Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Flunssaa vai koronaa??

Vierailija
21.03.2020 |

Joo eli siis olin jo kuukaus sitten kipeenä, sillon mul oli paha yskä ja nuha , korvakipu jne jotka kesti 2 viikkoa pahoina. Testattiin streptokokki, ei löytynyt sitä. Lievää lämpöä oli. Kun paranin, niin kurkku jäi silti punaiseksi jota jatkui tähän saakka...

Nyt kuukaus kun olin parantunu, niin nyt viime viikolla mulle tuli eka vähän kurkkukipua, ja lievää yskää, se loppu ja tilalle tuli nuha. Nyt aikalailla vaan pelkkää nuhaa. Onko niin että nää ei ihan viittaa koronaan luultavasti, kun koronassa ilmeisesti painopiste siinä yskässä ja kuumeessa?

Kuumetta ei ole, lämpöä oli eilen joku 0,2 astetta, tänään ei oo ollut lämpöä. Lihaskipuja ei ole eikä oo kovin voimaton olokaan, mut nuha on tosiaan ja kuulemma pahan kuuloinen.

Mitä veikkaatte onko korona vai flunssa?

Niin ja töissä varhaiskasvatuksessa (pöpöjä riittää)

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ero? Flunssaa se koronakin on.

Vierailija
2/9 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän hankalaa... Kun tosiaan liikkeellä niin paljon muutakin.

Meillä oltu kaks kk enemmän ja vähemmän nuhassa, ei kunnon yskää vaan sellainen röhäinen, vähän aikaa kurkku kipeä, yksi lapsista oli lämpöä...

Viittaisi siis muuhun kuin kotonaan, mutta saattaa olla hyvinkin Korona...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sillä väliä? Jos on vähänkin flunssan oireita niin pysyt kotona nyt. 

Vierailija
4/9 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sillä väliä? Jos on vähänkin flunssan oireita niin pysyt kotona nyt. 

-Joo niin pysynkin, tosiaankin. :)

Vierailija
5/9 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, entäs tämä:

Alkoi lievällä kurkunkutinalla ja ihan pientä kuivaa yskää. Ekana yönä heräsin sairauden oloon. Lievää hengenahdistusta, lievä puristus keuhkoissa (vaikea kuvata). Ei enää aamulla tuota oiretta. Pientä vääntämistä mahassa (ilmavaivoja). Päänsärkyä. Ei kuumetta, edes lämpöä. Nyt ääni menossa.

Vierailija
6/9 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap flunssa,  nro 5 voisi olla koronakin

Vierailija
7/9 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
8/9 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, entäs tämä:

Alkoi lievällä kurkunkutinalla ja ihan pientä kuivaa yskää. Ekana yönä heräsin sairauden oloon. Lievää hengenahdistusta, lievä puristus keuhkoissa (vaikea kuvata). Ei enää aamulla tuota oiretta. Pientä vääntämistä mahassa (ilmavaivoja). Päänsärkyä. Ei kuumetta, edes lämpöä. Nyt ääni menossa.

Mulla oli samanlaista n. 1,5 viikkoa, tosin ei puristusta keuhkoissa. Nyt oireet käytännössä melkein poissa, maanantaina varmaan olen taas ihan terve. Päänsärkyä tosin oli tänäkin aamuna, täytyy kyllä sanoa että on tullut syötyä buranaa pari purkillista viimeisen parin viikon aikana että voi johtua jo ihan siitäkin tuo päänsärky.

Vierailija
9/9 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verratkaa "flunssaiset" noiden kahden miehen oireisiin, joilla todettiin tartunnat ja oireet olivat vähäisiä.

https://yle.fi/uutiset/3-11223674

https://yle.fi/uutiset/3-11257377

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi viisi