellä alalla olen. Ex kuuluu riskiryhmään ja on kotona tällä hetkellä. Ei kuitenkaan pysty pitämään lapsia koko ajan. Itse yritän vältellä kontakteja, olen mm. kieltänyt lapsia leikkimästä kavereiden kanssa. Jännä katsoa kun esim. naapurissa ravaa porukkaa enemmän kuin koskaan, lapsia ja aikuisia. Kyllä tässä välillä kyseenalaistaa oman toiminnan että onko tässä järkeä eristäytyä näin. Mutta jatketaan nyt eristyksissä toistaiseksi.
Kannattaako n*ssia ristiinrastiin että on sitten pentuja joka ukolle??