Onko Suomessa olemassa yksityistä tehohoitoa?
Kommentit (16)
No eikö poikkeuslaki muutenkin anna valtion ottaa myös yksityisen sektorin tarvittaessa käyttöön. Että ei rahalla oikeutta onneen tässä asiassa muutenkaan.
Jos hankkii itse laitteiston ja palkkaa lääkärit ja sairaanhoitajat niin kai se on mahdollista? Mutta ei ilmeisesti ole tarjolla yksityisellä puolella valmiina. En tiedä sitten jostain Eiran sairaalasta Helsingissä?
Mulla on se käsitys ettei ole. Ei ole taloudellisesti tuottavaa nääs.
Kyllä rakastajattareni antaa minulle yksityistä tehohoitoa suljetuissa tiloissa!
Muutamalla rikkaalla on varaa rakentaa teho-osasto omaan kotiinsa.
Teho-osastolle joutuminen ei muuten ole mikään pikkujuttu. Moni on muuttunut mies/nainen sen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Jos hankkii itse laitteiston ja palkkaa lääkärit ja sairaanhoitajat niin kai se on mahdollista? Mutta ei ilmeisesti ole tarjolla yksityisellä puolella valmiina. En tiedä sitten jostain Eiran sairaalasta Helsingissä?
Tehohoidon ammattilaiset todennäköisesti velvoitetaan työskentelemään julkisella puolella. Heistä on tälläkin hetkellä pulaa.
Myös tehohoitolaitteistot sosialisoidaan jos jollain sellaisia on.
Vierailija kirjoitti:
Teho-osastolle joutuminen ei muuten ole mikään pikkujuttu. Moni on muuttunut mies/nainen sen jälkeen.
Mitä tarkoitat tällä konkreettisemmin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat tällä konkreettisemmin?
Muunmuassa jonkinlainen aivovaurio on mahdollinen. En ole lääkäri.
Vierailija kirjoitti:
No eikö poikkeuslaki muutenkin anna valtion ottaa myös yksityisen sektorin tarvittaessa käyttöön. Että ei rahalla oikeutta onneen tässä asiassa muutenkaan.
Kirjoitat ikään kuin olisi hyvä asia, ettei ole yksityistä tehohoitoa saatavilla, että julkinen puoli on jumala joka päättää kaikesta, kuka saa elää ja kuka ei, pahimmillaan.
Kyllä pitäisi olla yksityistä tehohoitoa, ihan samoin kuin pitäisi olla yksityinen synnytyssairaalakin.
Tyypillinen hengityskone maksaa noin 15 000, ei edes useampi tuollainen laite ole yksityiselle sairaalalle mikään ihmeellinen sijoitus. Toki jos on poikkeustila päällä, niin valtiolla on laillinen oikeus jopa voimaa käyttämällä ottaa laitteet, lääkkeet, suojavarusteet jne. itselleen yhteiseen käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Olin teholla 2019 keväällä, kun leikkaus ei sujunut käsikirjoituksen mukaan. Ihan sama mies olen edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin teholla 2019 keväällä, kun leikkaus ei sujunut käsikirjoituksen mukaan. Ihan sama mies olen edelleen.
Psyykkinen oireilu (mm. masennus, ahdistus, post-traumaattinen stressireaktio) on aika tavallista tehohoidon jälkeen. Sinä et edusta kaikkia tehohoitopotilaita.
Jos yksityistä tehohoitoa olisi tarjolla, niin hakeutuisin sinne tarpeen vastiessa. Harmi kun ei ole.
ei ole
tehohoito maksaa tonneja per päivä
suomessa on liian vähän varakkaita jotta homma kannattaisi yksityiselle firmalle