Kahden kodin lapset koronavirusepidemia
Miten teillä kahden kodin perheissä on nyt ajatuksissa toimia, kun sosiaalisia kontakteja pitäisi välttää ja jokaista flunssaa pitäisi ajatella mahdollisena korona-tartuntana ja välttää erityisesti silloin sosiaalisia kontakteja. Miten suojelette lapsia tässä tilanteessa. Lapseni isä on ollut tällä viikolla sairaana ja lapsen pitäisi mennä isälleen maanantaina. Isän mielestä ylireagoin jo viime viikolla kun sanoin että lapsi ei mene enää harrastukseen eikä maanantaina kouluun. Sitten tulikin ilmoitus että koulut suljetaan. Itse kuulun riskiryhmään. Yritin perustella isällensä miksi lapsen pitäisi olla täällä vähän pidempään, koska hänellä on siellä myös puoliso ja pienempi lapsi ja emme tiedä jos esim he sairastuvat ja sitten mahdollisesti siirtävät tänne mun luo taudin mun lapsen kautta. Kaikki kenen kanssa olen keskustellut ovat samaa mieltä kanssani mutta miten kummassa tämän asian lapseni isän kanssa sovittua? Miten muilla yhteishuoltajilla on asiat hoidettu ja sovittu?
Me sovittiin, että lapsi on nyt kuukauden yhteen menoon minulla ja sitten kuukauden isällään. Sovittiin myös, että jos vaihtoajankohdassa jommassakummassa taloudessa on flunssaa, siirretään vaihtoa vielä lisää.