Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korona ja erillään asuvat pariskunnat

Vierailija
22.03.2020 |

Miten ohjeistaisitte erillään asuvia pariskuntia toimimaan tällä hetkellä? Omassa suhteessani emme asu yhdessä, meillä molemmilla on lapsia edellisistä suhteista, ja lapset asuvat vuoroviikoin luonamme. Lapsiviikoilla olemme pääasiassa erillään koulun, päivähoitokuvioiden ja töiden takia.
Lapsettomilla viikoilla olemme viettäneet aikaa kahdestaan jomman kumman luona. Pitäisikö meidän pysyä erossa toisistamme kokonaan toistaiseksi? Molempien lapset kulkevat kahden kodin väliä eli ihmiskontakteja tulee väkisin paljon enemmän kuin ydinperheillä. Mitä ulkonaliikkumiskielto tarkoittaisi meille? Otan itse tämän kaiken vakavasti ja pysyisin mieluiten kotona perheen kanssa, mutta ei se ole mahdollista tässä tilanteessa.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tavannut miesystävääni tähän saakka. Molemmalla omat lapset. Lapsilla myös toiset perheet. Emme vietä aikaa lainkaan lasten kanssa. Jos uusimaa eristetään, emme pysty näkemään enää, koska asun toisessa maakunnassa.

Vierailija
2/24 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa minä olen miettinyt pari päivää. Näemme yleensä vain joka toinen viikonloppu ja tänä viikonloppuna tapaaminen jäi väliin, koska olin hieman kipeänä, enkä uskaltanut lähteä. Sovimme, että näemme ensi viikonloppuna ja eilen tuli hirveä ahdistus, jos ennen sitä ehtiikin tulla tiukemmat rajoitukset. Kyllähän se tuntuisi vähän epäreilulta, että muut pariskunnat asuvat yhdessä ja käyvät mahdollisesti molemmat töissä, mutta meidän pitäisi molempien möllöttää kuukausi toisistamme erillään eikä nähdä kuin omat lapsemme (mies lomautetaan ja minä teen etätyötä). 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä järki sanoo, että pitäisi pysyä kokonaan erillään, koska taudit leviävät varmasti enemmän meidän välillä. Molempien on käytävä tahoillamme töissä/kaupassa, emme voi tietää tai rajoittaa eksien menemisiä. En tiedä, missä lapset isäviikollaan käyvät ja miten tarkkoja toisissa perheissä ollaan tartunnalta suojautumisen suhteen.

Ahdistaa ajatus joka toisesta viikosta yksin kotona ilman lapsia ja määrittelemättömän pitkästä ajasta ilman puolisoa. Ap

Vierailija
4/24 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asumme jo yhdessä mutta juuri mietin samaa, eli miten olisimme aiemmin toimineet. Kyllä varmaan olisimme olleet normaalisti yhdessä lapsettomilla viikoilla. Nytkin meillä on lapset joka toinen viikko ja lapsilla on tietenkin myös toiset vanhemmat. Perhepiirimme on siis vähän isompi kuin saman katon alla oleva porukka, siihen kuuluu siis meidän lisäksemme lasten toiset vanhemmat ja heidän kumppaninsa. Kukaan ei kuitenkaan kuulu riskiryhmään.

Vierailija
5/24 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä järki sanoo, että pitäisi pysyä kokonaan erillään, koska taudit leviävät varmasti enemmän meidän välillä. Molempien on käytävä tahoillamme töissä/kaupassa, emme voi tietää tai rajoittaa eksien menemisiä. En tiedä, missä lapset isäviikollaan käyvät ja miten tarkkoja toisissa perheissä ollaan tartunnalta suojautumisen suhteen.

Ahdistaa ajatus joka toisesta viikosta yksin kotona ilman lapsia ja määrittelemättömän pitkästä ajasta ilman puolisoa. Ap

minäkään en olisi uskonut, miten eristäytyminen voisi olla näin vaikeaa. Olen ollut tämän viikon täysin yksin kotona. Ei lapsia, ei kumppania, en ole nähnyt edes työkavereita, koska teen työt etänä. Ehkä eniten ahdistaa, kun ei tiedä, miten kauan tämä jatkuu. Mutta toisaalta, ehkä tämä helpottaa, kun lapset tulevat tänne ensi viikoksi. Mutta kyllä tässä silti tarvitsisi sitä kumppanin olkapäätäkin tai jotain aikuiskontakteja. 

