Onko joku onnistunut saamaan jääräpäisen ikäihmisen noudattamaan suosituksia?
Vinkit tulisivat todella tarpeeseen. Kuulemma sakkoihin löytyy rahaa ja poliisi saa viedä.
Kommentit (16)
Ikäihminen pysyy kyllä karanteenissa kiltisti mutta naapurissa asuva ja ikäihmistä auttava läheinen ei oikein ymmärrä mistä on kyse. Käy ikäihmisen kauppa-asiat ja apteekit sun muut.. ja menee sitten kahville mummin luo. Tai muuten vaan rupattelemaan, katsomaan leffaa, leipomaan tms. Ihan kaunis ajatus mutta ei ymmärrä että voi itse kuljettaa taudin mummille. Loukkaantuu jos asiasta sanoo.
Mummi on isoäitini ja apulainen serkkuni
Ja sinun hommaa on kontrolloida muiden tekemisiä?
Oletko miettinyt mistä tuo tarve kumpuaa? Oliko sinulla turvaton lapsuus?
🇺🇦🇮🇱
Kuka keksisi keinon rajoittaa näiden idioottien aloitusten tekemistä?
Kyllä tämä kaffepulla on sairas ihminen!
Voisiko yp poistaa tyypin palstalta.
Vanhat osaa olla hankalia ja joskus se on rasittavaa mutta toisinaan ihailtavaa. En tiedä tarkalleen mistä jo kuollut mummoni meinasi saada sakot. Kuulin vain sen puhelinkeskustelun. Kirjoita vain se sakko minä en maksa sitä. Joo tiedän kyllä ja minulla on aikaa istua vankilassa se maksu. Siis tietenkin oli tuolloin vielä elossa tuo alku on omastakin mielestä hämäävä.
Kun lopetti puhelun niin hymyili leveästi. Sanoi että poliisipoika muutti sakon suulliseksi varoitukseksi. Hänelle kaikki alle 50 vuotiaat olivat poikia tai tyttöjä. Ei tuollaisia saa pysymään kotona kuin kahlehtimalla eikä siihen voida mennä.
Ei ole minun hommani rajoittaa, mutta minun hommani olisi auttaa. Soitan kysyäkseni mitä voisin tuoda kaupasta ja koska olisi paras ilta toimittaa ostokset. Saan vastaukseksi raivoa. Sanna on vietävä ladon taakse saamaan vitsaa ja hygienia-hömpötys saa riittää. Kaikki piikit on otettu ja mikä pahan tappaisi. Päälle räkäistä naurua ja yskänröhinää.
Läheiseni ovat 81-vuotias syövästä toipuva ja 85-vuotias astmaatikko (paitsi, että astma on nuorempien hömpötystä ja yskiminen kuuluu elämään). Toisin kuin ylläoleva kuvaus antaa olettaa, kyseessä ovat minulle äärimmäisen rakkaat ihmiset, jotka ovat perheelle kultaakin arvokkaammat.
t. ap
Ei Suomessa sakoteta kerään ulkona liikkumisesta.
Tämä koko juttu on ihan satua. Menee näköjään jengiin ihan täydestä...
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Ei ole minun hommani rajoittaa, mutta minun hommani olisi auttaa. Soitan kysyäkseni mitä voisin tuoda kaupasta ja koska olisi paras ilta toimittaa ostokset. Saan vastaukseksi raivoa. Sanna on vietävä ladon taakse saamaan vitsaa ja hygienia-hömpötys saa riittää. Kaikki piikit on otettu ja mikä pahan tappaisi. Päälle räkäistä naurua ja yskänröhinää.
Läheiseni ovat 81-vuotias syövästä toipuva ja 85-vuotias astmaatikko (paitsi, että astma on nuorempien hömpötystä ja yskiminen kuuluu elämään). Toisin kuin ylläoleva kuvaus antaa olettaa, kyseessä ovat minulle äärimmäisen rakkaat ihmiset, jotka ovat perheelle kultaakin arvokkaammat.
t. ap
No jos he eivät kaipaa sinulta ”apua” niin mitä jos jättäisit heidät ihan vaan rauhaan?
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
t. ap
Kysy ensi kerralla että tuonko näitä hautaustoimiston arkkukatalogeja postiluukusta niin saatte valita oman mielen mukaan? Ja virret myös.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tämä kaffepulla on sairas ihminen!
Voisiko yp poistaa tyypin palstalta.
En minäkään aina ymmärrä järjettöntä kontrollointia. Alkoholia saan juoda mutta pössytellä ei saisi. Kummallista kun alkoholi on kaikilla tavoilla haitallisempaa. Siinä 1-5 numeroilla vertailussa alkoholi on nelosta ja taisi olla vitostakin kun kannabis on lähinnä kakkosta.
Jos Ap on aidosti huolissaan niistä vanhuksista, niin miksi hän on sinne menossa väkisin ja pahimmassa tapauksessa vielä tartuttaa heidät.
Logiikka hoi?
🇺🇦🇮🇱
Kaffepulla kirjoitti:
Jos Ap on aidosti huolissaan niistä vanhuksista, niin miksi hän on sinne menossa väkisin ja pahimmassa tapauksessa vielä tartuttaa heidät.
Logiikka hoi?
Ole jo hiljaa urpo.
Kaffepulla kirjoitti:
Logiikka hoi?
Ostokset oli tarkoitus viedä oven taakse, kuten on suositeltu. Uskon, että tämä oli yksi asia, joka nostattaa raivoa. Hyysätään, mutta ei välitetä tulla kylään. Tässä kohtaa ajattelen, että olen yrittänyt kaikkeni ja nyt odotellaan kovempia rajoituksia. Samaan aikaan tiedän, että kun he saavat tartunnan, valvon yöni ajatellen, että olisi pitänyt yrittää enemmän.
ap
No onko ne vanhukset edes pyytäneet kaupassakäyntiapua, vai ihan vaan ”hyvää hyvyyttäsi” tunget sinne huolehtimaan ihmisistä, jotka osaavat ihan hyvin huolehtia itsestään?
🇺🇦🇮🇱
Ei kiinnosta eläkeläisen kiukuttelut. Perunkirjoitukseen kutsua odotellessa.
No just ehdotin hautajaisten suunnittelua/keskustelua mutta se viestini poistettiin. Ei saa puhua asiasta. Musta se oli hyvä idea, saisi vanhuksenkin ajattelemaan kenties jotain. Emme me heitä enempää haluttaisi terveydenhuoltoon kuin normaalisti sairauksien hoidossa tulee.