Suomalaiset tulevat lihomaan entisestään nyt karanteeniaikoina
Kotona vaan makoillaan, katellaan telkkaria ja vedetään herkkuja. Moni saa nyt luvan kanssa oikein makoilla ja mättää ruokaa :)
Kommentit (16)
Jooh, olen tässä yrittänyt hiljalleen hätävarastoja täytellä, toistaiseksi huonolla menestyksellä, kun kulutus on samaa luokkaa ostosten kanssa...
Mä en ainakaan. Nyt on aikaa tehdä terveellistä ja hyvää ruokaa sekä kuntoilla. Kahvakuulat ja käsipainot on kovassa käytössä ja lenkillä käyn päivittäin. Sitten kun nää rajoitukset päättyy, lähden ihmisten ilmoille ja vartaloni on kuumempi kuin koskaan ;)
Vaikeina aikoina ihmiset laihtuu luonnostaan.
Tuli aika suurena yllätyksenä, että karkkihyllyssäkin oli tosi paljon tyhjää, kaikki puhuu vaan suunnilleen makaronin ja tonnikalan hamstraukaesta 😁
Ei tonnikala ja tomaattimurska lihota. Sitähän kaikki on hamstrannu 6kk satsin kotivaraksi.
Mulla taas on nyt tullut liikuttua entistä enemmän ulkona ja kotona jumpaten tämän viikon aikana (vähentyneet työt) ja kunhan lomautus alkaa kokonaan niin sitten ajattelin viritellä taas juoksuharrastusta.. jos pöpö ei siis iske jostain, koitetaan vältellä julkisia paikkoja.
Maha pömpöttää jo nyt kuin joulun jälkeen. :(
Itse oon sellainen, että kun joku suru/ahdistus tulee elämään niin ruoka eikä herkut eivät maistu. Yleensä vedän kyllä herkkuja mutta nyt ei juuri maistu tämän koronahomman takia...
Netissä on ilmaisia jumppia. Just vedin äsken yhden. Niitä on tehty sinne lisää. Kyllä huomasi, että kunto katoaa äkkiä, kun ei käy salilla - oma tekosyyni on kyllä ollut ihan normaali pitkään kestävä flunssa.
Minulla ainakin pitää paikkansa, vaikka telkkaria en tuijotakaan! Normisti syön töissä/koulussa aamupalaksi maustamattoman rasvattoman jogurttia, syön lounaan (salaatti/keitto) ja sitten illalla kotona päivällisen ja mahdollisesti jotain iltapalaa. Silloin kun koulupäivä niin aamupalan on yleensä jää väliin. Koulupäivisin olen käyttänyt hyppytunnit lenkillä/salilla, koska se on ollut ainoa oma aika mitä on ollut.
Nyt etäopiskelen/teen etätöitä päiväkoti-ikäisten kanssa kotona. Syön viisi kertaa päivässä ja paljon tuhdimmin kuin normaalisti töissä/koulussa, koska syön lasten kanssa samaa ruokaa. Energiaa tulee vähintään 30% jos ei enemmänkin lisää tavalliseen verrattuna. Lisäksi omaa aikaa ei enää ole, työskentely/opiskelu on niin katkonaista, että siihen menee illatkin, en ole ehtinyt liikkua yhtään! Mies tekee myös etätöitä ja hänellä tapana mussuttaa karkkia töitä tehdessä, eli meillä on karkkia paljon enemmän kotona kuin normaalisti. Jos opiskelut /työt venyy yöhön, tulee väsyneenä napsittua herkkuja tai jotain muuta pientä. Tosin vaikka nyt muutama kilo tulisikin, niin eiköhän ne lähde ihan itsestään kuten aina ennenkin!
Nämä jotka sanovat lihoneensa nukkuvat vielä ruususen unta, kyllä se herätys tulee vielä teillekin.
Nää menee varmaan pitkälti 50/50. Lomautusten takia kotiin jääneillä ei ole varaa ostaa ruokaa samalla tavalla kuin ennen. Lisäksi, kun ravintolassa ja pubissa käynnit vähenevät tai loppuvat kokonaan, säästyy nekin kalorit.
Minä tulen todennäkösesti laihtumaan em. syistä. Käyn lenkillä paljon ahkerammin kuin ennen, lisäksi kuntosali on vaihtunut kotitreeneihin ja ulkosaliin. Meidän kaupungissa on hyvät ulkosalit lenkkeilyreittien varrella, joten niitä on tullut käytettyä ahkerasti.
Tietysti, jos mennään ulkonaliikkumiskieltoihin, niin sitten tilanne on toinen. Se olisi äärettömän typerä ratkaisu, joka ajaisi kansanterveyden alas. Myös itsemurhatilastot tulisivat nousemaan alkoholismin lisäksi, kun jengillä alkaisi hajota pää sisätiloissa nököttäessä.
Olen laihtunut jo nyt kun ruokahalu meni työpaikan mukana.
Kun ruoka käy vähiin, on edessä laihtuminen.
Tuo on niin totta. Ei muuta ajankulua kuin telkku ja ruoka.