Vierailija
6/24 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öööö, lastenkin kuuluisi olla nyt vaan samassa taloudessa asuvien kanssa, ei siis ees-taas-meininkiä. Kuitenkin kun kuviossa on myös lapset, niin eiköhän olisi selkein noudattaa hallituksen suosituksia ja välttää ylimääräisiä kontakteja. Tarkoittaa siis että pitäisi olla erillään, eikä moninkertaistaa kontaktien määrää siksi että "on epäreilua jos muutkin saa". Jos kaikki lähtisi niinkumutkukaupattyötynnämuuttekosyyt -linjalle, niin kukaan ei välttäisi mitään. Tiedättehän kuitenkin aikuiset ihmiset mitä hallitus linjasi?

Vierailija
7/24 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei ole nähty 2 viikkoon. Olisi kyllä jo kovia himoa, en tiedä kuinka kauan itsehillintä riittää.

Vierailija
8/24 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneekö nyt hieman yli, jos ei kumppaniaankaan saisi tavata. Minulla on lapsia, kumppanilla ei. Mulla lapset on vuoroviikoin ja joka toisen viikon vietän kumppanini kanssa.

Molemmat teemme kokonaan etätöitä, mun lapset on kotiopetuksessa. Asuntojemme välit kuljemme autolla.

Vierailija
9/24 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaan väliaikaisesti eri maissa. Nyt kun rajat suljettiin, niin on epätietoisuutta, milloin voi taas nähdä. Mun oli tarkoitus muuttaa sinne kesän alussa. Koronan takia en pääse vielä silloin muuttamaan. Pahimmassa tapauksessa muutto siirtyy loppuvuoteen.

Vierailija
10/24 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulee kunnon liikkumisrajoitukset, niin sitten joko muutatte asumaan yhteen ainakin väliaikaisesti tai ette tapaa toisianne rajoitusten aikana. Simply. Mutta kun katselee maailman menoa tällä hetkellä, niin nuo teidän ongelmat on kyllä naurettavia... Kyllä aikuinen ihminen pystyy muutaman viikon/kuukauden olemaan itsekseen kaiken tämän teknologian keskellä. 

Vierailija
11/24 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tuntuu kohtuuttomalta, että ei saa tavata. Käyn kuitenkin töissä, eikä mun elämä siihen kaadu, jos en voi muutamaan viikkoon tavata miestä. Näillä näkymin jatkan tapaamista, jos ei tule ulkonaliikkumiskieltoa tai kotimaassa matkustamiskieltoa. Mies tekee etätöitä eli hänen kontaktit rajatut. Työpaikkani on eristetty ulkopuolisilta.

Vierailija
12/24 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öööö, lastenkin kuuluisi olla nyt vaan samassa taloudessa asuvien kanssa, ei siis ees-taas-meininkiä. Kuitenkin kun kuviossa on myös lapset, niin eiköhän olisi selkein noudattaa hallituksen suosituksia ja välttää ylimääräisiä kontakteja. Tarkoittaa siis että pitäisi olla erillään, eikä moninkertaistaa kontaktien määrää siksi että "on epäreilua jos muutkin saa". Jos kaikki lähtisi niinkumutkukaupattyötynnämuuttekosyyt -linjalle, niin kukaan ei välttäisi mitään. Tiedättehän kuitenkin aikuiset ihmiset mitä hallitus linjasi?

Mutta ymmärrätkö, että tämä on hieman eri asia, kun on tavallaan yksi perhe, joka asuu kahdessa eri paikassa. Jos teillä olisi vaikka kesämökki, jakaisitteko perheen niin, että puolet ovat mökillä ja puolet kotona, koska kontaktit pitää minimoida? 

Vierailija
13/24 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tulee kunnon liikkumisrajoitukset, niin sitten joko muutatte asumaan yhteen ainakin väliaikaisesti tai ette tapaa toisianne rajoitusten aikana. Simply. Mutta kun katselee maailman menoa tällä hetkellä, niin nuo teidän ongelmat on kyllä naurettavia... Kyllä aikuinen ihminen pystyy muutaman viikon/kuukauden olemaan itsekseen kaiken tämän teknologian keskellä. 

Niin, tiedän, että kuulostaa naurettavalta, mutta lopultahan se ei eroa juurikaan tilanteesta, jossa asutaan yhdessä. Meillä kumpikaan ei käy nyt työpaikoilla eikä lapset koulussa. 

Ja kyllä minä pystyn helposti olla sen muutaman viikon erossa (niin olemme muutenkin jatkuvasti ja nytkin olemme olleet 3 viikkoa erossa), mutta kuka sanoo, että kyse on muutamasta viikosta. 

Vierailija
14/24 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asumme erillämme. Kummallakaan ei ole lapsia, molemmat tekevät töitä täysin etänä. Olin viikonlopun mieheni luona, ja ensi viikonloppuna hän on tulossa tänne. Mikäli siis ulkonaliikkumiskielto ei astu voimaan, tai kumpikaan ei sairastu. Juuri mietimme viikonloppuna, että onneksi meillä ei ole lapsia. Helpottaa tässä maailman tilanteessa elämää nyt todella paljon.

Pärjäämme kyllä, vaikka emme näkisi toisiamme useaan viikkoon. Mutta olisihan se aika yksinäistä, vaikka erakkoluonteisia olemmekin molemmat. Mennään sen mukaan, mitä ohjeita tulee. En halua riskeerata terveyttäni. Tämä on kuitenkin väliaikaista.

Vierailija
15/24 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavataan niin kuin ennenkin. Asutaan kävelymatkan päässä toisistamme, ei lapsia kummallakaan ja työtkin tauolla. Jos sairastutaan niin varmaan molemmat saa sen taudin.

Tietenkin olisi aivan eri asia jos lapsiakin olisi kuviossa.

Vierailija
16/24 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mitä yhteishuoltajien vuoroviikkoasumisesta on suositeltu. Pitääkö lasten pysyä vain toisen huoltajan luona?

Vierailija
17/24 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mitä yhteishuoltajien vuoroviikkoasumisesta on suositeltu. Pitääkö lasten pysyä vain toisen huoltajan luona?

Ei kai tästä ole mitään sanottu. Eihän vielä ole kielletty kavereidenkaan tapaamisia, ainoastaan yli 10 henkilön kokoontumiset ja yli 70-vuotiaiden välttely. 

Meille ainakin tulisi tästäkin ihan järjetön rumba, kun viikko-viikko-systeemistäkin tuli hirveä tappelu miehen exän kanssa. Tämä tarkoittaisi sitä, että lapset ovat koko ajan hänellä, mutta hän maksaa silti elareita exälle, vaikka itse on lomautettuna eikä rahaa tule pitkään aikaan välttämättä mistään. Eli pitäisi tehdä elatussuunnitelmat uudestaan lastenvalvojalla jne. Tämä elaritaistelu on muutenkin ollut viime aikoina ihan mahdotonta miehen exän kanssa. 

Vierailija
18/24 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
19/24 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi nyt hyvä luoja. Hengittäkää, mammat. Ei ole tarkoitus pistää parisuhedetta poikki tai jäähylle pandemian takia. Olette käsittäneet kohtalaisen väärin nämä suositukset.

Vierailija
20/24 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jompi kumpi on virallinen lähivanhempi, eiköhän maalaisjärjellä ymmärrä että lapsen pitäisi olla hänen luonaan. Virallista linjausta ei ole, mutta laskeppa nyt itse:

Lapsi

Äiti + äidin puoliso

Isä + isän puoliso

Onko äidin puolisolla lapsia? Jos on, äidin puolison lasten äiti + hänen mahdollinen puoliso

Onko isän puolisolla lapsia? Jos on, isän puolison lasten isä + hänen mahdollinen puoliso

Jne.

Laskeppa kontaktien määrä, ja vertaa sitä siihen että lapsi on väliaikaisesti vain lähivanhemmalla ja pitää yhteyttä muilla tavoin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan