IS: Miksi suomalaiset naiset ovat ilkeitä Marialle, 34? Rohkeat somekuvat ja reissut ilman lapsia raivostuttaa kateellisia
https://www.is.fi/perhe/art-2000006446889.html
Maria on varsin upea nainen, en ihmettele yhtään että kateellisia naisia piisaa.
Kommentit (371)
Haukkuminen ei oo ok, mutta hieman kiinnitti huomiota kuinka samantyyppisiä juttuja samantyyppisistä somettajista tulee linkkinä tarjolle jutun perään useampia. Ei suinkaan ole suunniteltua oman profiilin mainontaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä seksikissa.
Ylipainoiset naiset ovat kateellisia, koska tuollainen nainen saa miehen kuin miehen.
Ihme ettei se kuntosaliharrastus näy missään. Läski ämmä, joka kaupitsee somessa tavaraansa. Luulisi että aikuisella ihmisellä olisi enemmän älyä. Lapsetkin saavat kyllä hävetä silmät päästään.
Enpä kutsuisi tuota läskiksi millään muotoa. Hyvät muodot juuri on.
Eikä saliharrastuksen välttämättä tarvitse näkyä missään, riittää että käy, koska sen kautta tulee terveemmäksi kun mm. luut vahvistuu ja täten vanhempana ei katko niin helposti luita.
Ihmeellistä kuntosalilla kävijän sheimaamista, ilkutaan "kun ei näy tuloksia". Ikäänkuin se ei olisi hyödyllistä näkyipä tai ei.
Tokihan se pelkkä salilla käynti ei luita vahvista vaan siellä pitäisi treenatakkin. Ja jos treenaa niin kyllä se näkyy kropassa. Silloin ei näytä siltä kuin pullataikina, jpka tursuu makkarankuoresta.
Jos lihasten päällä on läskiä niin ei ne lihakset näy, silti ne siellä on.
Geneerinen Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kateuskortin vetäminen tilanteessa kuin tilanteessa on kyllä maailman väsynein asia. Tämänkin kyseisen rouvan kuvat herättävät myötähäpeää, ei kateutta.
Myös surullista, että ihmisen elämä pyörii epätoivoisen huomionkipeyden ja miellyttämisen tarpeen ympärillä. Nähtävästi ei tunne olevansa edes olemassa, ellei joku tykkää/kommentoi. Ja mitenkähän sitä huomiota saa kaikkein helpoiten ellei riisumalla.
On myös ahdistavaa jos joka sekunti joutuu miettimään että miltähän minä nyt muiden silmissä näytän, eikä voi hetkeksikään rentoutua ja olla vaan oma itsensä. Koska pelkää, ettei omana itsenään kelpaisi.
Ei tosiaankaan mitään kadehtimisen arvoista.
Oikeasti tälläisen syväanalyysin teit ihmisestä sen perusteella että hänellä on muutama kuva ig:ssä? Niiden perusteella tiedät että hänen KOKO ELÄMÄNSÄ pyörii tämän ympärillä ja hetkeäkään hän ei voi olla oma aito itsensä? Mitä ..... :,D
Haastateltu nainen kertoo nauttivansa elämästä, mutta minusta hänen elämänsä vaikuttaa pyörivän aika pienissä ympyröissä: halpojen kiinarättien shoppailu, meikkaaminen ja kuvien ottaminen itsestä. Jäi myös kuva, että hän treenaa enemmän tietyn ulkonäön saavuttamiseksi kuin pitääkseen yllä fyysistä ja psyykkistä hyvinvointiaan. Treenaaminen aamuyöllä kuulostaa vatsalihasliikkeiden tekemiseltä olohuoneen lattialla.
En oikein hahmota, mistä hänelle edes voisi olla kateellinen. En tässä iässä, 37-vuotiaana, välitä yhtään siitä, kuinka moni mies minua haluaa. Minulle riittää, jos ulkonäköni on deittikumppanien näkökulmasta miellyttävä, mikään kaikkien katseet kääntävä ilmestys en ole koskaan välittänyt olla. Toivon kiinnostuksen heräävän ensisijaisesti luonteeni ja arvojeni, en ulkonäköni vuoksi.
Mainittujen aamuyötreenien sijaan itse harrastan mieluummin ulko- ja ryhmäliikuntaa. Oman pärstän maalaamisen ja kuvaamisen sijaan katselen mieluummin muiden tekemää taidetta ja elokuvia, luen kirjoja, käyn konserteissa. Haastatellun elämä näyttää minun näkökulmastani kauhean suppealta, kaikkea muuta kuin siltä, että hän eläisi täyttä elämää.
Pelkkä otsikko riittää myötähäpeää. Ei tarvitse katsoa kuvia.
Lapset häpeävät teini-iässä äidin somekuvia.
Vierailija kirjoitti:
Huo....mio......huo.....ra
Vaasassa setämiehet tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No oon kade joo, pakko myöntää. Miten on tollanen vatsa 3 lapsen jälkeen?? Ehkäpä minäkin voisin herätä klo 4 salille... Tai edes klo 5 tai 6.... Mä otan tän ihan haasteena :) Kiitos Maria! :) N37
Photoshop auttaa. Tui ihminen ei ole salua nähnytkään.
Eivät kaikki liho hillittömästi lasten myötä, toisilla meistä on itsekuri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää edustaa kyl nyt sitä naistyyppiä, joka ei kiinnosta itseäni yhtään. Se Laura-Lemonade tai joku sensuuntaisen niminen tyttö, josta täällä oli keskustelu, oli paljon kivemman näköinen.
M/39
Niin minustakin! Oikeasti miehet pitävät mahdollisimman laihoista (alipainoisista) ja mahdollisimman nuoren näköisistä naisista. Ne on ainoat kriteerit oikeastaan.
M42
"mahdollisimman nuoren" nyt sait kuulostaa tuon aika creepylta :/ mitä mahdoit tarkottaa?
No siis sellaisia kuin toi mainittu lemonade, se on ideaali, oispa kaikki naiset yhtä hyvin säilyneitä.
M42
lemonadella on anoreksia, tai on sen kanssa kamppaileva henkilö että juu.
Joo, mutta moni mies ”pitää” anoreksisista naisista - eikä tätä salata. Ja nainen - miellyttääkseen miestä tai tullessaan normaalista ulkomuodostaan jatkuvasti nöyryytetyksi - sairastuu. Tällaisia ”Kummisetiä” on pilvin pimein. Navetan taakse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää edustaa kyl nyt sitä naistyyppiä, joka ei kiinnosta itseäni yhtään. Se Laura-Lemonade tai joku sensuuntaisen niminen tyttö, josta täällä oli keskustelu, oli paljon kivemman näköinen.
M/39
Niin minustakin! Oikeasti miehet pitävät mahdollisimman laihoista (alipainoisista) ja mahdollisimman nuoren näköisistä naisista. Ne on ainoat kriteerit oikeastaan.
M42
"mahdollisimman nuoren" nyt sait kuulostaa tuon aika creepylta :/ mitä mahdoit tarkottaa?
No siis sellaisia kuin toi mainittu lemonade, se on ideaali, oispa kaikki naiset yhtä hyvin säilyneitä.
M42
lemonadella on anoreksia, tai on sen kanssa kamppaileva henkilö että juu.
Joo, mutta moni mies ”pitää” anoreksisista naisista - eikä tätä salata. Ja nainen - miellyttääkseen miestä tai tullessaan normaalista ulkomuodostaan jatkuvasti nöyryytetyksi - sairastuu. Tällaisia ”Kummisetiä” on pilvin pimein. Navetan taakse.
* anorektisista
Maria vaikuttaa jämähtäneen henkisesti yläasteelle, aikaan, kun oma muuttuva vartalo aiheutti hämmennystä ja tuntui siltä, että kaikki tuijottavat. Jutun lopussa oleva kertomus Hoplopista oli aivan kuin jonkun 15-vuotiaan tytön tilitys siitä, kuinka naapuriluokan pojat olivat tiiranneet ruokajonossa peppua.
Aivan samoin kuin teini kokee olevansa maailman keskipiste, näyttäisi Maria kuvittelevan, että juuri hänen kuvansa ja tekemisensä olisivat kaikista muista kauhean kiinnostavia, ja aina hänen liikkuessaan ulkona, kaikki katsovat ja ajattelevat juuri häntä. Kaikki kritiikki johtuu kateudesta.
Minun käy Mariaa sääliksi. Aivan kuin hänellä olisi jäänyt henkinen aikuistumisprosessi kesken. Onko hän ehkä ollut nuorena koulukiusattu ja nyt yrittää elää uudelleen teinivuosiaan, tällä kertaa luokan suosituimpana tyttönä? Ainakin hänen itsetuntonsa vaikuttaa hirveän hauraalta. Tai sitten hän on ollut aikoinaan se luokan suosituin tyttö, ja koska ei ole saavuttanut elämässään mitään merkittävää yläkoulun jälkeen, on jämähtänyt omien huippuvuosiensa rooliin eikä ole kyennyt löytämään paikkaansa aikuisten maailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No oon kade joo, pakko myöntää. Miten on tollanen vatsa 3 lapsen jälkeen?? Ehkäpä minäkin voisin herätä klo 4 salille... Tai edes klo 5 tai 6.... Mä otan tän ihan haasteena :) Kiitos Maria! :) N37
Kyllä kaikilla nyt vaan venyy se vatsa ja jää raskausarpia! Et ole raskaana ollutkaan!
Tää on joku epätoivoinen nevahööd. Kun ei ole päässyt julkisuuteen "hienoilla" kuvilla, alkaa vinkuu että kateelliset kiusaa. Saa hetkensä iltamediassa näin. Noissa kuvissa tai tuossa naisessa ei ole mitään erikoista tai mieleen jäävää. Valittavia tissipellejä mahtuu 50 tusinaan. Itse tykkään hyvistä kuvista ja kauniista naisista, joissa jotain omaa juttua. Olen hetero, mutta visuaalinen nami kiinnostaa sukupuolesta riippumatta. Eli en edes runkkaa kuville, kuten noi läähättävät ukkelit, joille laadulla ei oo niin väliä. Sori Maria, sä oot ihan ok tyyppi varmaan, mut lopeta toi kitinä.
Lainannut yhteen kuvaan Kardashianien mustat kalsarit.
Tuskinpa tuossa on kyse vain siitä, että tykkää laittaa nättejä kuvia itsestään someen. En ole koskaan kuullutkaan tuosta naisesta, mutta nopealla vilaisulla näytti siltä, että aika monet kuvat olivat paljastavia ja keimailevia. Useat aikuiset ihmiset näkevät tuollaisen huomion, hyväksynnän ja positiivisen palautteen kaipuuksi.
34-vuotias ei ole mitenkään vanha, mutta tuontyyppinen käytös 34-vuotiaalla on jo vähän harvinaisempaa. Yleensä noin toimivat teini-ikäiset, jotka ovat epävarmoja itsestään ja tarvitsevat kokemuksen, että ovat viehättäviä muiden silmissä.
Ihan sama ketkä niitä tissi-persekuvia instassa postailee. Oli sitten lapseton tai äitiliini, niin melkoisen tyrkky täytyy olla, ja riippuvainen mistä tahansa huomiosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kaikilla nyt vaan venyy se vatsa ja jää raskausarpia! Et ole raskaana ollutkaan!
No höpön löpö. Neljän äiti ja ei raskausarpia. 176 cm ja 63 kg.
Mä en usko että kyse on kateudesta vaan häpeästä. Huomaan, että jos joku, jonka kanssa kuulun samaan ryhmään, tekee julkisesti jotain mielestäni kovin noloa ja typerää, alkaa hävettää ajatus että hänen toimintansa yleistetään koskemaan myös minua. Naiset on tuollaisia, sairaanhoitajat on tuollaisia, kotiäidit on tuollaisia, ylipainoiset ihmiset on tuollaisia... EIJEIJEI!!
Sehän on tietysti täysin asiatonta mennä siitä tälle ihmiselle avautumaan, se on käytöstapojen, sosiaalisten taitojen ja itsesäätelyn puutetta, ettei pärjätä sen itsessä heräävän tunteen kanssa vaan puretaan se vihana toiseen. Mutta en usko että taustalla on kateus vaan pikemminkin häpeä ja pelko.
Missä jonkun muun ottamat kuvat mitkä eivät ole matamin instassa? Instakuvat kun luonnollisesti on muokattuja ja filtteröityjä, jolloin jopa 90-vuotias mummokin saadaan näyttämään parikymppiseltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M/39
Kuka hitsi se on?!! Ei löytynyt haullakaan.
Näköjään se etunimi olikin Linda. No jos näistä kahdesta pitäis valita niin ehdottomasti tää, on paljon parempi kroppanen kun Maria-mamma.
Myös surullista, että ihmisen elämä pyörii epätoivoisen huomionkipeyden ja miellyttämisen tarpeen ympärillä. Nähtävästi ei tunne olevansa edes olemassa, ellei joku tykkää/kommentoi. Ja mitenkähän sitä huomiota saa kaikkein helpoiten ellei riisumalla.
On myös ahdistavaa jos joka sekunti joutuu miettimään että miltähän minä nyt muiden silmissä näytän, eikä voi hetkeksikään rentoutua ja olla vaan oma itsensä. Koska pelkää, ettei omana itsenään kelpaisi.
Ei tosiaankaan mitään kadehtimisen arvoista.