Työkaveri korostaa jatkuvasti kuinka usein syö
Mikä piip tuollaisia ihmisiä riivaa? Meille on tullut uusi työntekijä, pienikokoinen nainen, joka tekee oikein numeron siitä kuinka TAAS on syömässä ja miten hirveän paljon syö päivässä. Eli siinä työpäivän aikana kaksi pientä välipalaa ja pienen lounaan. Kotona kuulemma aamupalan, päivällisen ja iltapalan. Nyt muutkin ovat alkaneet päivittelemään tälle, että taasko sä menet syömään huhhuh, syöt kuin hevonen!
Toinen työkaveri syö ihan yhtä usein, mutta ei tee asiasta numeroa eikä kukaan muu hänelle kommentoikaan siitä.
Kommentit (4)
Mä kun olin 45 kg, ajattelin syöväni paljon. Loppujen lopuksi, en syönyt. Se perjantaipizza oli sen päivän ainoa lounas ja sen lisäksi vain appelsiini ja esim. suklaapatukka. Epäterveellistä, mutta ei paljon viikon aikana. Isoja annoksia, kevyitä kasvispitoisia aterioita. Sen lisäksi mulla meni energiaa jo pelkkään 4 km työmatkaan, aina kävellen.
Tai vaihtoehtoisesti hänelle on aina kuittailtu siitä että söisit enemmän jne.
Huono itsetunto on korkeintaan ap:lla. Arvaanko oikein, että itse olet reippaasti ylipainoinen, vaikka et syö omasta mielestäsi mitään? Vahvista itsetuntoasi tai tee jotain painollesi. Pian huomaat, että sinuun ei vaikuta muiden ruokapuheet millään tavalla. Katkeruutesi kumpuaa omista ongelmistasi.
No, kun itsetunto on kiinni juuri tästä asiasta. On kehuttu pieneksi ja samalla ihasteltu, kuinka reipas tyttö on syömään. Sillä lailla pistelee koko ajan. Eli saa tästä asiasta kehuja ja on niiden tarpeessa. Opettaa uuden ympäristönsä jatkamaan pönkittämistään.