Koronaan löydetty TEHOKAS LÄÄKE, mutta se pitäisi aloittaa kun oireet vielä lieviä.
https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/0afe192c-9ed3-46bf-b8f2-bbcd1a17…
Tämä uutinen on jo keskiviikolta.
Koronaan on löydetty tehokas, turvallinen lääke. Sen käyttäminen pitää kuitenkin aloittaa jo silloin kun oireet ovat vielä lieviä. Jos odottaa siihen asti että oireet ovat vakavia, ei lääkkeestä ole apua.
Tämä tarkoittaa että suomalaiset eivät hyödy tuosta lääkkeestä. Eihän meillä eded testata ennenkuin oireet ova vakavia.
Ihan mahtavaa.
THL saa vaan mellastaa rauhassa aiheuttaen turhia kuolemia 😭😠
Kommentit (18)
Eikö joku ollut jo käynyt tekemässä apteekkiryöstön 😲
Nähdäänkö lähiviikkoina hurja apteekkiryöstöjen sarja kun ihmiset hädissään yrittävät saada koronalääkettä? 🙄
Tämä todellakin on julma ihmiskoe 😭
Pari mulkkua yrittää saada mainetta ja kunniaa ja uhraa tieteensä tekemiselle kokonaisen kansan.
https://clinicaltrials.gov/ct2/show/NCT04261517
Efficacy and Safety of Hydroxychloroquine for Treatment of Pneumonia Caused by 2019-nCoV ( HC-nCoV )
Tuo tehoaa oikeasti.
No eikö tuota voisi ottaa ihan varmuuden vuoksi ja pian koko virus on hävitetty? Tuskin niin kauheita maksaa ja turvallinenkin kun on.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on alkanut ihan selkeät koronaoireet vaikka olen ollut todella varovainen ja eristänyt itseni vapaaehtoisesti. Eilen piti kuitenkin käydä sairaalassa aiemmin sovitulla käynnillä. Sielläkään ei edes näkynyt kuin muutama ihminen. Sairaala oli jostain syystä todella hiljainen.
Nyt on sellainen olo että voisi käydä moikkaamassa THL:n pääpiruja ja keskustella testaamiskäytännöistä ja lääkityksestä heidän kanssaan. Voisi vaikka ihan halata näitä pääsankareita jotka meitä niin hienosti ohjeistavat.
Terveystalolta saa yksityisesti testin. Ymmärtääkseni oireita pitää olla, mutta ei varmaan niin tiukat kriteerit kuin julkisella. Itse yrittäisin saada sieltä samantein, jos alkaisi oireita tulla. Mahdollisimman nopeasti, niin ei tarvisi ookoilla, miten perheen käy ja sairastutetaanko ihmiset kauppareissullakin yms.
Ja kyllä, maksaahan tuo, mutta suurimmalla osalla ihmisistä taatusti on se 200 Euroa laittaa tuohon. Eihän tässä muitakaan rahareikiä tällä hetkellä ole.
"Koronaan liittyen on liikkunut myös väite siitä, että se voisi vaikuttaa miesten lisääntymiskykyyn. Artikkeli julkaistiin Wuhanin sairaalan sivuilla 10.3. ja uudelleenjulkaistiin Hubein provinssin sivuilla torstaina.
Tämän jälkeen väite lähti leviämään kiinalaisessa sosiaalisessa mediassa ja poistettiin sittemmin molemmilta sivuilta.
Wuhanin lääketieteellisestä kollegion professorin Li Yufengin mukaan on teoriassa mahdollista, että korona vaikuttaa miesten kiveksiin heikentäen sperman tuotantoa jopa niin, että lopulta mies olisi täysin lisääntymiskyvytön.
Professorin johtaman ryhmän mukaan on tärkeää, että miehet kävisivät tutkimuksissa koronasta parantumisen jälkeen.
Ryhmän mukaan koronavirus voisi tunkeutua soluihin S-proteiinin ja ACE2-reseptorien yhdistelmän kautta ja aiheuttaa kudosvahinkoa."
Nyt lähti nettiin tilaus tästä ja välittömästi jos vain jostakin onnistun saamaan.
Onko itse lääke kallis tai onko sillä mitään haittavaikutuksia? Jos tulee vähänkään mitään flunssan oireita, niin sen kun rupeea tuota lääkettä syömään?
Myös Arbidol saattaa auttaa vaikka ei vaikuta niin nopeasti kuin tuo toinen lääke. Arbidolia on kuitenkin paljon helpompi saada käsiinsä.
Vierailija kirjoitti:
"Koronaan liittyen on liikkunut myös väite siitä, että se voisi vaikuttaa miesten lisääntymiskykyyn. Artikkeli julkaistiin Wuhanin sairaalan sivuilla 10.3. ja uudelleenjulkaistiin Hubein provinssin sivuilla torstaina.
Tämän jälkeen väite lähti leviämään kiinalaisessa sosiaalisessa mediassa ja poistettiin sittemmin molemmilta sivuilta.
Wuhanin lääketieteellisestä kollegion professorin Li Yufengin mukaan on teoriassa mahdollista, että korona vaikuttaa miesten kiveksiin heikentäen sperman tuotantoa jopa niin, että lopulta mies olisi täysin lisääntymiskyvytön.
Professorin johtaman ryhmän mukaan on tärkeää, että miehet kävisivät tutkimuksissa koronasta parantumisen jälkeen.
Ryhmän mukaan koronavirus voisi tunkeutua soluihin S-proteiinin ja ACE2-reseptorien yhdistelmän kautta ja aiheuttaa kudosvahinkoa."
Sikotaudinhan tiedetään aiheuttavan miehille hedelmättömyyttä. Sekin on virus, joka leviää pisaratartuntana suun eritteiden kautta. Eli kukapa tietää, voi olla että koronakin aiheuttaa lapsettomuutta miehille. Selviää varmaan vasta vuosien päästä totuus siitä.
Mulla päivittäisessä käytössä oxiklorin. 300mg/7pv. Perussairautena tuo Lupus. Vaikuttava aine hydroxiklorin. Hyvin siedetty lääke näin yleisesti. Vaikutustapaa tosin ei tiedetä, että tuurilla seilataan. Edullinenkin.
Silmänpohjan rappeuma taitaa olla se pahin haittavaikutus.
Järkevin toimintamalli olisi, että Suomeen tilattaisiin uusia 15 minuutin koronatestejä sekä tuota favipiravir-lääkettä (jos sitä ei jo ole apteekkien tukuissa täällä). Testeillä testattaisiin kaikki vähäoireiset riskiryhmiin kuuluvat sekä määrättäisiin tuota lääkettä reseptillä positiivisen tuloksen saaneille. Näin tietenkin jatkettaisiin sitä mukaa, kun uusia oireisia ihmisiä tulisi.
Eikö testejä ole saatavilla? Eivätkö viranomaiset usko lääkkeen tehoon? Vai mistä kiikastaa, jos näin ei olla jo tekemässä?
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Faith kirjoitti:
Järkevin toimintamalli olisi, että Suomeen tilattaisiin uusia 15 minuutin koronatestejä sekä tuota favipiravir-lääkettä (jos sitä ei jo ole apteekkien tukuissa täällä). Testeillä testattaisiin kaikki vähäoireiset riskiryhmiin kuuluvat sekä määrättäisiin tuota lääkettä reseptillä positiivisen tuloksen saaneille. Näin tietenkin jatkettaisiin sitä mukaa, kun uusia oireisia ihmisiä tulisi.
Eikö testejä ole saatavilla? Eivätkö viranomaiset usko lääkkeen tehoon? Vai mistä kiikastaa, jos näin ei olla jo tekemässä?
Testejä varmaan olisi saatavilla, mutta ei testaushenkilökuntaa. Nyt pitäisi äkkiä kouluttaa vaikka työterveyden ja neuvolan terkkarit ottamaan niitä testejä, niin voisi testata paljon laajemmin.
Laittakaa jollekin topakalle kansanedustajalle viestiä näistä auttavista lääkkeistä! Muuten niitä ei saada kansalaisten käyttöön ajoissa! Voidaan säästää ihmishenkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on alkanut ihan selkeät koronaoireet vaikka olen ollut todella varovainen ja eristänyt itseni vapaaehtoisesti. Eilen piti kuitenkin käydä sairaalassa aiemmin sovitulla käynnillä. Sielläkään ei edes näkynyt kuin muutama ihminen. Sairaala oli jostain syystä todella hiljainen.
Nyt on sellainen olo että voisi käydä moikkaamassa THL:n pääpiruja ja keskustella testaamiskäytännöistä ja lääkityksestä heidän kanssaan. Voisi vaikka ihan halata näitä pääsankareita jotka meitä niin hienosti ohjeistavat.
Terveystalolta saa yksityisesti testin. Ymmärtääkseni oireita pitää olla, mutta ei varmaan niin tiukat kriteerit kuin julkisella. Itse yrittäisin saada sieltä samantein, jos alkaisi oireita tulla. Mahdollisimman nopeasti, niin ei tarvisi ookoilla, miten perheen käy ja sairastutetaanko ihmiset kauppareissullakin yms.
Ja kyllä, maksaahan tuo, mutta suurimmalla osalla ihmisistä taatusti on se 200 Euroa laittaa tuohon. Eihän tässä muitakaan rahareikiä tällä hetkellä ole.
Se maksaa saman julkisella puolella. Onko meilla oikeasti varaa laittaa niin paljon julkista rahaa ihmisten uteliasuuteen? Edelleenkin testataan, jos on joku tarve sille.
Vierailija kirjoitti:
Mulla päivittäisessä käytössä oxiklorin. 300mg/7pv. Perussairautena tuo Lupus. Vaikuttava aine hydroxiklorin. Hyvin siedetty lääke näin yleisesti. Vaikutustapaa tosin ei tiedetä, että tuurilla seilataan. Edullinenkin.
Silmänpohjan rappeuma taitaa olla se pahin haittavaikutus.
Hydroksiklorokiinin profylaktista vaikutusta koronavirukseen testataan nyt myös, eli parhaimmillaan tuota syövät reuma- ja lupuspotilaat voivat olla koronalta suojassa. Joskus näinkin päin!
Toki jos se todetaan oikeasti tehokkaaksi lääkkeeksi koronaan, lääkkeen saatavuusongelmat tulevat olemaan valtavat. Kannattaa ehkä varautua.