Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Isovanhempamme joutuivat SOTAAN, sinua pyydetään istumaan SOHVALLA - sinä pystyt siihen!

Vierailija
20.03.2020 |

Miettikäämme tätä NYT!

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohon pitäisi muutta isovanhempien tilalle vanhemmat. Se konstailevin kohderyhmähän ovat suuret ikäluokat, ne virkeät 70t jotka viipottaa pitkin ostareita kun "ei minulla ole oireita ja minä olen oikein hyvässä kunnossa!".

No minä olen virkeä 70 v ja lähden juuri viipottelemaan 10 km lenkin. Onhan se kai sallittua?

Kaupassa käyn aikaisin aamulla, mutta en joka päivä 1-2 kertaa viikossa riittää. Muuten sisällä, mutta onneksi tekemistä riittää.

Täällä on menossa joku ihme vihakampanja ikääntyneitä kohtaan, vaikka ne tartunnat Italiasta, Itävallasta ja Espanjasta tulivat enimmäkseen työikäisten mukana. Mutta omalta kohdaltani olen ymmärtänyt eristyksen, en ole tavannut yli viikkoon ketään ihmisiä, en ole käynyt kauppakeskuksissa pitkään aikaan.

Virkeänä 70 veenä sinun luulisi myös seuraavan maailmanmenoa ja sitä kautta olevan tietoinen, että kaikki 70+ ihmiset eivät eristystä noudata, vaan hilluvat kahviloissa yms. niin kuin ennenkin. Näiden ihmisten takia täällä (aiheesta) moititaan ikäihmisiä piittaamattomuudesta. Sillähän ei enää ole mitään merkitystä, ketkä taudin Suomeen toivat. Nyt on olennaisinta rajata sen leviämistä ja suojata erityisesti isoimmat riskin ryhmää eli ikäihmisiä. Tätä ei valitettavasti läheskään kaikki ikäihmiset ymmärrä ja siksi täällä(kin) mesotaan.  

Olisko tuo noinkaan? Onko noilta kahviloissa istujilta kysytty ikä? Moni nuorempi ei todellisuudessa osaa arvioida vanhemman ihmisen ikää. Esim tuolla ostoskeskus Hertsin jonossa ( kuvan perusteella) ei näyttänyt olevan vanhoja vaan keski-ikäisiä. 

Minusta jotkut ihmiset keskittyvät trollaamaan ko asiaa, istuvat koneensa vieressä koko päivän ja kirjoittelevat tarinoita. Olen tehnyt monena päivänä lenkin Helsingin keskustaan, eikä siellä näy ikä-ihmisiä notkumassa. 

On. Todistetustikin näin. Ei siihen iän kysymistä tarvita, että näkee, onko henkilö 80 vai 40. Elämä on muuallakin kuin Helsingissä, jos et tiennyt. 

Epidemia vain on pahin pääkaupunkiseudulla.

Vierailija
42/55 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo toi on ihan naurettava teksti. Töitä paiskitaan sairaalassa ihan peräsuoli pitkänä. Mieheni on poliisi. Lapsi armeijassa hirveässä ihmispaljoudessa. Aika harva oikeasti voi jäädä sohvalle ihmettelemään tätä tilannetta.

Mitäs naurettavaa siinä on? Et kai kuvittele, että tämä koskee juuri sinun miestäsi? Eiköhän hänkin ole ihan yhtä mieltä siitä, että mieluummin hän istuisi siellä sohvalla, kuin sairastuttaisi ihmisiä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on pipipää, jolla ei ole enää ollut muuta sisältöä elämässä kuin yrittää kontrolloida muiden elämää av kautta kotisohvalta. Aloituksia tulee kymmeniä päivässä samalla sisällöllä.

Vierailija
44/55 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule nyky-yhteiskunnat selviämään. Isommat ongelmat on vasta edessä.

