Se fiilis kun tiesit tämän Koronatilanteen tulevan Suomeen jo tammikuussa ja muut tajuavat vasta nyt
Eikö ihmisillä toimi vaistot enää nykypäivänä. Itse otin selvää taudista silloin kun se riehui Kiinassa ja olin aivan satavarma, että mikään ei estä sitä tulemasta Suomeen. Asiantuntijat, valtiovalta ja tutkijat olivat kaksi kuukautta myöhässä. Minä kunnioitan luontoa, mutta näyttää siltä, että moni on siitä vieraantunut.
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
No media loi tammikuussa sellaista kuvaa jostain zombieviruksesta ja maalaili jotain apokalyptista kuvaa, siksi en edes halunnut lukea niitä uutisia!
Kannattaisi lukea sillä se avartaa.
Minä myös. Vähän samaan tapaan, kun joskus tulee sellainen tunne, että herätyskello soi kolmen sekunnin päästä ja sitten se soi kolmen sekunnin päästä. Tai tunne, että ei kannata kääntyä tuolle kadulle, vaikka asialle ei tuntuisi sillä hetkellä olevan mitään rationaalista pohjaa.
Mikset ottanut pikku lainaa ja ostanu pörssijohdannaisia kurssilaskun puolesta, kun olit niin varma?
Nyt olisit varoissasi
Vierailija kirjoitti:
Mikset ottanut pikku lainaa ja ostanu pörssijohdannaisia kurssilaskun puolesta, kun olit niin varma?
Nyt olisit varoissasi
En ole ap, mutta johdannaiset eivät kuulu sijoitusstrategiaani. Pysyttäydyn yksinkertaisessa. Itse ajattelen kyllä myös, että tieto on eri kuin sellainen tietävä, ennakoiva tunne.
Vierailija kirjoitti:
Minä myös ymmärsin tilanteen vakavuuden ja aloin jemmata mökille ruokaa, vessapaperia ja lääkkeitä jo tammikuun lopussa. Nyt täällä turvassa.
Siis syöt nötköttiä ja makaroonia ja käytät vessapaperista molemmat puolet että säästyy... Tyytyväisenä hihittelet, että minä sentään tiesin että tämä tulee tapahtumaan.
Herrantähden, kaupassa on aivan normaalisti ruokaa ja aputeekissa lääkkeitä.
Tähän tautiin ei edelleenkään ole kuollut kuin reilu 10000 ihmistä maailmanlaajuisesti.
Tajusin asian salamannopeasti. Olen kysynyt muutaman kerran läheiseltäni, olenko sitten jotenkin nopeaälyisempi kuin ihmiset keskimäärin?
Suomen toiminta suututti syvästi. Kiehuin raivosta.
Jos minulla olisi ollut valta, olisin sulkenut heti rajat, eristänyt paikkakunnat sekö määrännyt lääke - ja ruokahuollon toimimaan. Meillä ei olisi nyt yhtään koronatartuntaa. Tiesin, ettei muuta keinoa olisi ollut.
Mistä sekin kertoo, kun muutamat vähättelivät koronaa, että se on pikkuflunssa?
Se kertoo siitä, että oma ajattelukyky on ulkoistettu muille ihmisille ja toistetaan kuin papukaijat disinformaatiota.
Nyt olen tehnyt parhaani omalta osaltani, yli viikko sitten eristin läheiseni ja itseni. Hoidin ruokajakelun kaupasta toimimaan meille.
Tällä hetkellä tsemppaan muita henkisesti.
Ei suututa enää, onneksi valtiovalta puuttui asiaan.
Totean, että ihmiset eivät käytä aivojaan. Jos menikin jakeluun, ovat itsekeskeisiä ja vastuuttomia yksilöitä. Varmaan voi olla heitäkin jotka levittävät hengenvaarallista tautia ihan tahallaan muihin. He raivostuttavat vieläkin, koska eivät nytkään toimi kuten on määrätty.
Saatte vielä nähdä, että näiden takia voi tulla voimaan ulkonaliikkumiskielto ja sakot.
Ennustin nopeasti, miten tulee käymään ja niin kävi. Kaipa ihmiset sitten tätä halusivatkin.
Vierailija kirjoitti:
Tähän tautiin ei edelleenkään ole kuollut kuin reilu 10000 ihmistä maailmanlaajuisesti.
Koska se on ihan alussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä myös ymmärsin tilanteen vakavuuden ja aloin jemmata mökille ruokaa, vessapaperia ja lääkkeitä jo tammikuun lopussa. Nyt täällä turvassa.
Siis syöt nötköttiä ja makaroonia ja käytät vessapaperista molemmat puolet että säästyy... Tyytyväisenä hihittelet, että minä sentään tiesin että tämä tulee tapahtumaan.
Jotta nyt kukaan ei ymmärrä väärin aloitusta niin tässä me, jotka tajusimme tilanteen vakavuuden jo tammikuussa, EMME ole vahingoniloisia vaan järjettömän surullisia ja vihaisiakin siitä, että miksi tälle ei tehty ajoissa jotain. Ehkä pitäisi alkaa harkita uraa eduskunnassa.
Minä en uskonut, että olisi päässyt tällä lailla leviämään. Silti varauduin sen varalta, että olisin ollut väärässä.
Niinpä kotona onkin käsidesiä, siivousaineita ja kunnon kotivara ruokaa.
Kaikki eivät ole aloittaneet hamstraamista vieläkään, onneksi.
Vierailija kirjoitti:
Tajusin asian salamannopeasti. Olen kysynyt muutaman kerran läheiseltäni, olenko sitten jotenkin nopeaälyisempi kuin ihmiset keskimäärin?
Suomen toiminta suututti syvästi. Kiehuin raivosta.
Jos minulla olisi ollut valta, olisin sulkenut heti rajat, eristänyt paikkakunnat sekö määrännyt lääke - ja ruokahuollon toimimaan. Meillä ei olisi nyt yhtään koronatartuntaa. Tiesin, ettei muuta keinoa olisi ollut.
Mistä sekin kertoo, kun muutamat vähättelivät koronaa, että se on pikkuflunssa?
Se kertoo siitä, että oma ajattelukyky on ulkoistettu muille ihmisille ja toistetaan kuin papukaijat disinformaatiota.
Nyt olen tehnyt parhaani omalta osaltani, yli viikko sitten eristin läheiseni ja itseni. Hoidin ruokajakelun kaupasta toimimaan meille.
Tällä hetkellä tsemppaan muita henkisesti.
Ei suututa enää, onneksi valtiovalta puuttui asiaan.
Totean, että ihmiset eivät käytä aivojaan. Jos menikin jakeluun, ovat itsekeskeisiä ja vastuuttomia yksilöitä. Varmaan voi olla heitäkin jotka levittävät hengenvaarallista tautia ihan tahallaan muihin. He raivostuttavat vieläkin, koska eivät nytkään toimi kuten on määrätty.
Saatte vielä nähdä, että näiden takia voi tulla voimaan ulkonaliikkumiskielto ja sakot.
Ennustin nopeasti, miten tulee käymään ja niin kävi. Kaipa ihmiset sitten tätä halusivatkin.
Itselläni edelleen tuo raivofiilis päällä täällä Ruotsissa. Mitään ei tehdä. Edes kouluja ei voi sulkea, koska sitten kuulemma yhteiskunta romahtaa kun ihmiset ei pääse töihin. Siihenhän se ei varmaan romahda kun kaikki sairastuu yhtä aikaa. Olen kurkkuani myöten täynnä tätä jahkailua ja diskuteeraamista. Ruotsi hoitaa tämän tilanteen yhtä ”hyvin” kuin taannoin metsäpalot ja muistattekin varmaan miten se meni. Huudettiin muita maita apuun lopulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, onhan sitä, VIELÄ, entä sitten kun ei lääkkeitä loputtomiin olekaan? Eikä ruokaa...
Tiesin että tauti tulee leviämään. Olen lentoemäntä ammatiltani, olen nähnyt millaisia niiskuneniä ja aivastelijoita koneissa on. Taudit liikkuu ihmisten mukana. Valitettavasti nykyään kun kaikilla on mahis lennellä sinne tänne niin taudit leviää. Ennen ei ollut näin. Olen ollut pitkään työssäni. Ennen lentelivät vain ne joilla on rahaa tai työnsä puolesta matkaavat.
Minä en tajunnut, mutta jotenkin alitajuisesti olin sittenkin tajunnut jotain. Ostin jo tammi- ja helmikuussa tavallista enemmän ruokaa. Ostin myös padin, vaikkei koskaan aiemmin ole ollut. Viihde-elektroniikan myynti on nyt kuulemma lisääntynyt.
Ne kovat toimet olisit olleet VAIN ulkomailta tuleville, ei muille! Sehän se pointti on. Taiwin, Singapore yms
IS artikkelista:
"Esimerkiksi Singapore on onnistunut nopeilla vastatoimillaan vähentämään uusia tautitapauksia ja pitämään käyrän matalana.
Heti kun Singaporessa havaittiin tammikuussa ensimmäiset koronavirustapaukset, maassa muodostettiin 140 hengen jäljitystiimi tutkimaan potilaita sekä päättämään mahdollisesta karanteenista. Tällä hetkellä Singaporessa todettuja koronavirustapauksia on 178, kuolemantapauksia ei ole yhtään."
Suomessa ei edelleenkään edes ohjeisteta karanteenista ulkomailta tulijoita. Finskillä 10 sekunnin kuulutus, pysythän kotona hehe - siinä kaikki.