Kohta avioeroja tulee rytinällä kun ihmiset kotona karanteenissa.
Kommentit (55)
Joko niin taikka sitten viimeinkin sitä suhdetta rakennetaan uudelleen, kun ei voi enää paeta töihin, harrastuksiin ja kaveroporukoihin tuulikaapissa läpsystä vaihtaen. Tutustuu toiseen ja poikkeushaasteiden edessä oppii, mitenkä toimia yhdessä tiiminä. Ei voi tietää. Riippuu perimmäisestä keskinäisestä yhteensopivuudesta.
Hyvä. Karanteeneista päästyä alkaa hippikesä vol. 2 ja syntyy uudet suuret ikäluokat ja maailmanjärjestys muuttuu taas.
Mä olen nyt jo ihan kypsä. Minulta lähti työt ja saatiin asuntolainaan lykkäystä niin mies on sitä mieltä etten saa kuitenkaan ottaa itselleni siitä säästyviä omaa osuuttaani, vaan ne pitäisi laittaa taloustilille. Kuka ihme maksaa sitten mun lääkkeet ja muut?? Minulla ei saisi olla yhtään omaa rahaa käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen nyt jo ihan kypsä. Minulta lähti työt ja saatiin asuntolainaan lykkäystä niin mies on sitä mieltä etten saa kuitenkaan ottaa itselleni siitä säästyviä omaa osuuttaani, vaan ne pitäisi laittaa taloustilille. Kuka ihme maksaa sitten mun lääkkeet ja muut?? Minulla ei saisi olla yhtään omaa rahaa käytössä.
Totta kai sinä laitat ne rahat taloustilille. Ei se laina ole mihinkään hävinnyt senttiäkään, lyhennyksiä on vain siirretty eteenpäin. Ja muita asumisen kuluja kuten yhtiövastikkeita ei saa tauolle.
Tulee vauvavyöry, kun ei ole muuta tekemistä kuin naida.
Nyt suorittajaperheillä on aikaa keskittyä toisiinsa!
Yksi työkaveri työpaikan juhlien jatkoilla valitteli, että ei ole tarpeeksi aikaa seksille, kun kaikki aika menee töissä ja koko perheen harrastuksissa.
NYT ON!
Tulee tätä kaikkea:
itsemurhia, tappoja, perheväkivaltaa, masennusta &unettomuutta = lääkekierre ja hoitokulut kasvaa. Konkursseja, työttömyyttä =yhteiskunnan menot kasvaa
Enemmän syrjäytymistä, osa lapsista jää luokalle (tiedän jo nyt pari kotikoulusta lintsaava, siis vnhmt ei viitsi tämä on maailmanlaajuinen ongelma). Osalle lapsista jää traumat, ja tietenkin joillekin aikuisille myös.
Hyvissä tapauksissa tulee lisää lapsia.
Ei ihan ajateltu seurauksia ei. Oliko tää nyt joku gretan juttu saada lentäminen kuriin? Ihan järkyttävä laskuhan tästä tulee ja kuka sen maksaa. Tietenkin me, joita tämä taloudellisesti ei rasita.
Siis ei nyt tarvitse olla ekonomi että osaa laskea että 100 kuollutta vanhusta+perussairasta ja ruuhkaa sairaloissa hetken, lisääntyneet sairaspoissaolot parin kk ajan olisi tullut huomattavasti halvemmaksi. Mutta ei. Tähän massahysteriaan oli mentävä mukaan - kuin costcon asiakkat Seattlessa konsanaan.
Mä taas luulen että aletaan lisääntymään, koska kotona on kivaa.. ;) <3
Vierailija kirjoitti:
Tulee vauvavyöry, kun ei ole muuta tekemistä kuin naida.
On kyllä vihoviimeinen asia mielessä. Ei juurikaan koronakikkelit kiinnosta. Mielummin työntelen tikkuja kynsieni alle.
Vierailija kirjoitti:
Taloudellinen vallankäyttö on yksi parisuhdeväkivallan muotoja.
Sinun ei tarvitse tehdä niin kuin mies sanoo. Sinun ei tarvitse edes kertoa hänelle rahoistasi. Tai voit toki siirtää enemmän rahoja taloustilille ja maksaa lääkkeesi sieltä. Pakollisia menoja vartenhan se on vai mitä? Vai onko se sitä varten, että mies ostaa itsellensä kaikkea kivaa niillä rahoilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai sinä laitat ne rahat taloustilille. Ei se laina ole mihinkään hävinnyt senttiäkään, lyhennyksiä on vain siirretty eteenpäin. Ja muita asumisen kuluja kuten yhtiövastikkeita ei saa tauolle.
Omakotitalo. Tuota logiikkaa en ymmärrä MIKSEN sitten maksaisi sitä lainaa pois sillä samalla rahalla jos en kuitenkaan saa sitä rahaa käyttöön? Siis mikä idea oli hakea sitä lyhennysvapaata jos en kuitenkaan ”hyödy” siitä mitään? Siirrän vaan miehelle minun osuuteni? Mies siis maksaa taloustililtä tietyt laskut aina, sitä ei voi käyttää päivittäin ostoksiin. Ja mistä saan rahaa lääkkeisiin?
Oma mies on ollut puolisen vuotta sairauslomalla ja minä olen ollut muusta syystä kotona. Meillä on ollut ihan mukavaa. Mies menee huhtikuussa takaisin töihin, mutta onneksi osa-aikaisena. Jos tähän tulisi koronakaranteeni, niin muutosta nykytilanteeseen ei juuri tulisi.
Pane takaapäin niin ei tarvii naamaa tsiigailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli jos työssäkäyvänä on laittanut taloustilille 500e ja nyt saa työttömyyskorvausta 500e niin on vain oikeus ja kohtuus että itselle jää käyttöön 0e?
Kun ekaa päivää kotona oli kulunut about 3 tuntia, ekat oli täällä jo vinkumassa kuinka miehen ja lasten naamat kyrsii niin, että tekisi mieli vedellä ympäri korvia. Aika utopistista että nuo raivohullut alkaisivat mitään lapsia lisää pökkimään kun jo parin tunnin jälkeen alkaa silmissä murhanhimo kasvaa.
Ei kyllästytä eikä ole kyllästyttänyt melkein 30 vuoteen. Ihanan rauhallista ja leppoisaa, suunnitellaan tulevia reissuja hamaan tulevaisuuteen. Ehtii myös rauhassa siivoilla, kuntoilla, lukea, laittaa ruokaa ja tehdä sellaisia asioita joita normaalisti joutuu tekemään kiireessä ja vasurilla.
Tai sitten tulee babyboom