Onko jollakin ollut korona? Kertokaa kokemuksia taudista
Nyt on kun ihmisiä on ollut karanteenissa, niin oletteko altistuneet sairastuneet koronaan? Millainen tauti on?
Kommentit (20)
Kertokaa myös, millaisilla oireilla tauti alkoi ja miten eteni.
Mulla on ollut nyt pari päivää lievää päänsärkyä ja kurkkukipua, ja ihan perus kotityöt tuntuu ottavan kovasti voimille. Yskää tai hengitysvaikeuksia ei onneksi ole, vaikka olen astmaatikko. Mietin tässä, että oonko nyt onnistunut sen viruksen jostain saamaan, vaikka olen vältellyt liikkumista ulkomaailmassa ja pitänyt erityistä huolta käsihygieniasta.
Mulla on nenässä korona, vuotaa jos menen ulos.
Täällä on tämä ketju:
https://www.vauva.fi/keskustelu/3699187/te-jotka-epailette-saaneenne-ko…
Mulla on köhä koka jatkuu ja jatkuu. Keuhkoputki ärtynyt todella. Nyt kohta 2 viikkoa ja ehkä lievittää. Voi olla että ei ole korona kun ei kuumetta. Mutta Ei mulla ole koskaan kuumetta.
Hesarin etusivulla on nyt juttu "Jaakosta" kannattaa käydä lukemassa., hän sai sen Tirolista.
En ole hän, enkä sairastanut Koronan, mutta kuulosti kovasti samalta kun minun aiemmin sairastamani keuhkokuume alkuvaiheessa, jonka aiheutti pneumokokki bakteeri ja jonka onneksi voi hoitaa antibiooteilla., mutta minulla oli kovempi kuume. Alaselän kivut täsmäsivät myös.
Pneumokokissa tauti tuntui jo hieman hellittävän ja selkäkipu hellitti, kuume laski, mutta sitten alkoi vain väsyttää ja hengitys muuttui normaalia pinnallisemmaksi ja kuiva yskä jatkui. Onneksi älysin lähteä lääkäriin kun kuumetta kuitenkin oli ja piti saada vielä sairauslomaa jatkettua, olisin ollut vainaa alle viikossa jos en olisi sitä tehnyt.
Nyt varmaan olisi jo enemmän kokemuksia kerrottavaksi.
Lievä flunssa. Ei ollenkaan niin paha kuin influenssa. Makuaisti katosi. Hengittäminen oli normaalia.
Onhan se jo huomattu että "korona " on vain hemmetin iso huijaus, rahaa vaan menee eliitille, ja kansaa alistetaan
Oli nuorempana. Vähän perunajauhoja - ja taas luistaa!
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut nyt pari päivää lievää päänsärkyä ja kurkkukipua, ja ihan perus kotityöt tuntuu ottavan kovasti voimille. Yskää tai hengitysvaikeuksia ei onneksi ole, vaikka olen astmaatikko. Mietin tässä, että oonko nyt onnistunut sen viruksen jostain saamaan, vaikka olen vältellyt liikkumista ulkomaailmassa ja pitänyt erityistä huolta käsihygieniasta.
Mitäpä jos varaisit testiajan? Sitä odotellessa pysy kotona.
Suurin osa onneksi sairastaa lieväoireisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä jos varaisit testiajan? Sitä odotellessa pysy kotona.
Suurin osa onneksi sairastaa lieväoireisena.
Pahoittelut. Katsoin vasta aloituksen päivämäärän.
Tiedän vain yhden tutun jolla oli Korona. Nousi kuume pariksi päiväksi aika nopeasti. Lihaksia särki ja oli väsynyt noin neljä päivää. Makuaisti meni osin vajaaksi viikoksi.
Siinä se.
Ei yskää eikä nuhaa.
Mun tuttavapiirissä ei ole ollut kellään.
Tiedän muutaman, joilla on ollut, pientä kurkkukipua alkuun, ei kauhean korkea kuume muutaman päivän, hengenahdistus sen sijaan pahimmillaan viime maaliskuulta tähän päivään pienessäkin rasituksessa, ei ihan tavallinen flunssa.
Yksi taas oli jo keväällä teholla ja keuhkot vieläkin huonossa kunnossa, hänkin nuorehko 40+
Vierailija kirjoitti:
Mun tuttavapiirissä ei ole ollut kellään.
Aika pienit piirit, meidän tien pätkällä on ollut kolmella eivätkä todella ole toisiltaan saaneet.
On ollut, muutaman päivän pieretti rajusti ja maha oli kuralla.
Sain vakavan koronatartunnan ensimmäisessä aallossa keväällä.
Tartunnan toteamisen jälkeen jouduin nopeasti sairaalaan tehohoitoon ja kuolin viikon päästä. Yksikään läheinen ei saanut minua käydä katsomassa tuolla teho-osastolla.
Onnekseni nousin ylös kolmantena päivänä ja saan taas olla läheisimpieni kanssa <3
yskitti hieman ja olin kuumeessa.
olen ollut pahemminkin kipeänä.