Päseekö kristityn koira taivaaseen?
Muffe sai s.yövän..ja mua pelottaa.
Haluan nähdä muffen vielä kuo.leman jälkeen
Kommentit (36)
I think God will have prepared everything for our perfect happiness. If it takes my dog being there [in Heaven], I believe he'll be there."
Billy Graham
Raamatullisesti tarkasti ottaen...
Aidosti raamatullinen kristitty saattaisi murehduttaa kyselevän lapsensa ja tehdä hänelle taivaan ihanuuteen pahan särön vastaamalla, että "Raamatun mukaan koirat eivät pääse taivaaseen."
Tässä hän viittaisi kyllä Jumalan sanaan aivan Raamatun viimeisellä sivulla:
Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huo rintekijät ja mur haajat ja epäju malanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.
Ilm 22:15 KR 1938
Pääseekö minun kuollut ruukkukukka taivaaseen? Olen kastanut sen.
Vierailija kirjoitti:
Raamatullisesti tarkasti ottaen...
Aidosti raamatullinen kristitty saattaisi murehduttaa kyselevän lapsensa ja tehdä hänelle taivaan ihanuuteen pahan särön vastaamalla, että "Raamatun mukaan koirat eivät pääse taivaaseen."Tässä hän viittaisi kyllä Jumalan sanaan aivan Raamatun viimeisellä sivulla:
Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huo rintekijät ja mur haajat ja epäju malanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.
Ilm 22:15 KR 1938
Eiihhhh...muffe ..muffeli EEEEIIII
Luterilainen koira kai ainakin. Muistan uskonnon opettajan kertoneen koulussa Martti Lutherin luvanneen niin lapselleen, kun tämä suri lemmikkinsä kuolemaa.
Vierailija kirjoitti:
Pääseekö minun kuollut ruukkukukka taivaaseen? Olen kastanut sen.
Ole huoleti, kyllä taivaassa kukkia on. Se on kaunis paikka.
No on aplla surua kerrakseen ja murhetta, lemmikkieläimen
syöpä. Kiva kun puhutte eläinten taivaasta. Usein kuulee väittelyäsiitä pääseekö eläimet
taivaaseen, no varmuuttahan ei ole mistään, mutta kyllä minä uskon, että siellä taivaassa niitä
eläimiä on myös. Uusi taivas ja uusi maa, jonka Jumala luo on sellainen,että meidän ymmärryksemme ei täällä alhaalla yllä edes puoliväliin siitä, mitä se tulee olemaan ja jonnekka olemme niin ihmiset kuin eläimetkin matkalla.
Kyllä siellä muffe ja ap kohtaavat toisensa. Tämä ei nyt ole mikään tuputusjuttu, mutta haluan lohduttaa ap:Tä sillä ja toisiakin, joilla rakas lemmikki on kuollut, kaikki jatkuu ...elämäkin.
Tuossa Raamatunkohdassahan sana "koirat" ei kyllä tarkoita kirjaimellisesti koiria, vaan kurjia ihmisiä.
Kaste ja ehtoolkinen on sakramentit luterilaisilla. Olethan kastanut sen koiran?
Elämä on luopumista ja kaiken elävän täytyy joskus kuolla. Uskon, että muffella oli riemukas ja vauhdikas elämä rakkaidensa keskellä, se oli onnellinen. Uskon, että muffeeli on nytkin onnellinen viilettäessä uusien ystäviensä kanssa pitkin taivaan rantaa. Katsopas seuraavan kerran pilvenhattaraa, saatat nähdä muffiinan sieltä sinulle häntäänsä heilauttamassa.
Poikieni koira yli 10 vuotias jouduttiin lopettamaan tammikuussa. Koiralle tuli räjähdysmäisen nopeasti kehittynyt ns. nisäkasvain ja syöpä oli levinnyt jo hyvin laajalle alueelle tehden etäpesäkkeitä runsaasti. Menetys oli todella raskas ja kaipaamme perheenjäsentämme todella paljon, mutta parempi näin, sillä koiralla olisi ollut todella tuskallinen loppu. Voimia sinulle!
Synti on ihmisiä varten, enkä voi koskaan käsittää mitään selityksiä siitä, että koirat tai kissat pääsevät omiin taivaisiinsa.
Mielestäni on ihan täysin selvää, että ne pääsevät sinne ainoaan taivaaseen, mikä on automaattisesti, kun taas me ihmiset joudumme ansaitsemaan tiemme joko sinne tai pois valitsemalla sen tien!
Mikä taivas se olisi, jos lsmmikit jäisivät puuttumaan? Kertokaa yksikin kissa, koira tai mato, joka olisi tehnyt syntiä?
Raamatun viimeisellä sivulla muistaakseni sanotaan, että koirat eivät pääse taivaaseen, mutta sillä tarkoitetaan kuulemma kurjia ihmisiä, ei oikeasti koiria.
Tuon lauseen takia kuitenkin menetin aikoinaan lapsenuskoni. Koirani oli ainut lohtuni ja se kuoli, sitten selailin Raamattua ja törmäsin tuohon. 😠
Vierailija kirjoitti:
Synti on ihmisiä varten, enkä voi koskaan käsittää mitään selityksiä siitä, että koirat tai kissat pääsevät omiin taivaisiinsa.
Mielestäni on ihan täysin selvää, että ne pääsevät sinne ainoaan taivaaseen, mikä on automaattisesti, kun taas me ihmiset joudumme ansaitsemaan tiemme joko sinne tai pois valitsemalla sen tien!
Mikä taivas se olisi, jos lsmmikit jäisivät puuttumaan? Kertokaa yksikin kissa, koira tai mato, joka olisi tehnyt syntiä?
Muffe juoksee kesäisin mökillä vapaana.
Tappaa kaikki kiinni saamansa eläimen ja linnun poikaset.
Nips naps niskat poikki.
Ei syö..tap.ppaa vaan
Raamatussa on paljon muitakin käännös- ja tulkintavirheitä. Neitsyt Mariaa tarkoittava sana olisi kai nykykieleen käännettävissä pikemminkin sanalla morsian kuin neitsyt, kihlattu kun oli.
En sitten vähääkään epäile, että enkö tapaisi taivaassa edesmenneen koirani. Tai no, enemmän epäilen omaa pääsyäni, mutta parempi ettei koira sitten joutuisi minun minun seurakseni sinne toiseen paikkaan.
pääseekö sinne norsu, leijona, kissa, kastemato, torakka, muurahainen, kanttarelli, aivokalvontulehdusbakteeri, KORONA-virus?
Kerroppa se.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki koirat pääsee taivaaseen.
Vain kristittyjen koirat...muista se
Vierailija kirjoitti:
Raamatussa on paljon muitakin käännös- ja tulkintavirheitä. Neitsyt Mariaa tarkoittava sana olisi kai nykykieleen käännettävissä pikemminkin sanalla morsian kuin neitsyt, kihlattu kun oli.
En sitten vähääkään epäile, että enkö tapaisi taivaassa edesmenneen koirani. Tai no, enemmän epäilen omaa pääsyäni, mutta parempi ettei koira sitten joutuisi minun minun seurakseni sinne toiseen paikkaan.
Muffe on raaka t.appaja koira..ehkäpä koiratkin joutuu teoistaan vastuuseen?
Erään teorian mukaan tuleva maailma avautuu vain niille eläimille, jotka ihminen on ottanut elämänpiiriinsä. Ihmisten elämän jatkuminen perustuu siihen, että Kristus ottaa meidät yhteyteensä ja vuodattaa meihin kuolemattomaksi tekevän voimansa. Sama voima vuotaa sitten meistä ihmisistä lähipiirimme eläimiin.
Voimme siis tavata täyttymyksessä uskollisen kotikoiran tai hevosen. Siksi meillä on entistäkin syvempi syy kohdella eläimiä ”inhimillisesti”.
Jos taivaskutsu koskee myös joitakin eläimiä, eräät Raamatun kohdat saavat syvemmän merkityksen.