Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä jops lapsiperheessä vanhemmat sairastuvat? Mitä lapsille tapahtuu?

Vierailija
21.03.2020 |

Jos vanhemmat sairastuvat toimintakyvyttömiksi/joutuvat sairaalaan niin kuka hoitaa lapset? Voiko silloin pyytää isovanhemmat apuun vai mistä voi pyytää lastenhoitoapua?

Kommentit (91)

Vierailija
21/91 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyin täällä samaa 1-2 viikkoa sitten ja suurin osa vastasi minulle, että olen henkisesti sairas kun mietin tällaisia.

Tuntuu ettei mietitä yhtään mitä vastataan. ihan outoa hölynpölyä suurin osa vastauksista. Ilmeisesti ihmisiltä joilla ei ole muita huolehdittavana kuin oma pollea itsensä. Ap

Vierailija
22/91 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan se alakoulun ope ja tarhan täti. Ilman niitä ei nykymamma pärjää päivääkään

Meinaat että koulu tai päiväkoti hoitaa 24 h/vrk? Korona voi tosiaan viedä tilaan, jossa ei pärjää.

Ihan tosissani kysyin. Tietääkö joku mistä saa apua? Jos on vaikka kolme pientä lasta (kuten meillä). Ap

Sinulla ei siis ole sukulaisia eikä tuttuja? Eikä miehelläsikään?

Vähemmän yritystä ensi kerralla trolli.

Olen eri, mutta ei meilläkään ole ystäviä tai tuttuja, jotka voisivat hoitaa. Isovanhemmat yli 70. Uskon, että sosiaaliviranomaiset auttavat. Siksi olemme mekin uskaltaneet lapsen hankkia, vaikka turvaverkkoja ei ole. Ei tosin tällaista tilannettakaan osannut odottaa, mutta luotan edelleenkin Suomen valtioon ja maksan veroja mielelläni. Jossakin on huonompi tilanne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/91 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisenä keinona on tietysti lastensuojelu, sijaiskoti tai laitos. Ei Suomessa pikkulapsia jätetä yksin jos vanhemmat joutuu sairaalaan tai kuolee.

Vierailija
24/91 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yksinhuoltaja ja olen sairastanut koviakin flunssia ilman mitään tukia ja apuja. Siinä samalla olen hoitanut lapseni. Että näin. Ovatko nykyihmiset noin uusavuttomia että kun on mieskin kotona niin ollaan täällä kitisemässä miten pärjää. Hoh hoijaa....ei jaksa ymmärtää tälläisiä onnettomia reppanoita.

Niin, ne miehet kun on immuuneja tälle virukselle.

Vierailija
25/91 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sairaalakunnossa olisitte eikä sukulaisista/ystävistä kukaan pystyisi ottamaan, niin lapset menisivät kiireelliseen sijoitukseen. Voi olla, että kaikki lapset pääsisivät samaan paikkaan (tähän tietenkin pyritään) tai sitten ei. Kun pystytte taas hoitamaan lapsia, saatte heidät takaisin kotiin.

Vierailija
26/91 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset yleensä ammutaan tuossa tapauksessa.

Vierailija
27/91 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin astuu voimaan lapsivapaapykälä, joka velvoittaa lentoveroa kannattaneet sijaisvanhemmiksi.

Vierailija
28/91 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No järkeä saa käyttää. Toimitaan niinkuin muissakin tapauksissa jos molemmat huoltajat ovat kuolleet/sairaalassa.

Sosiaalitoimi.

Vierailija
29/91 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan se alakoulun ope ja tarhan täti. Ilman niitä ei nykymamma pärjää päivääkään

Meinaat että koulu tai päiväkoti hoitaa 24 h/vrk? Korona voi tosiaan viedä tilaan, jossa ei pärjää.

Ihan tosissani kysyin. Tietääkö joku mistä saa apua? Jos on vaikka kolme pientä lasta (kuten meillä). Ap

Ei kaikilla ole sukulaisia ja tuttuja. Meillä kyllä on lapsilla kahdet isovanhemmat mutta kummatkaan ei auta eikä ole ikinä auttanut. Eivät ottaisi tuossakaan tilassa lapsia koska se on heille periaatepäätös etteivät auta missään tilanteessa, kun pian sitten kysyttäisiin toisetekin!

Vierailija
30/91 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsetkin sairastuvat aivan satavarmasti, usko pois.

Vierailija
31/91 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen yksinhuoltaja ja olen sairastanut koviakin flunssia ilman mitään tukia ja apuja. Siinä samalla olen hoitanut lapseni. Että näin. Ovatko nykyihmiset noin uusavuttomia että kun on mieskin kotona niin ollaan täällä kitisemässä miten pärjää. Hoh hoijaa....ei jaksa ymmärtää tälläisiä onnettomia reppanoita.

Tarkennan, että jos korona vie sairaalahoitoon, niin mitä sitten tehdään? En ihan tarkoittanut lieviä oireita, on meillä nähty normiflunssat ym. Ap

Kiitos muutamalle asiallisista vastauksista

Lapsille etsii sosiaalitoimi paikan, sijaiskoti, laitos tms., jos sukalaista ei voi pyytää apuun.

Vierailija
32/91 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikilla ole sukulaisia ja tuttuja. Meillä kyllä on lapsilla kahdet isovanhemmat mutta kummatkaan ei auta eikä ole ikinä auttanut. Eivät ottaisi tuossakaan tilassa lapsia koska se on heille periaatepäätös etteivät auta missään tilanteessa, kun pian sitten kysyttäisiin toisetekin!

Voi hyvänen aika miten hirveitä ihmisiä vanhempanne ovat.

Olen itse 65-vuotias vasta mummuksi päässyt ja autan kyllä missä voin, annan vaikka viimeiset voimani, että lapset tulee hoidettua.

Vierailija
33/91 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä onneksi vanhin lapsi täyttää kohta 18. Eiköhän he saa sitten olla kotona - elleivät itse joudu sairaalaan...

Vierailija
34/91 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä onneksi vanhin lapsi täyttää kohta 18. Eiköhän he saa sitten olla kotona - elleivät itse joudu sairaalaan...

Kiva että kerroit, vaikka ei kysytty eikä ketään kiinnosta.

Vierailija
35/91 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvänen aika miten hirveitä ihmisiä vanhempanne ovat.

Olen itse 65-vuotias vasta mummuksi päässyt ja autan kyllä missä voin, annan vaikka viimeiset voimani, että lapset tulee hoidettua.

Tuommoiset isiovanhemmat joutaisi saunan taakse!

Vierailija
36/91 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko taattua, että joku sukulainen ottaa koronaa todennäköisesti kantavat lapset itselleen ja melko varmasti saa sitten lapsilta tartunnan?

Loppuuko sisiaalitoiminnalta paikat, joihin lapsia voi sijoittaa jos vanhempia alkaa kuolla kuin kärpäsiä?

Vierailija
37/91 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko taattua, että joku sukulainen ottaa koronaa todennäköisesti kantavat lapset itselleen ja melko varmasti saa sitten lapsilta tartunnan?

Loppuuko sisiaalitoiminnalta paikat, joihin lapsia voi sijoittaa jos vanhempia alkaa kuolla kuin kärpäsiä?

Ei lopu paikat, surkeat olot on mutta lapsia ei jätetä heitteille, aikuisia voidaan jättää, mutta lapsia ei. Ja tämä siis jos tulee se pahin, että meitä kuolee kuin kärpäsiä.

Vierailija
38/91 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin samaa aikaisemmin. Suku on kaukana monen sadan kilsan päässä ja isovanhemmat jo riskiryhmää. Kavereita meillä on, mutta heillä on itsellään lapsia ja joku kuuluu itse perussairauksien vuoksi riskiryhmäänkin. En tiedä voiko silloin kukaan ottaa altistuneita/sairastuneita lapsia jos se on itselle vaarallista, tai voisiko sellaista edes pyytää. Jos ei saa altistaa muita, niin miten lastensuojelu hoitaa asian jos laitoksessa on muitakin lapsia?

Vierailija
39/91 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalihuolto otti meidän lapset, kun meidän perheeseen tuli influenssa ja jouduimme sairaalaan.

Lapsista toinen tuotiin lopulta samaan sairaalaan mutta eri osastolle. Ei nähty kun oli lasten infektio-osastolla enkä edes oikein tajunnut tilannetta silloin.

Lapset tuotiin kotiin, kun olin taas siinä kunnossa, eträ pystyin hoitamaan. Melkein neljä viikkoa meni. Mies tuli kaksi viikkoa myöhemmin, mutta joutui sydänongelmien takia uudestaan valvontaan.

Todella kiitollinen olen siitä avusta mitä saimme ja aivan hirveä tauti oli.

Vierailija
40/91 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kieltämättä miettinyt, mihin lapset laitetaan jos molemmat vanhemmat joutuu koronan takia sairaalaan. Tällöinhän lapset ovat karanteenissa. Laitetaankohan heidät johonkin laitokseen eristyshuoneeseen...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi