Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, eilen kävin siellä neuvolassa (oli lääkäri myös) kerroin lääkärille että mulla on sormet ja jalkapöydät+pohjat olleet pitemmän aikaa tosi kipeät, yhtenä päivänä en voinut edes kirjoittaa kynällä, kun niin kävi kipeää sormiin. Yhtenä päivänä en voinut nostaa maitopurkkia jne.

Yöllä kun ravaan vessassa, tuntuu kuin astelisi pienten puukkojen päällä.

No, lääkäri katsoi kädet ja jalat , ei näkyvää turvotusta.

Laittoi verikokeisiin, otettiin reumafaktorit ja pam---> mulla oli se 110, kun raja-arvo on 30.

Eli nyt sitten lähete sairaalaan reumatutkimuksiin, lääkäri sanoi että raskaus voi joskus aktivoida sitä.

Onko kellään kokemusta/tietoa tällaisesta?

Eilen illalla tein etupihalle pienen vesilammikon, täytin muovilla ja hirveästi pyöreitä erikokoisia kiviä ympärille ja pohjalle ja ostin vettä sylkevän kalan siihen veteen.

Olipa melkoinen urakka tällä mahalla ja kädet ovat nyt melkein toimintakyvyttömät. Mutta hieno tuli!

Ras-mam & poitsu 35+6

Vierailija
2/17 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

huoh...kirjoitin pitkän tarinan ja sit tyttö tuli ja onnistui hävittään koko tekstin...miten ihmeessä ne onnistuukin aina tuossa??

Ras-mam: siis puhkesiko sinulle nyt reuma? Vai meneekö se ohi kun olet synnyttänyt? En ole tuollaisesta ennen kuullutkaan.

Toivotaan, että olosi paranee.

Oma napa liikkuu kivasti ja välillä venyttelee väkisin niin et nahka vinkuu. Aamusta on tullut pari kivutonta supparia...alkaisi nyt vaan rytistä kunnolla niin ei tarvitsisi arpoa ja pääsisi tosi toimiin.

Odotankin sitä ekaa kipeää supparia ja varmaan on sit melko pian siitä lähdettävä, kun tuota matkaa on mahoton ja edellinen synnytys oli nopea...hui alkaa jännittään.

ONNEA!!! meistä oli taas joku saanut pikku käärön...nikki hukassa...

oih, kohta sit meillä kaikilla on pikku nyytti kainalossa tuhisemassa =)

jospas alkaisi touhuamaan jotain järkevää välillä.

mutsi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole (kai) puhjennut, lääkäri laittoi vasta lähetteen sisätautipolille, jossa otetaan verikokeita ja röntgenkuvataan ym.

Menee varmaan kauaksi koko aika, kun ei nyt raskaana ollessa voi kuvata ja lomat ym.ihmisille tulossa.

Sotin just lääkärille, ja se sanoi, että reuma yleensä pahenee synnytyksen jälkeen...otapa nyt selvää kaikesta!

Ras-mam

Vierailija
4/17 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tsemppiä ras-mamille, itse olen kyllä kuullut sen että raskaus voi laukaista moniakin sairauksia mm. reuman kun meidän suvussa sitä on, mutta itse en ole onneksi sitä saanut raskaana ollessani, joten minä en ole sen tarkempaa asiaa tutkinut, mutta sen tiedän että reumakokeissa menee jonkin aikaa kun ottavat tarkat kokeet (niissä olen itse käynyt). Mutta ei saa ajatella pahinta, koitahan jotenkin nauttia masustasi :-)

Joo, onpa kotona hiljaista kun vein lapset aamulla hoitoon, ovat vielä tällä viikolla hoidossa kun ensi viikolla alkaa isännällä kesäloma. Jospa sitä vaikka hiukan siivoaisi kun on viilee keli kun koko viime yön satoi vettä. Oma olokin nyt ihan hyvä joten jaksaisikin. herra masussa on liikkeitään vähentänyt (tila loppuu), mutta kyllä liikkuu tarvittaessa ihan kunnolla. Ensi viikolla neuvola...

Mutta nyt aamukahville, päivänjatkoja kaikille!

Tupuhupuna+rv 35+6

Vierailija
5/17 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla iski viimehetken paniikki. Päivällä ois aika sinne äitipolille ja käynnistävät, jos tilanne kypsä. Laittelin eilen kaikki vauvalle valmiiksi ja nyt en enää haluakaan synnyttämään:( Olen teille jo pari viikkoa vinkunut, että haluan synnyttämään ja sit kun ois mahdollisuus päästä, niin kamala paniikki päällä. Olin eilen ihan varma, että kinuan käynnistyksen, mutta nyt taas epäröin. Huonosti nukuttu yökin takana. Heräsin unenpöpperössä tönimään vauvankin hereille, kun olin hermostunut sen vähäisiin liikkeisiin illalla. Näin kai jotain painajaista.

