Muut kuin töissä pakosti käyvät pysykää kotona!
Mikä on niin vaikea ymmärtää, että pysytte nyt vaan siellä kotona? Kerta viikkoon riittää kaupassa käynniksi. Ne (minä myös, valitettavasti) ketkä ollaan kriittisellä aloilla töissä tai muuten vaan on pakko mennä töihin missä ei ole sitä etätyömahdolisuutta, EI VOIDA välttää sitä ulkona liikkumista. Haluutteko että tästä tulee samanlainen tilanne kuin Italiassa?
Mä en voi valita, vaan joudun altistamaan itseni, sä et. Pysy kotona, ihan oikeesti.
Kommentit (23)
Tietenkin vältämme muita ihmisiä ja käymme kaupassa niin harvoin kuin mahdollista. Mutta kyllä me ainakin mieheni kanssa kävelemme ulkona päivittäin. Neljän seinän sisällä vain saitastuisi. Ulkoilla pitää, ihmisiä välttää!
Juuri tämän takia KAIKKI muut liikkeet yms. paitsi ruokakaupat ja apteekit pitäisi ihan aikuisten oikeasti sulkea pariksi viikoksi vähintään. Ei nämä puupäät muuten tajua jäädä kotiin. Ja me työssäkäyvät, jotka haluaisimme olla omaehtoisessa karanteenissa, joudumme hengittelemään näiden taulapäiden räkimisiä ja hönkimisiä ihan joutavien asioiden tähden. Kaikki arkielämään tarvittava löytyy esim. suuremmista ruokamarketeista. Erikoisliikkeet kiinni NYT!!!
Miten voi käydä vain kerran viikossa kaupassa jos ei ole autoa? lisäksi selkä paskana, en jaksa kantaa paljon?
Aamen!
Nimim. aamulla taas töihin.
Vierailija kirjoitti:
Miten voi käydä vain kerran viikossa kaupassa jos ei ole autoa? lisäksi selkä paskana, en jaksa kantaa paljon?
Nyt voi tilata kotiinkin
Noh, kävin pari tuntia sitten citymarketissa ja porukkaa oli jopa normaalia enemmän, ei pidetty mitään välejä vaan tungettiin ostoskärryillä ihan kiinni, kassajonossakin ihan sillit purkissa.
Kaikkien tulisi olla ulkona. Corona leviää parhaiten sisätiloissa.
Zinc
Eikö töitä voisi tehdä ulkona ?
Vierailija kirjoitti:
Noh, kävin pari tuntia sitten citymarketissa ja porukkaa oli jopa normaalia enemmän, ei pidetty mitään välejä vaan tungettiin ostoskärryillä ihan kiinni, kassajonossakin ihan sillit purkissa.
Mitä väliä
Entäs me, jotka ei olla töissä kriittisillä aloilla, mutta ei ole etätyömahdollisuutta? Ei ole edes järjestettävissä, sillä mulla ei ole läppäriä ja ohjelmiin ei ole lisenssejä asentaa kotikoneelle.
Nyt kun sai ylimääräisen loman, niin en todellakaan meinaa sitä sisällä viettää!!
No mitä vettua te kaikki sinne kauppaan sitten menette, pysykää himassa jos ahdistaa muiden kaupassa käynti.
Ei kukaan täysjärkinen voi olla kahta viikkoa kaksiossa.
Käyn ulkoilemassa joka päivä.
Kaljaakaan ei voi paria viikkoa ottaa.
Mun on ollut pakko käydä nyt kolmena päivän peräkkäin kaupassa vain siksi ettei siellä ole ollut mitään. Eli on ollut pakko käydä joka pvä katsomassa josko jotain ruokaa olisi ja tänään olikin eli nyt voin vasta jäädä moneksi päiväksi kotiin. Samoin lääkkeet jotka uusitaan vkon välein on haettava.
Olen pahoillani.
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin vältämme muita ihmisiä ja käymme kaupassa niin harvoin kuin mahdollista. Mutta kyllä me ainakin mieheni kanssa kävelemme ulkona päivittäin. Neljän seinän sisällä vain saitastuisi. Ulkoilla pitää, ihmisiä välttää!
Ulkoilla saa, mutta toisiin ihmisiin ainakin metrin etäisyys.
Kaikki eivät ole yhtä etuoikeutettuja kuin sinä ja muut kaltaisesi, jotka olette ansainneet hyvinvointinne tavalla tai toisella muilta pois ahmien, ymmärrätkös? Ei ole kaikilla sellaisia hulppeita asuntoja, autoja ja mökkejä, joissa kasvattaa näinä aikoina selluliittireisiään, kuten jotkut. Osa täällä ei voi edes unelmoida siitä, mitä sinä pidät luksusoloissasi normaalina, ok?
Vierailija kirjoitti:
Juuri tämän takia KAIKKI muut liikkeet yms. paitsi ruokakaupat ja apteekit pitäisi ihan aikuisten oikeasti sulkea pariksi viikoksi vähintään. Ei nämä puupäät muuten tajua jäädä kotiin. Ja me työssäkäyvät, jotka haluaisimme olla omaehtoisessa karanteenissa, joudumme hengittelemään näiden taulapäiden räkimisiä ja hönkimisiä ihan joutavien asioiden tähden. Kaikki arkielämään tarvittava löytyy esim. suuremmista ruokamarketeista. Erikoisliikkeet kiinni NYT!!!
Niin kauan kuin asiakkaita riittää, niin erikoisliikkeet jatkaa myymistä. Ja niitähän riittää. Itse olen sellaisessa töissä.
Vierailija kirjoitti:
Sellainen pyörällinen kauppakärry olisi ratkaisu.
Tänään sain vikat pakolliset ostokset tehtyä. Nyt on kaapit sen verran täynnä ettei hetkeen tarvi kaupoille ängetä.
Tänään kaksi vanhaa näistä uhosi ettei hyö jää kyllä kenenkään käskystä kottiin.
Ihme jääriä näkyy olevan varsinkin vanhat mummot.
Samoin mielenterveyspotilaat laukkasi innolla kaupoilla sekä yksi pahasta astmasta kärsivä.
Nämä kaikki näin omalla kauppareissulla