Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hus- sairaalasuojien uudelleenkäyttö ja peseminen

Persaukinen suomi
20.03.2020 |

Minkä ihmeen takia tästä nyt on heti jo 2 keskustelua poistettu? Mitä asiatonta on keskustella uutisartikkelin sisällöstä?

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse uutisessa ei ole mitään miksi se poistetaan. Ketjut poistuvat, koska Riikka purraa syytettiin valehtelijaksi, kun hän tästä mainitsi eikä sitä ketjua poistettu.

Vierailija
22/63 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minulla on aina ollut sellainen käsitys että kertakäyttöväline on kertakäyttöinen jostain hyvästä syystä varsinkin sairaalaolosuhteissa

seuraavaksi varmaan alkavat hussissa käyttämään kertakäyttöneuloja uudestaan. mitäs siinä nyt voi sattua

Niitä neulojahan käytettiin jo uudelleen. Ei ollut hyvä idea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta ohjeen mukaan hoitaja riisuu suojavaatteet, potilashuoneessa. Pyrkii mahdollisimman varoen pyyhkimään sangat, ettei pöpöä pääse niistä hoitajaan. Sitten ne tiputetaan johonkin josta otetaan koneeseen dedinfiointiin. Kiva hengitellä koronahuoneessa sangoista pöpöjä hangaten ilman suojia...

Se visiiri on roiskesuoja, semmoinen pleksin tapainen suojalevy. Sen tarkoituksena on suojata silmät ja lisäksi käytetään suu-nenäsuojaa, jonka läpi siis hengitellään.

Oletko Moskovasta? Minkälainen koronatilanne siellä teillä? 🌺

Vierailija
24/63 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minulla on aina ollut sellainen käsitys että kertakäyttöväline on kertakäyttöinen jostain hyvästä syystä varsinkin sairaalaolosuhteissa

seuraavaksi varmaan alkavat hussissa käyttämään kertakäyttöneuloja uudestaan. mitäs siinä nyt voi sattua

Itse asiassa Venäjällä terveydenhuoltoalan koulutuksessa opetetaan, kuinka injektioneulat teroitetaan. Neulat tuppaavat tylsymään jo muutaman käytön jälkeen, joten välillä täytyy aina teroittaa.

Vierailija
25/63 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin on rajoitettu maskien käyttöä, saa käyttää vain toimenpiteissä ja jos potilas yskii tai aivastelee. Ihan kuin vois ennakolta tietää jokaisen yskäisyn.

Vierailija
26/63 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse uutisessa ei ole mitään miksi se poistetaan. Ketjut poistuvat, koska Riikka purraa syytettiin valehtelijaksi, kun hän tästä mainitsi eikä sitä ketjua poistettu.

Persuloinen sössöttää hengityssuojista ja jutussa puhutaan silmäsuojista. Hengitettäkö te perssuolinkaiset silmienne kautta?

Vierailija
27/63 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan se, että eilen tän jutun piti olla vielä Venäjän propagandaa :D

Venäjällä jouduttiin pesemään suojia 90-luvulla kun tehtaat meni konkurssiin. Ei ne tällaisesta leikkiä laske. Tosi juttu olikin sitten. 

Vierailija
28/63 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta ohjeen mukaan hoitaja riisuu suojavaatteet, potilashuoneessa. Pyrkii mahdollisimman varoen pyyhkimään sangat, ettei pöpöä pääse niistä hoitajaan. Sitten ne tiputetaan johonkin josta otetaan koneeseen dedinfiointiin. Kiva hengitellä koronahuoneessa sangoista pöpöjä hangaten ilman suojia...

Se visiiri on roiskesuoja, semmoinen pleksin tapainen suojalevy. Sen tarkoituksena on suojata silmät ja lisäksi käytetään suu-nenäsuojaa, jonka läpi siis hengitellään.

Siltä se näiden ohjeiden myötä tuntuu. Käytetään myös hattua, kertakäyttöistä, ei kai siihenkään tuolla käsityksellä mitään lennä ja voin käyttää samaa koko päivän?

Vierailija
29/63 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niitä neulojahan käytettiin jo uudelleen. Ei ollut hyvä idea.

Ei niitä tarkoituksella käytetä uudelleen tai uudenmallisia edes voi käyttää uudelleen.

Sinänsä vanhanmallista ruiskua voi käyttää mekaanisesti uudelleen. Harrastajat on käyttäneet noita annostelemaan esim. askartelussa rasvaa tai muita aineita kun hygienialla ei ole merkitystä siinä käytössä. 

Vierailija
30/63 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa nyt linkki siihen uutiseen.

Vierailija
31/63 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ja olin myös 90-luvulla kun tilanne oli sama kuin teillä Suomessa nyt. Tosin eri syistä. Ei tässä olla ilkkumassa, vaan tiedetään varsin hyvin ettei se herkkua ole. Koulukirjoja käytettiin jopa 5 vuotta ja sairaaloissa hoitajat tosiaan pesi niitä suojia jotka olivat onnistuneet itselleen saamaan. Oligarkit oli ryöstäneet valtion varmuusvarastot - teillä ne on myyty ihan "laillisesti" mutta lopputulos on sama. 

