Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos te eroaisitte, kumpi pitäisi lapset, äiti vai isä?

Vierailija
28.06.2006 |

Meillä ei onneksi ole mitään tarvetta erota miehen kanssa kun on kaikki hyvin, mutta välillä miettii tuollaistakin, kun tutut eroavat jne. ja mä olen tullut siihen tulokseen, että jos me miehen kanssa erottaisiin, minä rupeaisin etävanhemmaksi, eli lapset asuisivat pääasiallisesti isällään. Tämän tekisin puhtaasti lasten vuoksi, sillä heidän isänsä on pitkällä tähtäimellä huomattavasti kärsivällisempi lasten kanssa ja on jollain tavalla parempi isä kuin minä äiti. Itse tarvitsen paljon omaa aikaa jotta jaksan lasten kanssa, mieheni osaa sitten taas rentoutua lastemme kanssa.

Nyt mut tietenkin haukutaan huonoksi äidiksi ja plaaplaa, mutta eikö etäisät sitten ole huonoja isejä, jos kerran etä-äidit on huonoja äitejä? Mä kannatan tasa-arvoa myös tässä ja mielestäni lapsemme olisivat onnellisempia isänsä kanssa. ONNEKSI tällaista ratkaisua ei tarvitse tehdä ja lapsilla on sekä äiti että isä :) Kunhan vain pohdiskelen :)

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta lasten oikeus on pitää sekä isä että äiti.

Mutta jos olisi pakko erota, niin ehdottomasti minä pitäisin lapset. He ovat vielä pieniä ja olen hoitanut heitä kotona. Mies olisi samaa mieltä.

Kun lapset kasvaisivat, voisimme katsoa järjestelyä uudelleen. Mutta ei mitään idioottimaista viikko yhdessä kodissa, toinen viikko toisessa kodissa juttua. Jos jaettaisiin noin, niin sitten aikuiset muuttaisivat talosta toiseen ja lasten koti säilyisi.

Vierailija
2/16 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin silloinkin itse haluaisin lapsen, mutta meillä on niin että hyvä kun mies pärjää pari tuntia iltaisin lapsen kanssa ja saa hänet nukkumaan, kun minä teen illat töitä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka mies ei osaa monia käytännön virasto juttuja lasten elämästä niin kyllä se oppisi ja ainahan minä olisin auttamassa. Mies vaan osaa olla lasten kanssa ja multa taas puuttuu kaikki hoivageenit varmaankin.

Vierailija
4/16 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se olisi nimenomaan eron syy, että lapsilla on parempi olla ilman isän jatkuvaa juopottelua. Vielä ei olla sillä asteella...

Vierailija
5/16 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä äiti lapsilleni. En voisi missään nimessä elää ilman lapsiani, joten meillä lapset menis äidille, enkä siitä keskustelisi!

Vierailija
6/16 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sellainen toiminut jo pitkään hyvin. Lapsilla on kaksi kotia, kahdet tavarat jne. Eikä tarvinnut ratkaista kuka " saa" lapset. Yhtä monta " muuttoa" on silloinkin, kun lapset ovat toisella vanhemmallaan vain viikonlopun ja toisella muut ajat. Silloin vain se viikonloppuvanhempi ei useinkaan viitsi järjestää lapselle omaa huonetta, omia tavaroita ym. vaan lapset asuvat viikonloput olohuoneen lattialla tai jotain vastaavaa.

Vierailija
7/16 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi mies ei nytkään pärjää edes yhtä iltaa lasten kanssa kunnolla, vaikka minä tekisin kaikki valmiiksi ja hänen tarvitsisi vain olla lasten kanssa ja kenties syöttää iltapala ja laittaa nukkumaan.

Vierailija
8/16 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin yhteishuoltajuus olisi minun mielestä paras ratkaisu meidän perheessä.

Vierailija
9/16 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka olisi etävanhempikin, ei se sitä tarkoita. Eli tarkoitatko sitä, että lapset asuisivat vuoroviikoin isällä ja vuoroviikoin äidillä???

Vierailija
10/16 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä molemmat ovat hoitaneet lapsia (hoitovapaalla) ja kuten ap:lla, mies on kärsivällisempi luonne, mitenkään automaattisesti en varmasti lapsia saisi enkä voisi heitä isältäänkään " pois" ottaa. Toivottavasti ei tarvitse koskaan miettiä oikeasti asiaa.

Vierailija
11/16 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo miettinyt tätä, meillä luultavasti jossain vaiheessa ero edessä.

En kestäisi elää ilman lapsiani, joten haluaisin ne itselleni.

Ongelma on siinä, että mies ajattelee samoin. Siis luultavasti koukkaamme oikeuden kautta.

Olen kyllä jo ajatellut sitäkin, että " jaamme" lapset. Mutta enhän minä osaa / pysty / voi päättää kenet otan mukaani ja kenet jätän. Sydän murtuu jo ajatuksestakin.

Meillä siis neljä lasta, pienin on vielä masussa.

Eli meidän pitäisi varmaan ostaa paritalo, toinen asuu toisessa asunnossa ja toinen toisessa. Näin lapset ainakin olisivat lähellä =) ja vapaita kulkemaan kumman luona tahansa milloin tahansa.

Vierailija
12/16 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteishuoltajuus olisi varmasti ja aika vapaat tapaamiset. Näin ainakin nyt toivon ja kuvittelen, kun ei ole ajankohtaista.

Vierailija
13/16 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis että tästä liitosta ja perheestä ei niin vain eroon pääsekään, vaan jos lähtöaikeita olisi, niin lapset mukaan vaan.

Juu ja ihan vitsillä ollaan asiasta puhuttu, mutta molemmat niin sitoutuneita toisiinsa, että ei voi kuvitellakaan itse olevansa se lähtevä osapuoli... Joten loppu ikämme tässä ollaan :)

Vierailija
14/16 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele, jos miehesi tapaa toisen naisen, ja lähtee sen mukaan...? Sen lisäksi, että menetät rakkaan miehesi, menetät myös lapsesi!

Jäät YKSIN!! Mies vain vaihtaa naisen " parempaan" (siis omasta mielestään) ja pitää perheensäkin.

Ja tuon voi tulkita näinkin:

kumpikaan teistä ei halua lapsiaan hoitaa (ts. ottaa itselleen). Eli pakko pysyä yhdessä, jotta vastuu pysyy molemmilla.

Vierailija
15/16 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis sellanen yhteinen sisäpiiri vitsi. Ei se varmaankaan todellisuudessa noin menisi. Vai?

Vierailija
16/16 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokikin hän sais varmaan aika vapaan tapaamismahdollisuuden koska on niin harvoin kotona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan