Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten sinä estät koronaviruksen leviämistä?

Vierailija
20.03.2020 |

Kerro koronanestovinkkisi tässä ketjussa!

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolellisen käsien pesun lisäksi laitan joka yö paksun kerroksen käsirasvaa käsiin. Kädet kuivuvat jatkuvasta pesemisestä. On erittäin tärkeää, että käsien iho pysyy hyvässä kunnossa. Rikkinäinen ja haavainen käsien iho ovat suoria tartuntaportteja elimistöön.

Vierailija
42/64 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisää vinkkejä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yskin vain hihaan, en koskaan käteen, kaupan tuotteita tai muita ihmisiä kohti. 

Vierailija
44/64 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päästä teiniä koronabileisiin!

Vierailija
45/64 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelen lähipiirini kanssa puhelimessa siitä, miten voimme parhaiten ehkäistä koronatartunnan saamista ja estää viruksen leviämistä. Noudatan annettuja ohjeita.

Vierailija
46/64 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn pari kertaa viikossa kaupassa kädet pestyinä, muuten en poistu kotoa. En julkisella paikalla koske naamaan, yski tms. Pidän väliä toisiin ihmisiin. Heti kotiin tultua eteisessä jo käsidesiä ja ostosten purkamisen jälkeen pesen kädet huolella. Pidän yhteyttä vanhuksiin soittelemalla.

Vierailija
47/64 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päästä teiniä hengailemaan ostoskeskuksiin!

Vierailija
48/64 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koske kasvoihin muuten kuin kotona erittäin hyvin pestyin käsin.

Vierailija
49/64 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhdistan päivittäin puhelimeni pinnan.

Vierailija
50/64 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opiskelija ja asun solukämpässä (minä + 1) :(. Kaikki opetus on siirtynyt nettiin, joten hyvin voin olla tulevat 2-3 kuukautta neljän seinän sisällä. Itseasiassa olen hankkinut tuota varten jo ruoat (vähän yli 3kk.) Kaupassa käyntiä varten kaasunaamari. Tilasin vielä hengityssuojan, jota tulen käyttämään kämpillä, sillä kaasunaamarin pukeminen turhan työlästä jokaiselle vessareissulle. Huolehdin hyvästä käsihygieniasta ja lisäksi väkersin pahvista työkalun, jolla saan aukaistua hanat, ovet jne. 

Kämpikseni on kotona viihtyvä, ja käy oikeastaan vain kaupassa muutaman kerran viikkoon. Aikoo jatkaa kaupassa käyntiä. Sovittiin, että pidetään käsihygieniasta huolta. Sovittiin myös ettei yhteistiloissa yskittäisi. Ajattelin vielä pyytää häntä ilmaisemaan milloin heti, jos havaitsee itsessään sairastumisen oireita. Olen miettinyt esim. oveen laitettavaa tarraa. Silloin tietäisin heti ovesta ulos astuttanu olla varovaisempi.

Kämppiksen sairastumista varten olen varastoinut huoneeseeni myös vettä, ämpärin, ruokaa, wcpaperia jne. Joten jonkun viikon voin hätätapauksessa elää vaikka huoneessani tehden tarpeet ämpäriin. Uloste ja virtsa erikseen. Virtsan haisemisen ajattelin ehkäistä vedenpuhdistustableiteilla ja ulosteen kissanhiekalla.

Tämä kimppa-asuminen on kyllä mahdoton taakka. Jos asuisin yksin voisin olla täysin huoleton.

Vierailija
51/64 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä on oikeasti 5g säteily virus, jota alan epäilemään entistä enemmän nyt koronan aiheuttajaksi, olen alkanut pitämään magneettikorua kaulassani, sekä antanut muillekin perheenjäsenille. (Pidän korua ihoa vasten, kaulan ja keuhkojen lähellä).

Minulla oli vuosia sitten keuhkoputkentulehdus ja silloin pidin tätä magneettikorua myös. Oli aivan hämmästyttävää; kerran ihan sattumalta satuin siirtämään vahingossa korun magneettia ylöspäin, niin rohina samalla "siirtyi" ylöspäin, en osaa tätä oikein selittää... Tein tuota siirtelyä useita kertoja. (tämä on oikeasti totta).

Minulla on ollut nyt nuhaa, enkä jaksanut yhtenä päivänä liikkua juuri ollenkaan. Olo oli jotenkin vetämätön, kuin lamaannutettu ja sellainen outo. Olen pitänyt nyt kaksi päivää magneettikorua kaulassani ja oloni on parantunut tosi paljon, ajatus kirkastunut. Käytössäni kyllä on ollut myös homeopaattisia lääkeaineita, jotka auttavat sekä flunssaan että koronaan.

Tuosta nuhasta sen verran että joskus nuha voi olla erikoinen. Voi tuntua että rään tulo loppuu, räkää ei irtoa, mutta se voi tehdäkin tulehdusta samaan aikaan esim. poskionteloissa yms. Olo kertoo paljon jos ei ole terve, minulla ainakin oli sellainen sumea ja kipeä olo. Sain rään tulemaan kun ahkerasti ja voimakkaasti vaan niistin ja edelleen pitää niistää paljon.

Vierailija
52/64 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Levitän järkeviä koronauutisia ja koronatietoa, jotka toivottavasti estävät koronan leviämistä.

Vierailija
53/64 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täällä neliovisen Bemarini takapenkillä kortsu hepin päällä, jos joku kiva poika tulisi.

T: Niko Petteri

Vierailija
54/64 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolemalla koronaan.

Vierailija
55/64 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollut kotona jo päiväkausia oman flunssan takia. Käyn joka toinen päivä ulkona kävelyllä ja pujahdan ulos, kun naapureita ei näy missään (rivari) ja kierrän vastaantulijat kaukaa. En päästä teinejäni tapaamaan kavereitaan. Mies käy ruokakaupassa muutaman päivön välein. Työt ja koulut hoituvat etänä.

Vierailija
56/64 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tässä olisi kyse 5g viruksesta, niin se selittäisi niin vahvan ulkonaliikkumiskiellon esim Ranskassa ja 3metrin turvavälin Saksassa. Jos yksi ihminen on saanut säteilyä, niin hän säteilyttää siis salamannopeasti muita. Jotkut sairastuvat lievemmin, jotkut todella pahasti... miksi?

Vierailija
57/64 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koko ajan kotona ja olen ollut jo kauan viime vuoden puolelta

Vierailija
58/64 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen suorastaan pakottanut eläkkeellä olevat vanhempani hankkimaan 2 kk. Kotivaran, sillä parin viikon päästä ei kauppaan enää asiaa. Lisäksi olen kaiken vapaa-aikani seurannut ja levittänyt koronatietoutta netissä.

Vierailija
59/64 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisautoilen 

Zinc

Vihreät kiittää !

Vierailija
60/64 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsiä tulee pestyä enemmän ja paremmin ja käytän käsidesiä.

Siinäpä se oikeastaan oli, koska en normaalistikkaan tykkää käydä missään ryhmäjutuissa. Kaupassakin pyrin käymään arki-iltoina, jolloin siellä on vähän ihmisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi seitsemän