Etätyöntekijänä myönnän, että en saa tehtyä töitä samalla tavalla ja otan tämän kevennettynä työaikana
Niin, siinä kuulitte. Ja moni on puhunut ihan samaa. Säälin kyllä niitä onnettomia, jotka pakotetaan fyysisesti töihin, varsinkin hoitajia, jotka varmaan saavat tartunnan itsekin kun kääntelevät niitä asiakkaita. Mutta itse tosiaan koen, että tämä virus kevensi työtä varmaan puolella. Samaa ovat puhuneet muut. Aamupäivällä muutama sähköposti, sitten Netflix ja ulkoilu, iltapäivällä taas pari sähköpostia ja jotakin muuta pientä, kunnes päivä on "pulkassa".
Kommentit (25)
Ei etätyö kaikille sovikaan. Niille sopii joilla on työmoraalia ja halu tehdä töitä. Itse olen tosi kyllästynyt konttorin hälinää ja toisten jatkuvaan höpötykseen joten tykkään tehdä etänä. Aamulla voi aloittaa aikaisin ja saa tehdä rauhassa keskittyen. Ja jos työt jättäisi tekemättä, kyllä se näkyy kun on osa ketjua jossa kaikilla on oma roolinsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MItähän työnantajat ajattelevat tästä tuottavuusvajeesta kun kriisi on ohitettu? Huomaakohan hän ettei sinun työpanostasi tarvittu ollenkaan?
Olen hyvissä väleissä pomon kanssa ja itseasiassa puhuin itselleni hyvän palkankorotuksen syksyllä. Että tuskinpa tulee ongelmia!
Niin, suuret puheet ja pienet teot.
Meilläkin töissä ihmisiä joilla niin töitä, mutta kun pomot vaan tietäisivät mihin ne päivät kuluu. Ja etätöissä kun joutuvat kirjaamaan tekemänsä työt ylös!
Ai ap:n kaltaisia todella on. Olenkin ihmetellyt joidenkin työnantajien nihkeyttä etätöitä kohtaan.
Itse herään kuudelta, että ehdin tehdä töitä pari tuntia ennen lasten heräämistä. Sitten lapsille tunniksi piirrettyjä, että saa jatkettua töitä. Puuron ja kahvin keitto ja jäähtymään laittaminen. Töitä lounaaseen asti, välillä riidan selvitystä tai pukemaan auttamista, leikkien ohjeistamista. Palaverin ajaksi telkkari päälle lapsille. Lounaan jälkeen vielä pari tuntia töitä, se menee yleensä lapsilla telkkarin ääressä kun alkaa olla jo energiaa liikaa.
Paljon työteliäämpää on kuin tavallinen toimistopäivä. Se hyvä puoli on, ettei mene aika päiväkodissa käymiseen ja työmatkoihin.
Yksin asuvana tunnen, että saan etätöissä tosi paljon aikaan, enemmän kuin työpaikallani. Pystyn keskittymään täysillä töihini, kun kukaan ei piipahda ovella kysymässä, missä joku henkilö on tai muita asioita, jotka eivät kuulu työhöni ollenkaan. Ne keskeyttävät aina työnteon työpaikalla. Olen tehnyt etätöitä päivän tai kaksi viikossa pari vuotta ja nyt tämä laajentunut etätyö tuntuu todella hyvältä.
Minä saan huomattavasti enemmän aikaiseksi nyt etätyössä. Mutta täällä onkin vain aikuinen lapsi ja eläkeläispuoliso, joiden kanssa vapaa-ajalla saa jo ihan tarpeeksi jutella (=kinata). Töissä puolestaan todella kiinnostavia tyyppejä, aina työasioiden lomassa pääsee vähän maailmaakin parantamaan. Nettiäkin selaan töissä enemmän. Outoa.
Toivottavasti pomo ei älyä, ettei minua kannata enää työpaikalle päästää tämän jälkeen.