Te, jotka epäilette saaneenne koronatartunnan, mitä oireita on?
Täällä on useampi epäillyt saaneensa tartunnan, millaisista oireista aloitte epäillä juuri koronaa?
Oma hengitykseni on työlästä jos edes puhun hieman enemmän tai kävelen rappusia tms. Hirveä lihas-, nivel- ja päänsärky aina välillä, mutta ei kuumetta, yskää, kurkkukipua tai muuta. Pitäisikö näistä oireista jo epäillä, vai onko kuume/yskä ne kriittisimmät oireet. Muutama päivä sitten oli sellainen outo paineentunne kaulan alueella ja keuhkot tuntuu jotenkin "oudolta", siis sillä tavalla että tiedostan niiden olemassaolon jatkuvasti oikeinkin hyvin, kun eihän normaalisti hengitykseen kiinnitä mitään huomiota.
Hengenahdistus ei ole mitenkään erityisen pahaa ainakaan toistaiseksi. Aina välillä tulee hetkittäin hirveän heikko/kipeä olo ja olen varma että nousee kuume, mutta ei nouse. Nyt kun koronaa tulee "joka tuutista" niin mietin onko tämä nyt sitä vai jotain muuta. Minulla on todettu rasitusastma, mutta olen jo 6 vuotta selvinnyt ilman lääkkeitä. Koskaan ennen en ole sairaana ollessa kärsinyt hankaluudesta hengittää. Toisaalta olen useampaan kertaan joutunut lääkäriin hengittämään spirasta lääkettä, kun allerginen reaktio on saanut hengityksen tukkoon. Osaan siis verrata tätä hengityksen raskaalta tuntumista vaikeampiin hengitysvaikeuksiin ja tämä on lievää, mutta kuitenkin sellaista että sen huomaa.
Millaisista oireista muut ovat epäilleet että olisi koronaa eikä jotain muuta?
Kommentit (102)
Huimaus, päänsärky ja nivelkivut. Tuntuu kuin olisi 39 astetta kuumetta, vaan kun ei ole. 36,6 kun mittasin. Näitä oireita ollut jo muutaman päivän.
Vierailija kirjoitti:
Huimaus, päänsärky ja nivelkivut. Tuntuu kuin olisi 39 astetta kuumetta, vaan kun ei ole. 36,6 kun mittasin. Näitä oireita ollut jo muutaman päivän.
Mulla on myös tuollainen tunne että olisi korkea kuume, kun joka paikkaa särkee, olo on tokkurainen ja tuskainen. Mutta kuume ei vain nouse.
Juuri tuo erikoinen olo keuhkoissa, jota kuvaat, oli ensimmäinen oire. Nyt se on voimistunut ja keuhkojen yläosa tuntuu hieman polttelevan. Ikään kuin närästäisi keuhkoissa. Lievästi kuumeinen olo alkoi tänään iltapäivällä. Kävelin portaat ylös monta kerrosta, normaalisti voin puhua samalla, tänään en puhumattakaan meinannut jaksaa juuri hengityksen vaikeuden vuoksi.
liman yskiminen
lievä kurkkukipu
lievä hengenahdistus
kiepä olo
huippaus ja lievä pyörrytys
ei pysty keskittymään
väsymys
Tämä on toinen päivä yskiessä. Yskää ei ole ihan koko aikaa. Hengenahdistus alkoi jo aiemmin. Kuumetta ei vielä ole. Harmitusta kylläkin. Olen 30+ ja ei tunnu ketään kiinnostavan. Eläkeläisistä vaan jauhetaan medioissa. Toki olen heistäkin huolissani.
Mulla samat kun ap luettelee, mutta myös kurkkukipu ja lämpö 37.5 vaikka olo että olis enemmän. Isot ligakset hetkittäin tpsi kipeät. Tosi raskas ja voimaton olo.
Hengenahdistus, ikään kuin ei saisi vedettyä ilmaa tarpeeksi
Päänsärkyä
Lihaskipuja
Huimausta ja tajunnan sumenemista
Voimaton ja väsynyt olo
Jäätävä yskä
Jotain kurkkukipua
Pahoinvointia
Pikkulämpöä iltaisin
Hankala hengitysvaikeus, katosi 20 tunnissa
Yskä
Puristava päänsärky, paineen tunne päässä (kolmena päivänä, joka päivä lievempänä)
Mahdollisia mahaoireita, eli ripaskaa
Välillä lämpö vaihdellut jopa 1,5c nopealla tahdilla mutta pääsääntöisesti pysynyt alle 36c (olen matalalämpöinen)
Minulla on astmaa ja migreeniä joten ota nyt tästä selvää, ikinä ei ole kuitenkaan tällaista flunssaa ollut.
Vierailija kirjoitti:
Hankala hengitysvaikeus, katosi 20 tunnissa
Yskä
Puristava päänsärky, paineen tunne päässä (kolmena päivänä, joka päivä lievempänä)Mahdollisia mahaoireita, eli ripaskaa
Välillä lämpö vaihdellut jopa 1,5c nopealla tahdilla mutta pääsääntöisesti pysynyt alle 36c (olen matalalämpöinen)
Minulla on astmaa ja migreeniä joten ota nyt tästä selvää, ikinä ei ole kuitenkaan tällaista flunssaa ollut.
Unohtui, karheuden/käheyden tunne kurkussa.
Nuha, koko pään alueen jomotus
Kurkkukipu
Aivan voimaton olo, ei jaksa puhua montaa lausetta
Lämpöä ~37 , yksi kuumepiikki 39
Särkee kaikkialta niveliä ja lihaksia
Hengenahdistus ei ole kovin paha, kun ottaa huomioon ett mulla on astma.
Nyt menossa päivä 4, aiemmat päivät olivat parempia
Keuhkot tuntuvat kuivilta ja polttelevilta. Aivan kuin niitä painettaisiin. Hengitysvaikeudet alkoivat sunnuntaina, jotka pahenevat pienessä liikkeessä tai lepoasennossa. Nukkumaanmeno on inhottavaa, kun hapen ottaminen on työläämpää. Lisäksi kuivaa yskää, eilen oli lihakset kipeät jatkuvasta yskimisestä. Pää vähän kipeä ja pientä huimausta, mutta toistaiseksi pysyn vielä pystyssä. Nenä hieman tukkoinen ja kurkussa karheutta, muttei sellaisia kunnon nuhaoireita kuitenkaan ole. Oon sairastanut perusflunssia, tää ei muistuta sitä, sillä silloin vuotaa nokka kunnolla, nenä on ihan tukossa ja katoaa haju- ja makuaistit. Juuri kunnassani julistettiin, ettei täällä ole yhtään koronatapausta, mutta kun ei testata, niin eihän niitä ole. Tiedän jo useita tapauksia, joilla on oireita ja jotka kuuluu riskiryhmiin, muttei silti ole testattu ja sanottu, että jos pärjää kotona, ei tarvetta testaukseen tai suurempiin toimenpiteisiin.
Kurkkukipu
Päänsärky
Voimattomuus
Yskä ja hengenahdistus, kun liikkuu vähänkin
Keuhkot tuntuu jotenkin ärtyneiltä
5. sairauspäivä menossa, tänään ehkä vähän parempi olo
Lapsilla ei mitään oireita
Ei nuhaa eikä kuumetta
Onko teillä aiemmin ollut hengitysvaikeuksia?
Minulla ei koskaan aiemmin. Siksi uskon koronaan enemmän kuin kausiflunssaan.
Pää- ja niskakipu
Kova kipu jaloissa
Vaeltava polte iholla
Kurkkukipu
Pieni ohimenevä yskä
Tuskanhiki
Keuhkoputkien/keuhkojen? polte
Muuten tunnen oloni ihan terveeksi eikä mitään normivilustumisesta poikkeavaa oiretta ole (väsymys, kurkkukipu ja päänsärky -ei kuumetta/ ei nuhaa tmv,)
Ainoa outo oire on, että jo pelkkä roskien vienti tuntuu keuhkoissa ja rupeaa henkeä ahdistamaan. Normaalisti kävelen (/juoksen) paljon n. 10-30km/ pvä, joten sinänsä tuntuu oudolta tämä oire.
Tuossa tulikin kaikki oireet, joita on viime viikkoina tullut tunnettua. Oiskohan mullakin ollut korona? En tosin ole varsinaisesti ollut sairaana.
Oireita nyt noin 13 vrk:
- päänsärky (pahimpina päivinä ei särkylääkkeet tehoa lainkaan)
- kiertäviä, vaihtelevia lihas- ja nivelkipuja
- ensimmäisinä päivinä hengityksen kireys, tuntui ettei pysty vetämään keuhkoihin tarpeeksi ilmaa
- outo tunne keuhkoissa, ihan sama kuin tuolla aiemmin kerrottu - tuntuu kuin keuhkoissa närästäisi
- vilunväristyksiä ja hikoilupuuskia
- kuiva yskä, joka kesti kolme, neljä päivää
- hentoinen kurkkukipu
Meidän perheessä on kaikki sairastaneet. Ensimmäisenä sairastui lentokentällä työskentelevä ja muutaman päivän sisällä kaikki muutkin.
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä aiemmin ollut hengitysvaikeuksia?
Minulla ei koskaan aiemmin. Siksi uskon koronaan enemmän kuin kausiflunssaan.
Ei oo ollu. Jouduin googlaamaan, että mitä tarkoittaa hengenahdistus. Näyttää aika monella olevan tota ja pidän sitä poikkeuksellisena flunssaoireena. Mistä sitä tietää vaikka oliskin korona.
Yskä
Kurkkukipu
Lihaskipu
Päänsärky
Lievää lämmönnousua mittarilla mitattuna
Kuumeen tunnetta
Hikoiluttaa
Keuhkokipua
Tunne ettei meinaa saada henkeä
Hengitys on lyhyttä
Väsyttää
Nuha tullut 3 viikon sairastelun jälkeen, en tiedä johtuuko siitä, että jonotin ulkona 2 tuntia, että pääsin koronaterveysasemalle jossa piti siis jonottaa ulkona omaa vuoroa.
Lääkärissä siis käyty, en saanut testiä koronaan, sain avaavaa lääkettä hengenahdistukseen.
Olen usein flunssassa, ikinä ei ole tällaista flunssaa ollut.
Pelkään hulluna jos tulee se äkkiluolema, 3 viikkoa kuitenkin jo kestänyt tämä. Perussairauksia löytyy joten ahdistaa.