Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rippileiri korona-aikana

Vierailija
20.03.2020 |

Tyttärelläni pitäisi olla rippileiri kesäkuussa. Nyt seurakunnalta tuli viestiä, että tämän tiedon valossa nuo pidetään normaalisti. Oikeasti, mitä ihmettä?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen myös sillä linjalla, että ajoissa vaan peruisivat. Rippijuhlien järjestäminenkin on iso rutistus ja jos suositus välttää ihmisjoukkoja jatkuu, ihan turhaa miettiä tällaisia. Erikoislupa vaikka tämän vuoden riparilaisille suorittaa rippikoulu halutessaan vasta seuraavana kesänä.

Mikä erikoislupa?! Riparille saa ilmoittautua milloin vain.

Niin en itse tiedä miten tuo käytännössä menee, mutta eikös sitä eroa automaattisesti kirkosta, jos ei riparia käy 15-vuotiaana?

Missä tynnyrissä sä olet kasvanut? :D

No kirkkoon en kuulu, mutta nopeasti Evl-sivuilta "Kirkon jäsenyys edellyttää kastetta ja rippikoulun käymistä". Eli jos ei käy rippikoulua, minun logiikallani jossain kohdassa erotaan kirkosta. Tottakai sen voi suorittaa vaikka aikuisenakin, tiedän monia jotka niin ovat tehneet, mutta jos kirkon jäsenyys edellyttää rippikoulun käymistä eikä sitä tee, mitäs sitten?

Haha!

Se firma ei kuule erota ketään. Kun pikkulapsena on jäsenkirja hankittu niin jäsenenä pysyt hautaan saakka ellet tajua itse erota.

Vierailija
22/24 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi peruuttaa kaikki riparit koko kesältä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistutat vaan että pysyy mahdollisimman etäällä papista.

Vierailija
24/24 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sitä rippikoulua voisi pitää nykypäivänä tällaisessa poikkeustilanteessa etänä jonkun välityksellä?

Kuinkakohan moni nuori sellaisen suorittaisi? :D

Kyllä se leiri, joillekin myös ne juhlat, on se juttu. Aika harvalle se uskonto.

Kaikki haluaisi suorittaa sen etänä jos mahdollista

Miksi ihmeessä? Korkeintaan ne, joille se uskonto on oikeasti motiivi ripari suorittaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan