Millainen ihminen pärjää ammattikorkeakoulussa
Täytyykö olla kiitettävä oppilas? Kuinka paljon sielä opiskellaan englantia?
Kommentit (16)
Laiska. Esikoinen rämpi lukion läpi kutosen keskiarvolla ja yleisarvosanalka b. Insinööriksi valmistui ensimmäisten joukossa 5sen keskiarvolla. Kunhan ensiksi pääsi sisään neljänneltäkymmenentältä varasijalta. Sai myöskin oman alansa vakityön ennen valmistumista.
Aika helppoa on ainakin tradenomiopinnoissa. Englantia on yksi kurssi, muilla kursseilla saattaa olla jotain materiaalia englanniksi.
Lukiokin oli vaikeampi ja työläämpi kuin tradenomitutkinto.
Englannin voi suorittaa joko alustavassa tasonmittauksessa tai yhdellä kurssilla. Heikoimmille järjestetään myös vapaaehtoinen kertauskurssi.
Ryhmätyötaidot ja tietotekniikkataidot.
Onko kuitenkin enemmän opiskeltavaa kuin ammattikoulussa?
Vierailija kirjoitti:
Tärkeintä on varmaan nykyään sosiaalisuus ja se että nauttii ryhmätyöskentelystä..
Ei niistä ryhmätöistä nauttia tarvii, toki niitä on. Itse en ole kovinkaan sosiaalinen ja ihan ok menee. 4,2 keskiarvo kun opinnot loppusuoralla. Yksi kurssi englantia.
Kärsivällisyyttä tarvittiin omalla kohdallani.
Vierailija kirjoitti:
Onko kuitenkin enemmän opiskeltavaa kuin ammattikoulussa?
On. Kummassakin on lähiopetusta vähennetty rutkasti. Monilla aloilla amiksessa ei juuri koulussa olla vaan voi olla jossain työssäoppimassa. Mikäli siis tuollaisen työpaikan saa itse hankittua.
Myös amkissa monilla aloilla on muutama hassu oppitunti per viikko. Muu aika on muka itseopiskelua.
Tunnes amispohjalta sähköinssiksi kolmessa vuodessa balmistuneen, joka oli jopa töissä koko opiskeluajan.
Ammattikorkeakoulu on ihan huuhaakoulu. Ammattikoulukin on vaikeampi ja lukio.
Korkeakoulut ja yliopistot on sitten jo toista luokkaa
Kuinka paljon niitä ryhmätöitä on?
Riippuu alasta, mutta varmaan melkein kuka tahansa pärjää jos on edes yhtään elämänhallintaa. Ei ole mitään vaikeeta opiskelua. Englantia voi jonkun verran opiskelemaan.
Ryhmätöiden määrä riippuu varmasti myös alasta, mutta nykyään niitä kai suositaan aika paljon
Muakin kiinnostais. Olen laiska mutta ihan älykäs ihminen itse.
Vierailija kirjoitti:
Ammattikorkeakoulu on ihan huuhaakoulu. Ammattikoulukin on vaikeampi ja lukio.
Korkeakoulut ja yliopistot on sitten jo toista luokkaa
Hyvin oon työllistynyt koulun jälkeen omalle alalleni. 1. työpaikka oli valmiina kun valmistuin lopputyön ansiosta.
Sosiaalinen...ryhmätyöt ryhmätyöt ryhmätyöt.
Itse olen amk-insinööri, mutta kyllähän nuo vanhan ajan insinöörit osaavat enemmän, pakko myöntää. Ei johdu vain työkokemuksesta, vaan he ovat tehneet muutakin kuin ryhmätöitä. Matikka oli täysi vitsi, sain joka kokeesta täydet pisteet, enkä ollut ainoa.
Tärkeintä on varmaan nykyään sosiaalisuus ja se että nauttii ryhmätyöskentelystä..