Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkaako muitakin jo vähän oikeasti pelottaa tämä tilanne?

Vierailija
19.03.2020 |

Tänään on tullut eka kertaa fiilis että jotenkin oikeasti alkanut tilanne pelottamaan. Eilen vielä seurasin tilannetta ihan rauhallisena.

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaalamaailmasta terveisiä. Todella kannattaa suhtautua kunnioittavasti tilanteeseen. Osastot on meillä tyhjätty ”turhista” potilaista (yksinäisyys, perus pissainfektio, ym). Kaikesta on pulaa, mutta on yritetty valmistautua tulevaan. Potilasvyöryä odotetaan. Ei hengityskoneeseen joutuvia, mutta muita sairaalahoitoa tarvitsevia. Kyllä itsekin tuntuu vähän ahdistavalle, riittääkö henkilökunta, työvälineet. Viekö henkilökunnan sairastaminen paljon osaamista ja kokeneet joutuu ottamaan liikaa vastuuta.

Meidän osastolle tismalleen sama tilanne ja tunnelmat. Kuin näkisi tsunamiaallon taivaanrannassa eikä ehtisi enää pois alta, tietäisi vaan että yritettävä kellua tai löytää joku tolppa...

Vierailija
62/73 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vieläkään ymmärrä miksi pitäisi pelottaa. Olen hokenut tätä alusta asti.

Suurin ongelma kun tuntuu olevan nämä:

-ei jaksa olla lasten kanssa kotona

-yhyy ei päästä ikuisuuksiin ulkomaanmatkoille

-yhyy ei päästä ikuisuuksiin kylpylään

Isoin ongelma tuntuu olevan mukavuuksien menettäminen. Tämä tauti taitaa ennen muuta viedä hyvin toimeentulevien järjen, enemmän kuin mitään muuta. Yhtäkkiä rahalla ostettavat mukavuudet on kielletty niin tämä on elämän pahin kriisi, mielenterveys järkkyy ja kaikki on ohi.

Mua oksettaa ihmiset.

Yhyy, olen pienituloinen, jolla ei ole minkään sortin puskuria, koska palkasta on mahdoton laittaa mitään säästöön. Työpaikan menetyksen lisäksi pelkään sitä, että pystynkö maksamaan ees vuokraa yksiöstäni. Laman tullessa jonot halvempiin asuntoihin tulee olemaan vieläkin pidemmät, tukia leikataan, koska tukien saajia tulee olemaan moninkertaisesti.

Tippuminen pienituloisesta ehkä jopa asunnottomaksi köyhäksi kyllä todellakin pelottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaalamaailmasta terveisiä. Todella kannattaa suhtautua kunnioittavasti tilanteeseen. Osastot on meillä tyhjätty ”turhista” potilaista (yksinäisyys, perus pissainfektio, ym). Kaikesta on pulaa, mutta on yritetty valmistautua tulevaan. Potilasvyöryä odotetaan. Ei hengityskoneeseen joutuvia, mutta muita sairaalahoitoa tarvitsevia. Kyllä itsekin tuntuu vähän ahdistavalle, riittääkö henkilökunta, työvälineet. Viekö henkilökunnan sairastaminen paljon osaamista ja kokeneet joutuu ottamaan liikaa vastuuta.

Joo olen huomannut, että tyhjennätte osastoja ettekä ota muita kuin korona-potilaita sisään. Tässä just pelkään, mitä tapahtuu omalle lähiomaiselle, jonka vointi romahtanut rajusti tänään, mikään ei pysy enää sisällä. Ja ette ota osatolle. Mitä vittua!!!???!!!

Vierailija
64/73 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa pelkääjien hankkia rauhoittavat. Opamox on suht mieto bentsodiatsepiini, mutta auttaa oikein hyvin paniikkiin. Paniikki ja stressi heikentää vastustuskykyä entisestään.

Vierailija
65/73 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt jo 80 luvulla syntynyt on tehohoidossa. Kyllä tilanne huolettaa. Itseänikin.

Just paniikin lietsonnan estämiseksi kaikki tilastot tehohoidetuiden ja kuolleiden perusterveydestä pitäisi olla julkisia.

Vierailija
66/73 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt jo 80 luvulla syntynyt on tehohoidossa. Kyllä tilanne huolettaa. Itseänikin.

Niin, siis -81 syntynyt eli 39v. Hyvin todennäkösesti kuuluu riskiryhmään, tupakoi..

Minä en ole huolissani koronasta, vaan tulevasta lamasta.

Vierailija
67/73 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, siis -81 syntynyt eli 39v. Hyvin todennäkösesti kuuluu riskiryhmään, tupakoi..

Minä en ole huolissani koronasta, vaan tulevasta lamasta.

Minä olen syntynyt 77 ja ilmeisesti sairastin koronan. Henki ei kulje vieläkään ja keuhkoihin sattuu. En ole koskaan tupakoinut!

Vierailija
68/73 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rakas hoitohenkilökuntaan kuuluva. Arvostan tosi paljon teidän työtänne, kiitos että teit tänäänkin parhaasi. 

Pyydän, että et käytä vähäisiä resursseja liikaa vanhuksiin. He eivät ole totelleet ohjeistuksia ja nakertavat kansamme moraalia nytkin asenteellaan. He eivät kunnioita edes omaa pääministeriämme- ja miksi? Siksi, että hän on heitä nuorempi! Ikäsyrjintä on laissa kiellettyä ja vanhemmat ihmiset usein purnaavat aiheesta, mutta nuorempaa ilmeisesti saakin syrjiä? 

Vanhuksille vain aivan välttämätön hoito ja hoiva. Ei yhtään turhaa keskustelua tai kädestäpitämistä, vaan kaikki paukut lapsiin ja työikäisiin aikuisiin. Me emme selviä tästä, jos vielä sairaalavaiheessakin aletaan suosimaan vanhuksia yhtään mitenkään. 

Kun lukee näitä keskiluokkaisten ja perusterveiden vessapaperihamstraajien juttuja, ymmärtää kuinka veemäistä ja itsekästä porukkaa suomalaiset ovat.

Tähän mennessä lähes kaikki kuolleet ovat oleet vanhuksia tai ihmisiä joilla on vähintään yksi ja monesti useampi perussairaus.

Työikäisiä ei ole kuollut maalimanlaajuisesti kuin muutama, lapsia ei käsittääkseni ollenkaan.

Suomessa kuolleita on tällä hetkellä nolla. Tavalliseen influenssaan kuolee yleensä n. 500 ihmistä, samoihin riskiryhmiin kuuluvia.

ps. yksi syy miksi vanhukset ramppaavat kaupassa on se että perheenisit ja perheenäidit kävivät "nopeat elävät"-periaatteella hamstraamassa, välittämättä muista pätkääkään. Vanhuksienkin on pakko syödä jotain.

Vähän aikaa sitten uutisoitiin ensimmäisestä kuolleesta lapsesta, oli muistaakseni 4-vuotias taapero.

Vierailija
69/73 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sikainfluenssa oli outo juttu. Alakouluikäinen lapsemme sairastui siihen pari päivää jälkeen rokotuksen saatuaan, lääkäri otti testin ja oli tosiaan sikaa. Jäin viikoksi pois töistä hoitamaan lasta ja silti emme kumpikaan miehen kanssa sairastuneet tähän vaikka olimme kumpikin sairaan lapsen kanssa kontaktissa rokottamattomina.

Vierailija
70/73 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kannattaa pelkääjien hankkia rauhoittavat. Opamox on suht mieto bentsodiatsepiini, mutta auttaa oikein hyvin paniikkiin. Paniikki ja stressi heikentää vastustuskykyä entisestään.

Ai jaa. Miksi minulle ei ole lääkäri koskaan näitä määrännyt vaikka olen ollut stressikireänä ja suunnilleen itsarin partaalla työn vuoksi vastaanotolla? Ota kamomillateetä, kokovartalotyyny ja nuku kahdeksan tuntia!?! Siksi koska mieslääkärit ei ota naisten ongelmia tosissaan.

Vierailija
71/73 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt mietin sitä jos ois tullu a se sote niin missä ihmiset ois hoidattanut itseään ja Milla rahalla?

Ei pelota korona tautina,vmutta huolettaa miten talouden käy koko maailmassa. Lisääntyykö köyhyys, kasvaako eriarvoisuus, syrjäytyykö ne joilta häviää työt, velat jäävät maksamatta, katkeroituuko ne joilta katoaa toimeentulo?

Kasvaako rikollisuus, lisääntyykö mt ongelmat ja itsemurhat?

Entäpä kun rajoitetaan kansalaisten oikeuksia niin kauanko kestää, kun havaitaan kapinahenkeä?

Näitä minä mietin.

Vierailija
72/73 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään pahin oli uutinen Italiasta jossa armeijan pitkä autoletka kuljetti ruumiita krematorioon. Se pysäytti. Mitä jos se on täälläkin edessä? Itsellä on ollut astma lapsena, mitä jos keuhkot eivät kestä koronahyökkäystä. Lähinnä mielentila on se että KUN se tulee, ei enää JOS se tulee.. vanhemmat sairaita, heidän tila huolestuttaa. Ainoana lapsena raskas ajatus jos joutuu heidät hautaamaan peräjälkeen. Mut näillä mennään!

Vierailija
73/73 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lopetin pelkäämisen maanantain jälkeen. Olin tyytyväinen hallituksen toimiin ja nyt jo nähdään, että toimenpiteet ovat olleet riittäviä ja oikea-aikaisia. Täällä todella yritetään estää ihmishenkien menetyksiä levittämällä epidemian huippua. Koska epidemiaa ei voi estää, tämä on ainoa järkevä teko. Kiitoksia hallitus ja Sauli!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi