Lue keskustelun säännöt.
Lapsen yskä ja minä hoitoalalla
21.03.2020 |
Hei! Mikäs teidän näkökulma tässä on? Lapsi on nyt kipeänä, yskii ja on nuhaa. Koska koronaa ei testata, en voi tietää onko siitä kyse, nuhan perusteella ei. Ensi viikolla lapsi ei mene tarvasn, koska isänsä voi häntä vahtia, mutta entäs minä? Olen hoitoalalla, mutta en potilaskontaktissa. Itselläni ei ole oireita pientä tukkoisuutta lukuunottamatta, mutta sekin voi hyvin johtua allergiakauden alkamisesta. Eli: pitäisikö minun jäädä ihan vaan varuiksi kotiin, vai vasta jos saan oireita? En usko että tällö perusteella saisin saikkua, eli palkatonta vapaata joutuisin ottamaan. Työpaikassani meitä on vain 3, joten kovin suuri riski taudin levittämiseen ei ole.
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alkaa ärsyttämään nää joka ketjussa trollia huutavat. Tässä aloituksessa nyt ei oo mitään ihmeellistä. Tosi moni on samassa tilanteessa. Ap:lle: meillä lapsi ollut jo viikon kipeänä ja olen ollut kotona hänen kanssaan. Maanantaista lähtien mies jää kotiin, en voi pitää palkatonta. Minä olen myös sairaanhoitaja. Olen kysynyt toimintaohjeita sekä työnantajalta että neuvontapuhelimesta ja ohjeeksi sain että ei testata, töihin jos edelleen olen itse oireeton.