Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen säästänyt pahan päivän varalle, nyt menetän ne!

Vierailija
21.03.2020 |

Olen viimeiset 7 vuotta säästänyt pahan päivän varalle.

Irtisanouduin viime kuussa ja minun piti aloittaa uudessa työssä nyt. Koronakriisin vuoksi uusi firma peruu palkkaamiseni koska lomauttavat pian omaa väkeään eikä uusia voikaan siksi palkata. Sopimusta ei oltu vielä tehty enkä kyllä ala siitä riitelemään.

Ongelma on nyt se, että jään tulottomaksi ties kuinka pitkäksi aikaa. Joudun ottamaan käyttööni nyt ne vaivalla kokoamani säästöt. Suututtaa niin helkkaristi. En kerta kaikkiaan halua kajota tuohon säästötiliin ja koen etten saa mistään ratkaisua. Osaatteko antaa vinkkejä? Vertaistukea?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tosi hyvin tunteesi, mutta raha on vain rahaa. Tärkeintä on, että olet juuri nyt terve eikä juuri tässä hetkessä ole mitään uhkaa. Tee se, minkä voit eli ilmoittaudu työnhakijaksi jolloin jossain vaiheessa rupeat saamaan myös tukea. Ei tässä tilanteessa voi muuta kuin tehdä sen, minkä pystyy, ole itsellesi myös armollinen.

Olen itse nuorena (kaksikymppisenä, nyt jo nelikymppinen) tehnyt ihan saman jutun että irtisanouduin työstä kun uuden työn sopimus piti olla ihan varma juttu, peruuntuikin syystä jota ei olisi pystynyt kukaan ennakoimaan. Joo ne elämässään täydellistyneet toki sanovat, että hyi hyi ja mitäs läksit mutta elämässä pitää välillä ottaa myös riskejä. Ihan jokainen tekee elämässään juttuja joita jälkikäteen katuu, mutta kaikkein hölmöinä on jäädä mätkimään itseään päähän näistä jutuista.

Tee voitavasi tilanteen parantamiseksi (työkkäriin ilmoittautuminen) - kun olet tehnyt, mitä voit, olet tehnyt riittävästi. Ole itsellesi armollinen. <3

Vierailija
22/27 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tämä tilanne ole oma vikani. Suolaa haavoihin, sitä arvasinkin täällä saavani. Penniäkään en tuolta tililtä halua johonkin koronaskeidaan törsätä. Johan sieltä lähtisi julmettu siivu asumiskuluihin ja pian koko tili olisi tyhjä. Suututtaa niin ettei veri kierrä.

Ei tainnut kiertää ennen tekemääsi aloitustakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoossa on mennyt uusi työpaikka sivu suun, niin aina! Sellaista sattuu.

Länkyti, länkyti, länkyti!

Vierailija
24/27 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minuakin korpeaisi tuollainen tilanne. Itselle kävi melkein samat, kun pitkän työttömyyden aikana jouduin hakemaan toimeentulotukea, niin olisi muka pitänyt ensin luopua vaivalla säästämistäni rahoista. Onneksi rahat oli eri pankissa mitä ilmoitin sossulle ja nostin ne myöhemmin käteiseksi kaiken varalta. Mutta eipä voinut enää laittaa rahoja sijoituksiin moneen vuoteen.

Vierailija
25/27 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ollut säästänyt pahan päivän varalle, vaan omaksi ansaituksi iloksi. Ymmärrän, että harmittaa.

Vierailija
26/27 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on paha päivä

Vierailija
27/27 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta metsään majaan asumaan, kunnes tilanne ohi. Ei vitsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan