Vieläkö koiran voi ostaa osamaksulla?
Onko ihan yleinen käytäntö vielä? 1300 euroa on kuitenkin iso raha yhdellä kertaa.
Kommentit (7)
Koirarotu jota olen katsellut ja tutkinut ja hakenut tietoa ja haaveillut vuosikausia on kyllä hieman arvokkaammasta päästä:( Mietin vaan että hintaanko kaikki nyt kaatuukin.
ja vuokran ja ruuan yms. laskujen jälkeen minulle ei edes jää 1300 euroa ylimääräistä käteen. Koiran pito lienee sitten rikkaitten yksinoikeus?
olen kuullut monien rotukoirien kasvattajien sanovan, että ihmiset kyllä haluaisivat ostaa osamaksulla. Ja että eivät suostu, kyllä se eläin pitää pystyä hankkimaan kertamaksulla. Hankinnan tulee olla HARKITTU eikä hetken mielijohde.
Jos pennut ei mene kaupaksi, kasvattaja voi suostua esim. kahteen erään, mutta ei sitten enempää nytkykauppaa.
Olisitko itse kasvattajana valmis myymään ties monessa erässä? Mistä tiedät, että tuletko koskaan saamaan rahoja ostajalta?
kyllä löytyis, mutta ei sovi koiralle!! Pieni leikkaus tuli yhtenä syksynä yllättäen eteen, johon meni n.300¿ ja se raha oli vaan oltava, ei voi maksaa osamaksulla!!! Sitten kaikki muut lääkärikäynnit minimissään n.50¿/kerta vaikka mitään ei tehtäis, sitten rokotukset ym... remmit, pannat, harjat+kaikki muut tarvikkeet jne... Että ei ole ilmaista!!
suunnitteilla olevista pentueista kuukausia aikaisemmin kuin luovutus tulee olemaan. Sinä aikana on kyllä aikaa kerätä rahat kasaan. Ja silloin päätöskin on harkittu.
Kannattaa käydä ko. koirarodun nettisivuilla ja hankkia tietoa rodusta ja kasvattajista etukäteen, olla kasvattajaan yhteydessä etukäteen ja miettiä koiran sukupuoli- ym. asiat tarkkaan.
Koiran pito ei ole kallista, mutta ei ilmaistakaan. Rokotukset, ruoka, vakuutukset ym.
7v munuaisvikainen labradorinnoutaja jonka ruokaan (eläinlääkäriltä) menee 78e/kk joten tiedän vallan hyvin ettei koiran ylläpito ole ilmaista. Kiitos vastauksista, täytyypä alkaa käydä kasvattajia läpi.
Itse en maksais kun 800 euroa enintään