Vierailija
45/55 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Repesin 😄😷

Vierailija
46/55 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä alkaa jo tökkiä tämä joidenkin yli seitsemänkymppisten hehkutus omasta hyvästä kunnostaan, vireydestään ja hyvästä ulkonäöstään. Tässä yksi siteeraus koskien keuhkojen toimintaa:

"Hengitystoimintaan vaikuttavat vanhenemismuutokset ovat keuhkojen pinta-alan pienentyminen, rintakehän elastisuuden aleneminen ja hengityslihasten voiman heikkeneminen. Keuhkorakkuloiden pinta-ala pienenee noin 10-20 % 70-ikävuoteen mennessä. Keuhkojen hiussuonitus vähenee, joka vaikuttaa keuhkojen ilmanvaihtoon. Keuhkojen ja verenkiertoelimistön yhteistyö määrää, kuinka tehokkaasti happi kulkeutuu kudoksiin. (Pohjolainen, Ikäinstituutti.) (Kaikkonen, 2001. 219)".

Olen 50-v ja jo nyt pelkästään PEF-mittarin lukemat soittavat, että 35-v puhaltamani lukemat ovat pudonneet niin, että ulospuhallusvauhtia on litran verran vähemmän. Harrastan liikuntaa, mutta olen hyväkuntoinen vain omassa ikäluokassani. Millään ilveellä en voi vaikuttaa keuhkojen hiussuonituksen määrään enkä usko, että siihen kykenee kukaan muukaan.

Vierailija
47/55 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

soittavat = osoittavat

Vierailija
48/55 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole niin helppoa kun sohva haisee ihan perseelle.[/

Nyt on aikaa pestä sohovaa.. ja persettä kans!

tosi moni sinkkumies varmasti ostaisi innoissaan perseelle haisevan soffin.

Mukava vedellä sohvatyynyn väliin ja nuuhkia. Melkein kuin aito perse. 

Vierailija
49/55 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ooon istunut 15 vuottta sohvalla paikalllaan ja koko ikä hakatttu moukarilla naamaaan.

Vierailija
50/55 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ooon istunut 15 vuottta sohvalla paikalllaan ja koko ikä hakatttu moukarilla naamaaan.

See onn mulllle tullut jo alun alkaenkin hyvin selllväksi että elämä on raaaka selviytymismatka. Täytyyy tehdä äärimmäisiä asioita selviytyäkseeen.

Vierailija
51/55 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä edes tartte istua sohvalla! ihmiset ottaa tän liian tosissaan neljän seinän sisällä istumiseksi (jotkut jopa syö huonommin kuin yleensä ihan kun sähkötkään ei toimis), kun ulos saa mennä. kesän tullen uimaankin saa mennä! haloo. tehkää mitä olette ennenkin tehneet, vaan erakkoversiona. tunnustan että olin erakko jo valmiiksi joten sympatiani ei ehkä riitä mutta kuitenkin, ei voi olla niin vaikeaa.

Vierailija
52/55 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viesti pitäisi kohdistaa 70+ ikäisille, "vanhempanne joutuivat sotaan, teitä pyydetään istumaan sohvalla".

Vierailija
53/55 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona olo on oikein mahtavaa, puuhaa riittää yllin kyllin. Täytyy varautua olen puoli vuotta. Muista suomen ja koko maailman talous romahtaa. Tulee 30-luvun lama. Varaudu siihen.

Vierailija
54/55 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piispa Laajasalo kehotti tvssä kaikki rukoilemaan, niin kyllä se siitä.

Vierailija
55/55 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohon pitäisi muutta isovanhempien tilalle vanhemmat. Se konstailevin kohderyhmähän ovat suuret ikäluokat, ne virkeät 70t jotka viipottaa pitkin ostareita kun "ei minulla ole oireita ja minä olen oikein hyvässä kunnossa!".

Meidän se todellinen pullamössösukupolvi. 

Lisäksi 80 % niistä on mielestään paremmassa kunnossa kuin ikäisensä keskimäärin (aivan kuten suurin osa autoilijoista on mielestään keskimääräistä parempia kuskeja).