Vierailija
32/63 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siltä se näiden ohjeiden myötä tuntuu. Käytetään myös hattua, kertakäyttöistä, ei kai siihenkään tuolla käsityksellä mitään lennä ja voin käyttää samaa koko päivän?

En tiedä mitä tässä yhteydessä hatulla tarkoitat, mutta kirurgista myssyä on tarkoitus käyttää koko päivä ja kaikkien päivän leikkausten ajan. Se mikä lensi siihen myssyyn pysyy siinä myssyssä, ja se on myssyn tarkoitus. 😁

Vierailija
33/63 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Venäjällä jouduttiin pesemään suojia 90-luvulla kun tehtaat meni konkurssiin. Ei ne tällaisesta leikkiä laske. Tosi juttu olikin sitten. 

Niin, ja mikä todistaa ettei se ole venäjän propagandaa. Ensinnäkin siihen sisältyy vahvaa liioittelua, suoranaista valehtelua kun vedetään tulkitessa reippaasti yli. Toiseksi juttua levittää persut joko tarkoituksella tai hölmöyttään. Kolmanneksi täälläkin näyttää päivystävän joku fanaattinen legioona spämmijöitä joka hokee samaa propagandaa minkä kerkiää.

Siispä näyttää vahvasti venäjän propagandalta.  

Vierailija
34/63 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ja olin myös 90-luvulla kun tilanne oli sama kuin teillä Suomessa nyt. Tosin eri syistä. Ei tässä olla ilkkumassa, vaan tiedetään varsin hyvin ettei se herkkua ole. Koulukirjoja käytettiin jopa 5 vuotta ja sairaaloissa hoitajat tosiaan pesi niitä suojia jotka olivat onnistuneet itselleen saamaan. Oligarkit oli ryöstäneet valtion varmuusvarastot - teillä ne on myyty ihan "laillisesti" mutta lopputulos on sama. 

Hei vaan sinne moskovaan. Älä usko kaikkea mitä pomosi sinun käskee spämmiä. 

eli siis toisin sanottuna mit ä v itt ua sinä oikein selität?

Vierailija
35/63 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö käsidesiä voi valmistaa viinatehtaat. Tehdään 100% pirtua ja sekoitetaan se johonkin hyytelöön.

Vierailija
36/63 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei vaan sinne moskovaan. Älä usko kaikkea mitä pomosi sinun käskee spämmiä. 

eli siis toisin sanottuna mit ä v itt ua sinä oikein selität?

Työkseni olen tehnyt kirurgisia toimenpiteitä tartuntatautipotilaille, lähinnä hepatiitti- ja HIV-potilaille. Ehkä minä jotain tästä tiedän, en tietenkään yhtä paljon kuin moskovalaiset janipetterit.

Vierailija
37/63 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö käsidesiä voi valmistaa viinatehtaat. Tehdään 100% pirtua ja sekoitetaan se johonkin hyytelöön.

Alkon tehdas valmistaa just käsidesiä(kin). Eli tuskin siitä sairaalassa tulee pulaa. 

Vierailija
38/63 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi kolmesta apteekista ilmoitti kyselyssä pystyvänsä valmistamaan käsidesiä ja nyt heillä on myös lupa siihen. Joten eiköhän käsidesiä pian löydy lähes joka apteekista.

Käsidesiin tulee yksinkertaisimmillaan vain kolme ainesosaa, joista yksi on vesi ja toinen jokin sopiva vahva alkoholi.

Vierailija
39/63 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, ja mikä todistaa ettei se ole venäjän propagandaa. Ensinnäkin siihen sisältyy vahvaa liioittelua, suoranaista valehtelua kun vedetään tulkitessa reippaasti yli. Toiseksi juttua levittää persut joko tarkoituksella tai hölmöyttään. Kolmanneksi täälläkin näyttää päivystävän joku fanaattinen legioona spämmijöitä joka hokee samaa propagandaa minkä kerkiää.

Siispä näyttää vahvasti venäjän propagandalta.  

Taisit unohtaa silakan viestistäsi.

Parvi on kyllä huomattu. Terveisiä vaikkapa Moskovasta tai vaikka ihan sun naapuriasunnosta.

Vierailija
40/63 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mitä tässä yhteydessä hatulla tarkoitat, mutta kirurgista myssyä on tarkoitus käyttää koko päivä ja kaikkien päivän leikkausten ajan. Se mikä lensi siihen myssyyn pysyy siinä myssyssä, ja se on myssyn tarkoitus. 😁

Voi luoja, ja menet eristysleikkauksesta toiseen sillä hatullasi? En ihmettele, että resistentit pöpöt leviää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi