Kuka uskoo, että perheet jaksaa pitää lapsia eristyksissä toisista lapsista koko kuukauden?
Nyt on moni innosta tiukkana mutta katellaan parin viikon päästä miten sujuu kun lapset hyppii seinillä ja äiti ja isä on olleet lasten ainoat leikkikaverit. Saattaa alkaa lipsumaan tuo pihalla ja puistoissa oleminen.
Kommentit (40)
Siihen kannustaa pian ne isot sakot, jos rikkoo ulkonaliikkumiskieltoa.
Luin otsikon uudestaan ja ilmeisesti tarkoitit että pihalta, puistoista lipsutaan ihmisten ilmoille? Meidän pihalla paljon lapsia vanhempineen leikkimässä. Itse "valun" niihin puistoihinki
Vierailija kirjoitti:
Jos on toimeentulotuella ja ulosotossa tavaraa jo ennestään enemmän kuin koko elämän aikana kerkeäisi maksamaan niin saa tulla sakkoja, mitä enemmän sen parempi.
Vankilaan vanhusten kanssa, samalla tavalla se lapsi koronaa levittää kuin vanhuskin.
Ihan sama. Minä en istu sisällä päiviä lasten kanssa. Ihanat aurinkoiset päivät. Ja sakot voi jättää ulosottoon muiden laskujen jatkoksi
Hah, ihan kuin tämä poikkeustila jatkuisi vaan kuukauden... Enemmänkin puoli vuotta.
Nyt nimetönnä kirjoitti:
Ihan sama. Minä en istu sisällä päiviä lasten kanssa. Ihanat aurinkoiset päivät. Ja sakot voi jättää ulosottoon muiden laskujen jatkoksi
Niin sä saat kyllä ulkoilla niiden lasten kanssa perheen kesken. Mutta älä päästä lapsiasi leikkimään muiden lasten kanssa. Huoh sentään kun pitää vääntää rautalangasta, ihmisten luetunymmärtäminen tosiaan heikkenee uhkaavaa vauhtia.
Joo täällä Helsingin lähiössä en ole koskaan aiemmin nähnyt niin paljon ihmisiä ulkona päivällä. Ihan ruuhkaa poluilla. Että ei ne lapsiperheet kyllä sisällä istu nytkään.
Mihin tuo kuukausi perustuu? Virus jyllää parhaassakin tapauksessa ainakin puoli vuotta, todennäköisesti pidempäänkin. Sitä kannattaa miettiä, kuinka pitkäksi ajaksi yhteiskunta voidaan pysäyttää.
Kyllähän ne päiväkodissakin leikkivät keskenään..
Vierailija kirjoitti:
AV:n uusi hullulaji: ulkonaliikkumiskieltohullu! Joka helvetin keskusteluun paasaat samaa. Sinua ei kukaan halua nähdä, sen uskon. Ei se tarkoita, että muidenkin pitäisi olla kaltaisiasi onnettomia olioita.
Vierailija kirjoitti:
Nyt nimetönnä kirjoitti:
Niin sä saat kyllä ulkoilla niiden lasten kanssa perheen kesken. Mutta älä päästä lapsiasi leikkimään muiden lasten kanssa. Huoh sentään kun pitää vääntää rautalangasta, ihmisten luetunymmärtäminen tosiaan heikkenee uhkaavaa vauhtia.
Helpommin sanottu kuin tehty. Millä perusteella sillä naapurin Liisalla on oikeus olla hiekkalaatikolla jos minun lapsellani ei ole, ettei vaan olla lähikontaktissa. Vuoroako tässä pitäisi jäädä odottamaan? Mukavaa ulkoilua 1-5-vuotiaiden kanssa kun saa opastaa, että et saa mennä sinne missä on jo lapsia, vilkuttele vaan parin metrin päästä ja odottele vuoroasi. Just joo. Hallitus voisi ohjeiden lisäksi opastaa ihan käytännössä miten nämä tilanteet pitäisi hoitaa.
Mun täytyy nyt kehua meidän albaani ja muita mammukkaperheitä että ovat oikeasti olleet sisällä. Yleensä piha on täynnä lapsia ja nyt näkyy vain välillä muutama somali ja muutama valkoinen. Hienosti ovat täällä ottaneet tosissaan tämän.
Olen ylpeä että me kaikki teemme kaikkemme ettemme ole karanteenissa kuukausia👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt nimetönnä kirjoitti:
Helpommin sanottu kuin tehty. Millä perusteella sillä naapurin Liisalla on oikeus olla hiekkalaatikolla jos minun lapsellani ei ole, ettei vaan olla lähikontaktissa. Vuoroako tässä pitäisi jäädä odottamaan? Mukavaa ulkoilua 1-5-vuotiaiden kanssa kun saa opastaa, että et saa mennä sinne missä on jo lapsia, vilkuttele vaan parin metrin päästä ja odottele vuoroasi. Just joo. Hallitus voisi ohjeiden lisäksi opastaa ihan käytännössä miten nämä tilanteet pitäisi hoitaa.
Ettekö te osaa keskustella keskenänne ja sopia jotain vuoroja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AV:n uusi hullulaji: ulkonaliikkumiskieltohullu! Joka helvetin keskusteluun paasaat samaa. Sinua ei kukaan halua nähdä, sen uskon. Ei se tarkoita, että muidenkin pitäisi olla kaltaisiasi onnettomia olioita.
Ole venäjätrolli hiljaa. Me ei haluta ulkonaliikkumiskieltoa, joten älä yllytä porukkaa.
Kyllä tää kotonaolo on vähän rankkaa kaikille, me asutaan omakotitalossa ja silti vanne kiristää päätä😂 ollaan kyitenkin porukalla käyty heittämässä frisbeetä, pompittu trampalla yms. Onneksi on hienot ilmat että voi ulkoilla. Mies rakensi jätelavoista lapsi skeittiradan niin nuo viihtyivät ulkona monta tuntia. Kavereita ei tavata ja iltaisin ollaan otettu maraton puhelut skybellä isovanhemmille.
Kyllä tää tästä joskus helpottaa. Taemppiä kaikille!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tää kotonaolo on vähän rankkaa kaikille, me asutaan omakotitalossa ja silti vanne kiristää päätä😂 ollaan kyitenkin porukalla käyty heittämässä frisbeetä, pompittu trampalla yms. Onneksi on hienot ilmat että voi ulkoilla. Mies rakensi jätelavoista lapsi skeittiradan niin nuo viihtyivät ulkona monta tuntia. Kavereita ei tavata ja iltaisin ollaan otettu maraton puhelut skybellä isovanhemmille.
Kyllä tää tästä joskus helpottaa. Taemppiä kaikille!
Kuulostaa kivalta! Me ollaan perheen kesken täällä kotona kerrostalossa. Mutta meillä on iso parveke ja säät lämpenevät että pääsemme sinne. Olemme nyt kokokaranteenissa jotta iäkkäämpi äitini voi muuttaa meille viikon päästä, kun ei tiedä kauan tämä kestää ja hän olisi muuten yksin.
Meillä täällä vähän pohjoisempana lapset leikkii rivitalon pihalla. Ollaan annettu touhuta yhdessä kun sisällä hyppivät seinille.
Me kyllä olemme olleet ja tulemme olemaan pihalla, puistoissa jne jatkossakin joka pv. En usko virukseen. Jos vaikka minulle tulisi ja veisi hengen niin sille ei voi mitään. Samoin voi menehtyä koska vain johonkin muuhun.