Ehkä mun pitää vain alkaa laittamaan itseni ja esikoiseni valmiiksi ja touhuilemaan, niin unohdan koko jutun. Joskushan se on kuitenkin edessä se synnytys. Ja jospa nyt menis helpommin kuin esikoiselta. Olen ainakin käynyt sen pelkopolin, että tietävät mun jännittävän. Tähän olotilaan ois vain helpompi, kun menis vaikka vedet, niin paluuta takaisin ei olis. Olin niin toivonut, että synnytys käynnistyis ennen tätä poliaikaa...

Harmittaa, kun joutuu kamalasti miettimään esikoisellekin hoitajia. Mun sisko lähtee taas huomenna reissuun ja jos mahdollinen käynnistys venyy, joudun etsimään esikoiselle hoitajan. Suurin osa kavereista reissussa tai töissä.

No pitäkää peukkuja mulle joka tapauksessa. Voipihan olla, että tulen illalla kertomaan poliuutisia:)

t.mm ja pikkunen 39+3

Vierailija
6/17 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monihan meistä on saanut vauvelin ns etukäteen ennen laskettua-aikaa..Onnitteluja !!!

Noi on kyllä inhottavia juttuja joita sairauksia raskaus voi laukasta mutta pitää vain toivoa, että menevät pois kun raskaus loppuu kun eikö monet saata mennä pois sitten...

Toivon ainakin niin :)

kai se kroppa joutuu niin koville ja hormoonit hyrrää kympillä..

Mulla on huomenna neuvola ja samalla on tytön 4-vuotis ns tarkastus. Toivotaan, että on huomenna yhteystyökykyinen lääkärin kanssa ja että ei iske ujous ja sen takia ei onnistu tehtävät joita pyydetään tekemään. Kovasti olen koittanut kertoa etukäteen mitä huomenna tehdään neuvolassa. Onneksi ei tule rokotusta :)

kesähelinää rv 37

Vierailija
7/17 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen onneton kirjoittelija tänne vaikka monta kertaa päivässä käynkin lukemassa...Paljon paljon onnea vauvansa jo saaneille ja tsemppiä meille muille.

Mulla on supistellu jo muutaman viikon aina päivät ja yöksi rauhoittuu.Toissa-iltana olin jo ihan varma et lähtö tuli.Oli oikeen jo tosi tosi kipeitä supistuksia mutta ei.Alkaa olla jo aika väsynyt tähän olotilaan ja supistuksiin.Mies välillä laskee väliä ja välillä en viiti ees sanoa koska tulee.

Raskausdiabetes on minulla ja tosi hyvin olen saanut pidettyä itseni kurissa mutta nyt on muutaman viikon heittäny häränpyllyä.Tekee mieli vaan mätöstellä ja olihan tota painoakin tullu kun yli kuukauden sain pidettyä miinuksella niin nyt 800g/4päivään.Ääk...

Mulla on myös verenpaineet nousseet paitsi kotimittarilla.Neuvolatäti sano passittavansa mut sairaalaan perjantaina jos paineet vielä koholla.Mitä ne siellä tekee?????Sanokaa jos joku tietää.

Sit semmonen hölmö kysymys...Vaimeutuuko vauvan liikkeet kun synnytys lähestyy?Kun tää maha-asukki möyryy vaan supistusten tahtiin niin on kaksinkertainen kipee.Kun en millään muista muista raskauksista/synnytyksistä tätä asiaa.

No nyt lopettelen.Voidaan hyvin

musu76 rv 38+6 -94 -95 -00

Vierailija
8/17 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä Murmelimammalle että Ras-mamille että kaikille muillekin sitä tarvitseville!

Kyllä ne siellä polilla käynnistävät / palauttavat kotiin sen mukaan mikä tuntuu järkevimmältä kokonaistilanteen kannalta. Luottavaisesti vaan... Onnea matkaan Murmelimammalle!

Itsellä huikea väsymys jatkuu. Hb on matala ja sokerit korkeat. Väsyttävä yhtälö. Ja kun ulkoisestikin näytän ihan nääntyneeltä, ei sekään erityisesti piristä ;)... Minä saan lisätietoa omasta jatkostani huomenna. Tulen sitten raapustelemaan, mitä päätettiin tai päätettiinkö vielä mitään... Loppusuoralla olen (ja jos en ole, saan synnyttää tosi ison vauvan). Supparit ovat loppuneet. Limatulppaa tms. ei edelleenkään kuulu. Ei kun lepäilen ja keräilen voimia tulevaan!

