Ihmisiä kehotetaan välttämään nettiyhteyden käyttöä muuhun kain välttämättömimpää
Välttmättömin eli etätyö. Kaikki turha tointa kuten elokuvien, tv-sarjojen ja äänkirjojen katselua suositellaan nyt välttämään, jotta nettiyhteys ei tukkeudu vaan on käyttävissä etätyöläisiä varten.
Kommentit (38)
Valehtelet ap.! Oletko ryccän trolli?
BS. Ei se ole aiemminkaan arki- tai viikonloppuiltoina jumittanut.
Miten äänikirjoja katsellaan? No, tietysti ennen vanhaan niitä saattoi katsella, kun ne olivat koteloissa, mutta nykyään se lienee hankalaa.
Vanha kunnon ADSL-liittymä toimii edelleen vuorokauden ajasta riippumatta juuri sillä nopeudella mikä siinä on. Mobiilikäyttäjien ongelma tuo ettei verkko kestä. Yhdessä mobiilitukiasemassa ei oikeasti ole kaistaa juuri mitään jos käyttö räjähtää käsiin.
Toivottavasti ihmiset herää nyt tämän seurauksena siihen, että elämää ei ole rakennuksessa johon ei tule valokaapelia parin vuosikymmenen kuluttua.
Ongelmia ei ole netin vaan mobiilidatan riittävyydessä. Sekin on Suomessa maailman parhaimmistoa ja mitoitettu huippuliikenteen mukaan. Ei täällä tarvitse erityisemmin laskea käyttämäänsä kaistaa. Kuvittelisin Netflixin reaktionkin auttavan eniten heikompien nettiyhteyksien alueilla. Suuri osa Eurooppaa istuu kodeissaan ja streamaa ajankuluksi.
Vierailija kirjoitti:
Linkkiä?
Jaa ei kiinnosta. Mä olen maksanut nettimaksuni ja aion sitä käyttää.
Olen hoitaja ja siis työvuoroja piisaa. Vapaalla käytän välttämättömään eli viihdekäyttö. Ajatukset pitää saada muualle työstä.
Ne pakottavat 5 g hen vaan näin! Ja se tuottaa mm syöpää!
Ei sovi. Minä käytän nettiä musan kuunteluun, tv:n katseluun, pc-pelailuun ja kaikkeen mitä ikinä kotona laitteilla teenkään ja maksan palvelustani eli tietenkin jatkan käyttöä kuin ennenkin.
YouTube huonontaa myös kuvanlaatua.
https://edition.cnn.com/2020/03/19/tech/netflix-internet-overload-eu/in…
Mun työtä on opiskelu ja sattuneesta syystä kaikki kurssit siirtyi verkkoon. Aikuisopiskelijana tavoitteena valmistua mahdollisimman nopeasti ja päästä töihin. Katson opinnot tarpeelliseksi ja suorastaan elintärkeäksi itselleni jotta voin itse kustantaa oman elämäni. Tukeakin saa vain rajalliselle määrälle kuukausia joten ei tässä ole varaa lomailla.
Vierailija kirjoitti:
YouTube huonontaa myös kuvanlaatua.
https://edition.cnn.com/2020/03/19/tech/netflix-internet-overload-eu/in…
Varmaan jää pysyväksi tämäkin. Helppoa on kun ei ole kilpailijoita.
Ehdotus: tämä palsta suljettava kokonaan. Samoin kaikki muut anonyymit keskustelupalstat.
Iso osa turhasta käytöstä vähenisi kertaheitolla, kun ihmiset eivät istuisi täällä riitelemässä. Netflix on huomattavasti parempaa ajankäyttöä.
Elisan viesti kirjoitti:
Elisalta tuli tekstiviesti, jossa kehotettiin käyttämään kiinteää laajakaistaa ja sen langatonta verkkoa (WLAN(Wifi) mobiilidatayhteyden sijasta. Minulle helppo valinta, sillä minulla on kaapelimodeemi ja Huawein mobiilireititin tietokoneita varten, mutta ainoastaan 2G kännykkä, jolla ei pääse nettiin. Netti toimii täällä yhtä hyvin kuin kaapeli-tv:n lähetyksetkin.
Kyllä mun 2g kännyllä pääsee nettiin, hitaasti.
Eikö ne etätyöntekijät voi käyttää SSH? Ihan turhaa resurssien tuhlausta käyttää jotain etätyöpöytäyhteyttä.
Don't give them ideas!