Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Viettekö lapsia nyt lainkaan isovanhempienne luokse? Mies/ ex ei piittaa lainkaan mistään kielloista tai suosituksista. Vähät välittää edes äidin terveydestä.

Vierailija
21.03.2020 |

Mies tai ex, en osaa nyt tässä kohtaa sanoa, eikä tähän liitykään, mutta vie tai siis vei äitinsä luokse lapsensa kaikista kielloista ja suosituksista huolimatta. Vähättelee koko koronaa, eikä edes jaksa noudattaa työnantajansa kielloista huolimatta etätyömääräystä (sai sitten lopulta erillisen luvan pomoltaan olla se ainut paikalla oleva).

Että tällaiset ihmiset sieppaavat, ja aivan siis itsekkyyttään tätä tehdään, koska lapsi haluaa ja ei ole muutakaan tekemistä.

Ajat sitten sanoin, että hanki sille äidillesi se kännykkä ja whatsapp, jotta voi nähdä vidoita ja videokuvaa lapsenlapsestaan, mutta kun ei. Koska kuulemma tämä hänen äitinsä ei tällaista suostuisi opettelemaan. Vielä tällä viikolla hänelle mainitsin, että hakisi halvimman puhelimen, hankkisi liittymän, lataisi siihen whatsappin valmiiksi ja kirjoittaisi niiin selkeät ohjeet puhelimen avauksesta lähtien, että miten pääsisi whatsappiin vastaanottamaan videoita, kuvia ja vastaanottamaan tai toteuttamaan itse videopuheluita. Ruokakassi, jonne puhelin +ohjeet mukaan.

Varmasti olisi alkanut tuota puhelinta tutkimaan viimeistään viikon päästä, kun tajuaisi, ettei oikeasti muuten tulisi lapsenlastaan nyt näkemään. Jos siis mies olisi ollut fiksu, ja vetänyt hälle ne rajat nyt heti. Oikein suututtaa tällainen tyhmyys ja välinpitämättömyys.

Mielestäni tämä aika on omalla tavalla muutenkin sellainen aika, kun voi oikeasti alkaa tekemään tiettyjä ehkä henkisiäkin muutoksia ja rajanvetoja tiettyihin asioihin tai tiettyjen ihmisten kanssa. Terveys ja henkinen läheisyys kuitenkin ennen kaikkea. ❤️

Mitä te ajattelette, ja onko vastaavia kokemuksia jo tullut vastaan?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä nämä alaspäin olevat peukut? Olenko nyt jotenkin ihan väärässä tässä asiassa ajatteluni suhteen? Toki tässä ehkä sieppaa se eniten, miten tossu tuo mies on muutenkin exänsä, lapsensa ja äidin suhteen, ja tässä se erityisesti korostuu tai tulee selkeämmin ilmi.

Onneksi pidän nyt ja varmasti tulevaisuudessakin etäisyyttä. Tämä on kuitenkin meidän kaikkien asia hoitaa tämä epidemia loppuun ilman suurinta mahdollista vahinkoa itsellemme, mutta erityisesti näin nuorena ihmisenä toteaisin niille muille, jotka riskiryhmään kuuluvat. ❤️

Vierailija
2/13 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli sellaista sanasalaattia etten erottanut aineksia toisistaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkään ei tavata tai kyläillä puolin eikä toisin. Ja tämä koskee ihan muitakin kuin pelkästään isovanhempia. Kyllä se vaan niin on, ettei tätä epidemiaa saada millään loppumaan, jos joka toinen lipsuu säädöksistä. Ja minä ainakin haluaisin jo kesällä tavata tuttuja, mennä uimaan, reissata, käydä ravintolassa, elokuvissa jne. ihan normaalisti. Mutta se ei tule onnistumaan, jos ei yhdessä saada tätä pirun tautia laantumaan!

Vierailija
4/13 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluaisin nähdä miten vanhempi kosketusnäyttöpuhelimista tietämätön vanhus oppii käyttämään whatsappia kirjallisten ohjeiden avulla kun ei edes kädestä pitäen näyttämällä mene kaaliin :D!!

No, itsekkäät ja tyhmät henkilöt ovat niitä jotka menettävät eniten tässä tilanteessa.

Vierailija
5/13 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä perinnön toivossa vierailee.

Vierailija
6/13 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää siis noin reilu 75v, eli ei niin vanha. Mutta tästä olin jo aikoja sitten ennen joukua maininnut, että oltaisiin annettu hälle joululahjaksi tämä puhelin ja kädestä pitäen opetettu jo tuolloin sen käyttö. Ihan siis jo varmuuden vuoksi.

Kiva kuulla, että suurin osa toimii kuitenkin oikein, eikä näin itsekkäästi. Mitä siis muidenkin kanssa jutellut.

Vierailija
7/13 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota muuten aiheeseen kantaa, mutta ihmettelen kovasti näitä joiden mielestä Suomessa tehdään turhan suuri haloo yhden nuhan takia.

Siis mitä ihmettä?! Voisin ehkä olla samaa mieltä jos nämä rajoitukset olisivat päällä vain meillä, mutta kun kaikkialla maailmassa ollaan yhtä rajoitusta nyt ja ollaan samassa tilanteessa. Ei tällaisia ohjeistuksia tehdä ja suljeta paikkoja ihan huvin vuoksi.

No,jotkut ovat vain sitä mieltä että minä olen oikeassa ja minä toimin niin kuin minun oikeassa olemiseni itselleni antaa luvan, muista viis.

Suututtaa ja ärsyttää. Kaikesta huolimatta en panikoi, käyn töissä normaalisti (ei etä mahdollisuutta), mutta välttelen ylimääräisiä kontakteja ja asioin oikeasti vain pakolliset. En halua kontolleni kenenkään sairastumista, enkä halua sairastua kun on noita perussairauksia olemassa.

Ei mulla muuta.

Vierailija
8/13 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn töissä (ei etämahdollisuutta) ja tapailen miesystävääni (emme asu yhdessä)

Vierailija
9/13 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajaa vain häiritsee kaikki, mitä ex tekee. Ihan normaalia ja menee ohi. Mutta se kännykän ja whatsappin hankkiminen vanhalle ihmiselle on ihan turhaa, ellei vieressä ole neuvojaa 24/7.  Jos ei ole tottunut käyttämään esim. tietokonetta niin tuossa iässä älylaitteen opettelu on hyvin, hyvin vaikeaa. Ylipäätään oppiminen hidastuu. Se on ihan virallisestikin muistisairauden ensioire, ettei uuden teknisen laitteen käyttöönotto onnistu.

Vierailija
10/13 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. vanhukset opi tai halua oppia uusia juttuja. Miksi ette voi tajuta, että on oltava muitakin. mahdollisuuksia elää kuin nykytegnologian kanssa.

Vierailija
11/13 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme tapaa isovanhempia emmekä kyläile missään muuallakaan. Isovanhemmat kuuluvat hallituksen toimenpideohjelman riskiryhmään. He ovat yli 70-vuotiaita ja perussairaita. Emme kyläile mummolassa eivätkä isovanhemmat kyläile meillä. Ihmettelen, mistä näitä tyhmiä suomalaisia oikein tulee? Nämä typerykset kyläilevät koronaviruspandemiankin aikana muun muassa iäkkäillä isovanhemmilla ja antavat jopa lastensa harrastaa kyläilyä! Ja osa heistä jopa pyytää isovanhempia kotiinsa lastenhoitajiksi tai hoidattaa lapsiaan mummoloissa. Tämä on todella itsekästä, vastuutonta ja vaarallista touhua koronaviruspandemian aikana!

Aivan vastaavasti löytyy itsekkäitä ja äänekkäitä isovanhempia ja vanhuksia. He kuljeskelevat ja maleksivat kylillä, kaupungilla, kaupoissa, kauppakeskuksissa, kahviloissa ja R-kioskeissa. Uppiniskaisimmat vanhukset yrittävät tuppautua puoliväkisin kylään ja kehtaavat vaatia jopa lastenlastensa tapaamista. Kyllä ihmiset ovat itsekkäitä ja typeriä!

Vierailija
12/13 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on väärä käsitys, ettei vanhukset opi tai halua oppia älypuhelimen käyttöä. Olen töissä kotihoidossa ja usein nimenomaan neuvon kännykän käytössä milloin whatsappia ja milloin lataan jonkun sovelluksen, Tosin olen paljon kannustanutkin ja yrittänyt ladata heitä kiinnostavia sovelluksia, ja kyllä se on tuottanut tulosta.

Karanteenista on samaa mieltä aloittajan kanssa. Kaikkien tulisi sitä nyt noudattaa.

Vierailija
13/13 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin mun äidillä on jo sormet niin koppurat, ettei jo senkään takia mitkään älykännykät hänelle onnistu.  Hyvä että television kaukosäädintäkään saa aina onnistuneesti toimimaan.  

70-vuotias kyllä vielä hyvin pystyy ja on saattanut aikanaan työssäänkin jo joutua käyttämään tietotekniikkaa, mutta meillä elää keskuudessamme yli 90-vuotiaitakin, ja menepä heille selittämään ja neuvomaan.  Kuulo ja näkökin voi jo olla ongelma.

Itse käyn äidille viemässä ruokatavarat kerran viikossa.  Pesen kädet ja käytän käsidesiä mennen tullen.  Sen homman äitikin pystyy tekemään ja ymmärtää hyvin, ei hän mikään tyhmä horisko ole, vaikka ikää on jo sen yli 90.  

Itse olen eläkkeellä ja käyn kaupassa ja apteekissa vain sen välttämättömimmän.  En ole vielä seitsemääkymmentä, joten minua ei velvoitetakaan olemaan vain kotona, mutta olen karsinut kaikki menot minimiin.  Itse asiassa sehän on pakkokin, kun kaikki tapahtumat ja kokoukset, mihin on ollut tarkoitus mennä, on peruttu.  

Jos tulisi se täydellinen ulkonaliikkumiskielto, niin sitten täytyisi äidin asiatkin suunnitella uudelleen, mutta eikö silloinkin ole lupa sentään kaupassa käydä?

Ja koiran ulkoilutus ei ole ongelma sekään.  Pihasta pääsee suoraan umpimetsään.  Siellä me nytkin useasti ulkoilemnme, ei uroskoiralle riitä mikään yksi pikku pissautus, se ei edes tee kaikkea kerralla.  Ja kakan se tekee vasta sopivan ajan juostuaan.  Mutta ei sinne metsään kukaan poliisi tai armeijan väki tule meitä sakottamaan, se on täysi saletti.  Eikä siellä ne virukset ilmassa leiju, kun ei siellä juuri ketään koskaan ole.  Joku jänis joskus loikkii ja kerran nähtiin hirvi.