Sataa kaatamalla, joten kuuma ei ole eikä pihatöihin pääse, vaikka jaksaisikin. Muita hommia kyllä olisi, mutta... odottakoon!

Vierailija
9/17 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reuma-asiaa kommentoimaan, kun minulla on siitä luultavasti kokemusta.

Odotan heinälasta piakkoin saapuvaksi, kotona on ennestään syys04tyttö ja maalis00poika. Kotina toimii Itä-Uudellamaalla remontin pyörteissä oleva rintamamiestalo.

Syystytön syntymän jälkeen mulla oli oikean käden kahdessa sormessa nivelet pitkään kipeät ja kolottavat. Sitä ei koskaan tutkittu missään, mutta koska isällä ja mummilla on ollut nivelreumaa, epäilin itse sen olevan samaa. Nyt kun kolmosen synnytys lähestyy, tunnen taas saman aavekolotuksen, ei pahana onneksi. Epäilen kuitenkin, että synnytyksen jälkeen saan taas ihmetellä asiaa.

Minulla meni kolotus vajaassa vuodessa ohi, mutta ei ollut yhtä paha kuin Ras-mam kerroit. Stressi selvästi pahensi kolotuksia.

Onnea matkaan nyytin hakijoille ja nautinnollisia raskauspäiviä muille!

Kukkuu ja Ihmelapsi 38+6,

Vierailija
10/17 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin minäkin kirjoitella reuma-asiasta. Itselläni on tässä kolmannessa raskaudessa kolotellut enemmän ja vähemmän toisen käden etusormen alinta niveltä. Varsinkin jos käsi on saanut kylmää, auts! Minulla on myös aika kovia liitoskipuja ja löysät nivelet muutenkin. Venäytin myös nilkkani muutama kuukausi sitten, eikä se ole vieläkään parantunut vaan on kipeä ja kerää varsinkin kuumaalla ilmalla nestettä. Äidilläni todettiin muutama vuosi sitten reumaattinen harvinainen sairaus, joten pelko on itsellänikin sairastua. En ole keskustellut asiasta neuvolassa, mutta olen diagnosoinut itse oireet reumaattisiksi. No, toivotaan, että oireet häviävät synnytyksen jälkeen.

Oliko palstoilla muita, joilla vauva on perätilassa? Itselläni on huomenna neuvolalääkäri ja saan varmaankin lähetteen sairaalaan, koska vauva on edelleen " kummallisesti" poikittain tai pää ylöspäin. Onko kenenkään vauvaa saatu käännettyä ja oliko kokemus millainen? En millään haluaisi sektiota, kun on ns. tilava lantio ja isompikin vauva mahtuu alakautta. Perätilavauvaa en kuitenkaan halua alakautta synnyttää, enkä varmaan saisikaan, kun on nuo edellisetkin olleet yli neljäkiloisia.

No eipä tässä muuta, onnea kaikille jo vauvan saaneille!

T:Vipsilä rv 36+1

Vierailija
11/17 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sataa VIHDOINKIN! On sitä odotettu. Äsken tultiin kaupasta ja ulkona tuoksui ihanalle !!!! IHANAA kun sataa, vaikka tulikin sisälläolopäivä!

Ukko lähti katsastamaan autoa, kun siinä on viimoinen katsastuspäivä perjantaina. Ei ottanut meitä mukaan, kun halusi käydä nopsaan. Toisaalta en olisi ehkä jaksanutkaan lähteä. Mulla on tänään ollut aika heikko olo ja alamasu kipeä. Sellainen jatkuva menkkajomotus, ei siis mitään selkeää aaltoa tai yksittäisiä kipuja :( Menen kohta huilimaan, kun laitan tytölle eka jonkun dvd:n pyörimään. Sillähän ei meinaa aika kulua millään, kun ei pääse ulkosalle. No, huomennahan se lupaili taas säiden lämpenevän ja hellettä viikonlopuksi. Ainakin joku kertoili niin, itse en ole säätiedotuksia jaksanut vahdata..

Meillä masuasukki liikkuu kovasti varsinkin öisin. Päivällä se on sellaista venyttelemistä. Illasta sillä on aina mahdoton hikka :)

Onnea kovasti Eviukselle pikkuisesta!

Muistelenko väärin vai oliko 2Jenni2:lla (tai joku sinnepäin..) tänään tai näinä päivinä se sektioaika? Jokohan siellä suunnalla on nyytti kainalossa?

Murmelimammalle kovasti tsemppiä! Taidat pian saada pikkuisen syliin ;)

Monella on jo nyytti sylissä. Yllättävän paljon niitä vain syntyy ennen laskettua aikaa..Olisin luullut, että useampi menee yli eikä ali..

Mutta nyt lähden huilaamaan. Pää on ihan sekaisin tai ainakin on ihan sellainen olo! Laitan oven lukkoon niin saan huilata ihan rauhassa :)

~suviande ja öttiäinen 39+5~

Vierailija
12/17 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olipa turha neuvolareissu. siellä oli sijainen joka hoitaa normaalisti lastenneuvolaa. sai sf-mitaksi 1cm pienempi kuin oma th viimeksi. totta kai näillä viikoilla sf pienempi kun vauva laskeutunut. merkkasi arvon korttiin saman kuin viimeksi jotta näyttää kuulema " paremmalta" :) kyllä mua huvitti. lisäksi ei osannut kunnolla ees mitata ei painanut häpyluusta mitattaessa kuten normaalisti tehdään.

ens ma pitäis taas mennä sinne silloin mulla la. toivottavasti ei tarvii mennä.

nyt tyttö vaatii mua

sassa 39+2

Vierailija
13/17 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kuulemma kuin 3800g paikkeilla meidän poju, joten kotiin vain kypsyttelemään tilannetta. Onneksi oli mennyt jonkin verran etiäpäin, joten en aivan turhaan ole kärvistellyt suppareiden kanssa. Olo helpottunut, mutta toisaalta olisin halunnut jo tämän tukaluuden loppuvan. Nyt on viikonloppu sitten hankalaa aikaa lapsenvahdin saamisen kanssa, joten saisi sit suosiolla mennä ensi viikkoon. Lupasi se lekuri, et voin varata yliaikaisajan viikon päähän la:sta. Ajattelin kysellä sitä sitten ensi perjantaille.

Täytyy sanoa, että olo on kuin posahtaneella mankalla:) Toiveet korkeella ja nyt vain jatkuu tämä tylsä odotus. No hain pitsatarvikkeet kaupasta ja ajattelin herkutella ukon kanssa illalla. Ras-Mamille tsemppiä reumaepäilyjen kanssa. Jospa se tosiaan menis ohi hormonien tasoittuessa.

t.mm ja pikkumies 39+3

Vierailija
14/17 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi kaikki oli kuitenkin hyvin ja pikkuinen voi mainiosti. Mukavan kokoinen kaverihan sulla siellä onkin :) Jos nyt koon arviot oikein menevät..Kyllä ne nuo lääkärit onneksi sen paremmin hallitsee kuin terkat.

Onneksi minäkin pääsen ensi viikolla sitten koon arvioon ja mahdolliseen käynnistykseen, jos ei sitä ennen synny. En halua sen menevän 2 viikkoa yli ja kasvavan hurjan isoksi.

Terkka tosin viimeksi sanoi ultratessaan, että kyllä se vielä mahtuu/pystyy päätänsä pyörittelemään, ettei ole kiinnittynyt vaikka niin pirun alhaalla onkin!

Kerroin ukollekin sukupuolen näkymisestä, mutta sanoin, että itse en luota kuitenkaan varmaksi (vaikka se kyllä näkyi selvästi) ja pianhan sen näkee :) Onneksi nyt ei kuitenkaan pettynyt niinkuin luulin vaan oli iloinen..

Tuottaa tuskaa nämä päivät, kun olo on mitä mainion (paitsi että kävelen kuin ankka..vauvan pään painaessa jo niin alas), mutta ei ole mitään tekemistä. Naurettiinkin yhden tutun kanssa yhtenä päivänä kaupassa, että mähän voisin mennä pesemään vaikka senkin matot :)

Nyt syömään :)

Vierailija
15/17 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona on kaksi poikaa 10/01 ja 11/04. Kolmatta odottelen nyt syntyvä' ksi heinäkuunalkumetreillä. Kun odotin ensimmäistä alkoi mulla tulla särkyjä ja kolotuksia. Lisäksi minulla oli reynardin ( vai miten se kirjoitetaan) oireita eli valkosormisuutta. Kädet turposivat ihan pienestä kylmästä. Toista odottaessa sain näköhermontulehduksen ja minua pidettiin jo ms potilaana pitkään. Kunnes eräs lääkäri neurolla otti verikokeet reumasta ja mulla oli reumafaktorit ja vasta-aineet koholla reippaasti. Diagnoosi Sjögrenin syndrooma. Nyt tässä raskaudessa on tarkasti seurattu miten menee raskaus ja toi reuma. Kuulemma raskaus voi aktivoida jos on siihen alttius.

lääkkeitä en ole syönyt ollenkaan. Ainoastaan suuta ja silmiä pitää kostuttaa sillä ovat kuivat.

Vierailija
16/17 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ehdin kuin ehdinkin kirjoittelemaan. Jännittää aivan kamalasti huominen synnärikäynti, siellä kun löytäneen lukkoon vauvan tuleva syntymäpäivä. Hormonit hyrräävät nyt oikein kunnolla, kun itkettää taas ne pienetkin asat ja pelottaa ja kauhistuttaa jo etukäteen mahdollinen baby blues. Huokaus, jospa se ei nyt iskisi. Jotenkin on vaan mieli kauhean herkkä ja sitä loukkaantuu pienistäkin asiosta. Onko muita kohtalosiskoja?

Muuten olo ihan ok, vauva on nyt laskeutunut viimenkin ja maha sen myötä tipahtanut alemmaksi. Oli huvittava huomata se eräästä topista, kun siinä meni tuossa rintojen alapuolella sellainen koristenauha, joka jo vähän kiristi ja tänä aamuna olikin siitä kohtaa aivan löysä. Peilikuva tuplasi sitten tuntemuksen, että vatsa on tipahtanut. Huomenna sitten kuulee, onko vauva missä?

Tänään hankin sitten ne pikkuriikkiset ekat vaipat ja itselle liivinsuojuksia. Löysin Natusanilta tulleet liivinsuojukset, joita ei kahdelta ekalta ollut ja ajattelin kokeilla niitä. Niissä on jotkut teipitkin, että pysyvät varmaan hyvin paikoillaan. Imetysliivejä olen hankkinut jo aiemmin h&m:ltä, ja niitä on persikasta ruskeaan ja valkoiseen. Saa sitten valita paiden sävyn mukaan (minä kun olen aivan hulluna kauniisiin alusvaatteisiin ja haluan imetysajankin olla freesi:) ).

Nyt yritän lähteä hakemaan unta (supistusten kera näköjään) ja toivottavasti saan nukuttua aamuun saakka. Huomenna tulen kirjoittelemaan kuulumia, pitäkää peukkuja :)

Carelia ja Tiitiäinen 36+4

Vierailija
17/17 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä Ras-mamille reumaepäilyjen vuoksi, toivottavasti johtuisi hormoneista.

Aika moni on jo saanut nyyttinsä, onnea hurjasti myös Liinaharjalle ja Eviukselle pienokaisista! Ihanaa! Itsellänikin alkaa olla jo ikävä omaa vauvaa...Noh, jokohan Sitruska on päässyt lähtemään sairaalaan, kun ei ole kuulunut tänään mitään? :D Tsemppiä kaikille loppuajan odotukseen!

Itselläni olisi huomenna kokoarvio, toivottavasti th osaa arvioida sen oikein. Hieman ärsyttävä olo jäi noista painoarvioista, kun viimeksi meni ihan pieleen. Arvioitiin vauvan olevan 4,2kg-4,7kg ja olikin " vain" 3,4kg ja sektiolla syntyi " ison koon" ja lantion ahtausepäilyn + avotarjonnan vuoksi kiireellisellä sektiolla, sillä leikkaus oli suunniteltu seuraavalle päivälle, mutta neiti päätti tulla jo päivää aikaisemmin. Lantioni on suhteellisen ahdas, pieni vauva mahtuu mutta ei suurta. Toivottavasti tällä kertaa arvioidaan oikein ja saisin synnyttää alateitse. Toki jos sektioon päädytään, sekin on ok vauvan turvallisuuden vuoksi. Huomenna ultrassa nähdään kuitenkin alustavasti minkä kokoinen pienokainen sieltä on tulossa, synnytystapa-arviointi on sitten viikon kuluttua.

Pieniä supisteluja ja alavatsan vihlontaa tuntui olevan tänäänkin, ei vielä mitään varsinaista kovaa kipua, mutta vähän ilkeän tuntuista kuitenkin. Minun laskettu aikani on muuten 27.7, tuonne listoille on jäänyt " roikkumaan" vielä 28.7. mutta lieneekös tuolla nyt niin päivän päälle väliä...Nyt nukkumaan ja aamusta ultraan!

t.Saraida + pikkuruinen rv 36+0