Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minua ihmetyttää, miten vaikeaa monille on pysyä kotona

Yksinäinen ihminen
19.03.2020 |

Minä olen ollut yksinäni koko aikuisikäni. Ei ystäviä, vanhemmat kuolleet vuosia sitten. Yksinäni kökötän pienessä asunnossa vuodesta toiseen. Onneksi nykyään on suoratoistopalveluja ja internet. Minun elämäni on ollut yhtä karanteenia kohta 20 vuotta. Kyllä te kestätte sen muutaman viikon

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mutta sä oot saanut kuitenkin liikkuva koko ajan vapaasti ulkona ja saanut ruokaa kaupasta eikä ole tarvinnut murehtia koko aikaa terveydestä. Siksi tilanne ei ole ihan sama.

Vierailija
2/20 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla melkein sama, mutta vanhemmat ovat elossa. Heitä en kuitenkaan karanteeniaikana näe, sillä asuvat toisessa kaupungissa enkä halua viedä riskiryhmään kuuluvalle isälleni virusta. Käyn toimistolla töissä, koska en itse kuulu riskiryhmään ja jonkun on oltava sielläkin.

Aika yksinäistä, kun kuitenkin olen aina pari kertaa kuussa vieraillut viikonloput vanhempieni luona. Nyt olen vain koko ajan yksin.

N26

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa yksinäiset miltä tämä karanteeni tuntuu?

Vierailija
4/20 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä viihdyn hyvin yksin kotona, ei käy aika pitkäksi. Tämä tilanne kuitenkin ahdistaa ja olen huolissani erityisesti vanhemmistani.  Olen levoton ja vaikea on keskittyä asioihin ja töihin. Ja olen myös huomannut tässä kuluneen viikon aikana, että kaipaisin nyt todella paljon läheisyyttä ja kosketusta, rakastavaa kumppania lähelle. Olen jo aiemmin luopunut toivosta kumppanin suhteen ja mukautunut ajatukseen yksinäisyydestä, eikä ajatus minua kauheasti vaivaa normaalioloissa. Mutta näköjään poikkeusoloissa yksin olo tuntuu erilaiselta kuin yleensä.

Vierailija
5/20 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä viihdyn hyvin yksin kotona, ei käy aika pitkäksi. Tämä tilanne kuitenkin ahdistaa ja olen huolissani erityisesti vanhemmistani.  Olen levoton ja vaikea on keskittyä asioihin ja töihin. Ja olen myös huomannut tässä kuluneen viikon aikana, että kaipaisin nyt todella paljon läheisyyttä ja kosketusta, rakastavaa kumppania lähelle. Olen jo aiemmin luopunut toivosta kumppanin suhteen ja mukautunut ajatukseen yksinäisyydestä, eikä ajatus minua kauheasti vaivaa normaalioloissa. Mutta näköjään poikkeusoloissa yksin olo tuntuu erilaiselta kuin yleensä.

Minkä ikänen oot?

Vierailija
6/20 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronatarrtunta on sopiva rangaistus, Jos ei levitä tartuntaa.

Vierailija
7/20 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietoinen sairauden levittäminen on kriminalisoitu. Lukuisia tapauksia HIV-positiivisista.

Vierailija
8/20 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh nie wird euch das leben gewonnen sein!

Vierailija
9/20 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh wovon man nicht sprechen kann, darüber muss man schweichen

Vierailija
10/20 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korrektur: schweigen

Vierailija
11/20 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen yksinäinen eikä elämäni ole juuri miksikään muuttunut koronan myötä. Aina ennenkin kököttänyt yksin kotona. Nyt vasta havahduin siihen, että siinä on jotain epänormaalia ja ihmiset käyvät yleensä useita kertoja viikossa ulkona tapaamassa sukulaisia tai ystäviä. Minulla ei ole kumpiakaan, eikä parisuhdetta. Kuulemma joillekin 2 viikon karanteeni on niin kamalaa, että sairastuvat masennukseen. Oma elämäni on ollut yhtä karanteenia. Olen tosin sairastanut vuosia masennusta. Mutta että 2 viikossa, aika heikkoja ovat ihmiset, jos eivät sitä aikaa kestä yksin. Varsinkin, jos sukulaiset ja ystävät soittelevat. 

Vierailija
12/20 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samaa ihmettelen. Helposti voisi pelata tietokoneella 3kk yhtä soittoa. Ruuanki voi tilata nykyään kotiovelle. Tämä virus tappaa vain sosiaaliset ihmiset ja me epäsosiaaliset jäämme jäljelle. 

Vierailija
13/20 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin näen tämän herätyksenä.

Täällähän ihmiset on huolissaan siitä, miten kestää puolisoa. Jotkut jopa tuskailevat lapsiensa kanssa.

Mikä ihmeen pakko se on elää ihmisen kanssa, jonka seuraa ei sitten kuitenkaan jaksa? Miksi hankkia lapsia, jos tuntee helpotusta, siitä että ne ovat hoidossa, kun taas kotona nuo lapset ahdistavat?

Omat lapseni ovat jo aikuisia. Miehen jätin, koska oli kelvoton. Väkivaltainen ja julma.

Yksinhuoltajana kyllä venytin itseni äärimmilleen, jotta lapsillani oli hyvä olla. Hoidin kaiken.

Vierailija
14/20 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoh die nacht der dunkelmänner

Vierailija
15/20 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

KUn tämä alkujännä on parissa viikossa laantunut, tai osalla jo laantunutkin, vyöryy väki taas liikkeelle.  KUkaan ei jaksa olla kotona ja siitä se sitten alkaa se korona oikeasti tarttumaan sulle ja mulle ja naapurille. Ihmiset ovat tottuneet touhuamaan joka paikassa, niin harvalla on kyky pärjätä itsensä kanssa. Ei kannata vielä tehdä johtopäätöksiä itsestään tai muista kuin vasta lähiviikkoina ajan kanssa.

Vierailija
16/20 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin näen tämän herätyksenä.

Täällähän ihmiset on huolissaan siitä, miten kestää puolisoa. Jotkut jopa tuskailevat lapsiensa kanssa.

Mikä ihmeen pakko se on elää ihmisen kanssa, jonka seuraa ei sitten kuitenkaan jaksa? Miksi hankkia lapsia, jos tuntee helpotusta, siitä että ne ovat hoidossa, kun taas kotona nuo lapset ahdistavat?

Omat lapseni ovat jo aikuisia. Miehen jätin, koska oli kelvoton. Väkivaltainen ja julma.

Yksinhuoltajana kyllä venytin itseni äärimmilleen, jotta lapsillani oli hyvä olla. Hoidin kaiken.

Lisään vielä, että tein sen hyvillä mielin. Lapset olivat minulle kaikkein tärkeintä.

Vierailija
17/20 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse elääkseni rakentelen yksin, muuten olen aina yksin kotona. Soitan instrumentteja, luen ja opiskelen päivittäin. Kaljakin on hyvää. Kavereita on vaikka kuinka joihin pidän puhelimella yhteyttä, joku saattaa poiketa kerran viikossa, mutta nyt kun ei hetkeen tapailla niin mitä sitten? Empä ole huomannut, että olisin sen yksinäisimpi. Kyllä ne siellä silti on... Eikä ole tullut pakottavaa halua päästä lähtemään kotoa muualle kuin kauppaan.

Omassa elämässä ei näy kuin uutisissa. Vielä?

Minun karanteenissa päivän tunnit tulevat täyteen turhankin äkkiä. Nauttikaa yksin olosta!

Vierailija
18/20 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätän tähän ken kuolee sitä tiedä ei.

Eine kugel kam geflogen, gilt sie mir oder gilt sie dir.

Vierailija
19/20 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KUn tämä alkujännä on parissa viikossa laantunut, tai osalla jo laantunutkin, vyöryy väki taas liikkeelle.  KUkaan ei jaksa olla kotona ja siitä se sitten alkaa se korona oikeasti tarttumaan sulle ja mulle ja naapurille. Ihmiset ovat tottuneet touhuamaan joka paikassa, niin harvalla on kyky pärjätä itsensä kanssa. Ei kannata vielä tehdä johtopäätöksiä itsestään tai muista kuin vasta lähiviikkoina ajan kanssa.

Mihin ne ihmiset vyöryvät, kun kaikki paikat on kiinni. Ei nyt ole vielä niin lämmimkään, että ulkona viitsivät olla. Yli 10 henkilön kokoontumisetkin kielletty. Hyvä ja tarpeellinen tämä poikkeuslaki on.

Vierailija
20/20 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä haittaa sekään, vaikka Uusimaa suljettaisiin. En koskaan käy pk-seudun ulkopuolella, eikä minun luonani vieraile kukaan. 18-vuotiaasta pärjännyt yksin enkä käynyt juuri missään muuta kuin ulkomaan reissuilla. Mökkiä ei ole eikä sukulaisia landella. Ihmettelen, miten se voisi olla niin kauheaa, jos vähän aikaa pitäisi olla täällä rajojen sisällä. Minä olen ollut täällä koko elämäni. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan viisi