Rippileiri korona-aikana
Tyttärelläni pitäisi olla rippileiri kesäkuussa. Nyt seurakunnalta tuli viestiä, että tämän tiedon valossa nuo pidetään normaalisti. Oikeasti, mitä ihmettä?
Kommentit (24)
Sama täällä, siis ripari kesäkuussa. Vielä ei ole peruttu mutta tuli viesti, että tilannetta seurataan ja kaikki tapaamiset on keväältä peruttu.
Mielestäni saisivat suosiolla perua leiritkin kesältä nyt hyvissä ajoin. Ei korona ohi ole tuolloin ja tuollaiset leirit ovat hyviä paikkoja saada se uudelleen leviämään, jos nyt epidemia olisi jo hieman laantumassa.
Uskoisin, että muutaman viikon päästä perutaan koko kesältä. Meilläkin riparilainen, joskin vasta loppukesästä.
Jeesus pelastaa ja vie nuoret taivaaseen.
Menevät virallisen tilanteen mukaan ja tämä poikkeustilahan on toistaiseksi määrätty päättymään kuukauden päästä, todennäköisesti kyllä jatketaan kauemmin.
Seurakunnat ovat epätoivoisia, kun kirkkoon kuuluvien määrä laskee. Tuskin perus nuori haluaa suorittaa riparia jollain muulla tavalla kuin leirinä. Eroavat sitten kirkosta.
Olen myös sillä linjalla, että ajoissa vaan peruisivat. Rippijuhlien järjestäminenkin on iso rutistus ja jos suositus välttää ihmisjoukkoja jatkuu, ihan turhaa miettiä tällaisia. Erikoislupa vaikka tämän vuoden riparilaisille suorittaa rippikoulu halutessaan vasta seuraavana kesänä.
Vierailija kirjoitti:
Menevät virallisen tilanteen mukaan ja tämä poikkeustilahan on toistaiseksi määrätty päättymään kuukauden päästä, todennäköisesti kyllä jatketaan kauemmin.
Niinno. Jos epidemian huippua on ennusteltu toukokuun puolivälin jälkeen, aika epätodennäköistä että kesäkuussa tai koko kesänä olisi turvallista ripareita pitää. Tuollaisissa kun taudit leviävät vauhdilla.
Olispa mun nuoruudeskin ollut mahdollista suorittaa muuten kuin leirinä (no oli joku iltakoulukin). Ei toki koronan takia, mutta muuten...
Vierailija kirjoitti:
Olen myös sillä linjalla, että ajoissa vaan peruisivat. Rippijuhlien järjestäminenkin on iso rutistus ja jos suositus välttää ihmisjoukkoja jatkuu, ihan turhaa miettiä tällaisia. Erikoislupa vaikka tämän vuoden riparilaisille suorittaa rippikoulu halutessaan vasta seuraavana kesänä.
Mikä erikoislupa?! Riparille saa ilmoittautua milloin vain.
Vierailija kirjoitti:
Uskoisin, että muutaman viikon päästä perutaan koko kesältä. Meilläkin riparilainen, joskin vasta loppukesästä.
Sama täällä. Ei haittaisi mitään, jos siirtyisi syksyyn.
En päästäisi omaa nuorta ensi kesänä leirille. Tappeluksi se tietysti voisi mennä, mutta ei voi mitään.
(meillä vuoden päästä ajankohtaista esikoisella)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin en itse tiedä miten tuo käytännössä menee, mutta eikös sitä eroa automaattisesti kirkosta, jos ei riparia käy 15-vuotiaana?
Meilläkin nuori joka jännittää pidetäänkö leiri, ei ole vielä mitään tiedotettu. Heinäkuussa olisi leiri. Itse toivon, että peruttaisiin, tuntuu julmalta kieltää leiri, jos muut menevät.
Eniten toki toivon, että korona hässäkkä olisi tuolloin muisto vain, mutta vahvasti epäilen..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin en itse tiedä miten tuo käytännössä menee, mutta eikös sitä eroa automaattisesti kirkosta, jos ei riparia käy 15-vuotiaana?
Missä tynnyrissä sä olet kasvanut? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä tynnyrissä sä olet kasvanut? :D
No kirkkoon en kuulu, mutta nopeasti Evl-sivuilta "Kirkon jäsenyys edellyttää kastetta ja rippikoulun käymistä". Eli jos ei käy rippikoulua, minun logiikallani jossain kohdassa erotaan kirkosta. Tottakai sen voi suorittaa vaikka aikuisenakin, tiedän monia jotka niin ovat tehneet, mutta jos kirkon jäsenyys edellyttää rippikoulun käymistä eikä sitä tee, mitäs sitten?
Eikö sitä rippikoulua voisi pitää nykypäivänä tällaisessa poikkeustilanteessa etänä jonkun välityksellä?
Vierailija kirjoitti:
Eikö sitä rippikoulua voisi pitää nykypäivänä tällaisessa poikkeustilanteessa etänä jonkun välityksellä?
Kuinkakohan moni nuori sellaisen suorittaisi? :D
Kyllä se leiri, joillekin myös ne juhlat, on se juttu. Aika harvalle se uskonto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinkakohan moni nuori sellaisen suorittaisi? :D
Kyllä se leiri, joillekin myös ne juhlat, on se juttu. Aika harvalle se uskonto.
Kaikki haluaisi suorittaa sen etänä jos mahdollista
Sen näkee sitten. Vielä ei ole peruttu, mutta mahdollista sekin. Meillä myös kesäkuun riparilainen. Viikonloppuleiri tältä kuulta peruttiin.